Kötelező exportot ír elő az autógyártóknak Argentína
Cserekereskedelem az argentin autópiacon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az importőröknek pontosan ugyanakkora értékben kell az ország termékeiből exportálni, amennyiért autókat szállítottak Argentínába.
Bár az export növelésének szempontjából kedvező hatású lehet a lépés, egyes közgazdászok az autógyártók helyzetéért aggódnak. Az argentin autópiac szakértőjének számító Marcos Ferrario úgy nyilatkozott a Bloombergnek, hogy például egy 150 ezer dolláros luxusautó behozatalát elég nehézkes ugyanennyi olívaolaj vagy bor megvásárlásával kompenzálni. Tekintettel arra, hogy az argentin autópiac pillanatnyilag 30 százalékkal növekszik évente, a gyártók valószínűleg bármibe belemennek, hogy fenntartsák ezt a forgalmat. Hosszú távon ugyanakkor valószínűleg fenntarthatatlan lesz a most bevezetett intézkedés, az autógyártók ugyanis nem import-export cégek, bár ez a lépés még mindig elfogadhatóbb, mint légből kapott adókkal sújtani az ország anyagi fejlődését előmozdító cégeket.
A gyártók és kereskedők egyébként gyorsan reagáltak a kihívásra. A Porsche-forgalmazással foglalkozó Hugo Pulenta fogta meg legügyesebben a dolgot, mert ő a családi borászat termékeiből szállítja külföldre a kocsik ellenértékét. A Mitsubishi földimogyorót exportál, míg a Subaru csirketápot szállít Chilébe. A BMW-nek rövid időre be is fagytak az eladásai, de már megkötötték a normális kereskedést ismét lehetővé tevő, számukra autóalkatrészek, bőrtermékek és rizs exportját előíró megállapodásokat is.
Náluk szerencsésebb helyzetben vannak az országban összeszerelő üzemet működtető cégek, a VW, a PSA, a GM, a Ford, a Renault és a Fiat, amelyek termékei az importautókat sújtó 35 százalékos vám alól is mentesülnek.