8,4 millióért nagyot vetít a Citroën DS5
Előzetes árral mutatkozik be a Citroën DS5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig szinkronban haladt a Citroën hagyományos és DS modelljeinek számozása, ám a Citroën DS5 hagyományt tör, ez nem a C5 prémiumvonala.
Eltalált a tengelytáv: a C4 Picassóé, a hajtáslánc legérdekesebb kombinációja pedig a Peugeot 3008 Hybrid4-ből való. Kétségtelen, hogy legóztak rendesen a franciák, ám egy „DS4 akármi” modellnév sokkal szimpatikusabb lenne, mint a DS5, mert ha valaki véletlenül az amúgy szintén kifinomult C5-öshöz mérné, s itt is azéhoz hasonló hidropneumatikus futóművet áhítana, az csalódni fog. Nem kicsit, nagyon, ugyanis nem, hogy a rugók hagyományos acélok, még a futómű elve sem épp túlbonyolított: elöl MacPherson, hátul pedig - kapaszkodjanak meg - csatolt lengőkaros (a Hybrid4 csúcsverzió kivételével). Jegyezzük meg gyorsan, noha a csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű a mai autóknál gyakorlatilag a belépő szintet képviseli, ma már ebből is döbbenetesen kellemes jellemzőket tudnak kihozni a mérnökök, így nem biztos, hogy jogos a fanyalgás. Aki pedig jobbat szeretne, az a hibridet választva független többlengőkarosat is kaphat a kerekek közé épített, üzemmódtól függően 27-37 lóerős villanymotorral.
Noha 3,8 l/100 km vegyes fogyasztásával a Hybrid4 a paletta legtakarékosabbja és egyben legizmosabbja is, azért érdemes vetni néhány pillantást a többi verzióra is A dízelek között a hibrid 2,0 literes, 160 lóerős motorja (4,9, automata váltóval 5,9 l/100 km vegyes fogyasztással) „önállóan” is megkapható. További gázolajos lehetőség az 1,6 e-HDi, melynek Stop&Start elektronikája (a hibridéhez hasonlóan) az önindító helyett a generátort „meghajtva” is képes indítani, a nagyobb teljesítményű indítás pedig gyorsabbnak és finomabbnak ígérkezik, mint a konkurenseké – a rendszer már a C4-ben is jól bizonyított. Benzinesből kétféle (156 és 200 LE) teljesítménnyel egyetlen, a BMW-vel közösen fejlesztett, közvetlen befecskendezésű, 1,6 literes turbós választható – 6 fokozatú manuális váltóval.
A DS5 egyik legfőbb ütőkártyája a prémiumos személyre-szabhatóság lesz, sok egyéb mellett panorámatető, számos (akár óraszíjat formázó domborítású) bőrkárpit, tolatókamera, sávelhagyásra figyelmeztető és holtteret pásztázó elektronika szerepel majd arzenáljában. A hazánkba a jövő év első negyedében érkező újdonság tervezett alapára 8,4 millió forint (ma ennyibe kerül egy jól felszerelt, csúcs DS4), ám az nem titok, hogy árfolyam- és adóváltozás miatt utóbbi még bőven módosulhat a színre lépésig.
Szerintem egy kicsit tuldizajnoltak ezt az autot, kicsit olyan transzformeres jatekautos!