Cikázni eddig is tilos volt a védekezőnek, de mostantól a kanyarhoz érkezve legalább egy autónyi helyet kell hagynia a támadó számára, teljesen tehát nem foglalhatja el az ideális ívet
Két pilóta csatájában eddig úgy védekezhetett az elöl álló, hogy az egyszeri irányváltás után még engedélyezett volt számára az ideális ívre való visszahúzódás. Akadtak is vitás (bal)esetek a közelmúltban, ezért aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) motorsportos illetékesei összedugták a fejüket, s módosították a vonatkozó regulát. A 2012-es szezontól tilos az egynél több irányváltás a pozíció megvédésére, illetve az ideális ívre visszatérő versenyző köteles legalább egy autó szélességének megfelelő helyet hagyni saját autója és a pálya széle között, mielőtt megérkezik a kanyarhoz - olvasható az aktuális szabályzatban.
Hasonló tömegjelenetekre ezentúl csak a rajt után számíthatunk, hiszen a biztonsági autós periódusban a lassabbak nem ékelődhetnek a gyorsabbak közé
A másik újdonság (2009-ből) visszatérő motívum: a biztonsági autós periódus alatt - jelzésre - a lekörözöttek a Safety Car mellett elhúzva a mezőny végére fognak sorolni. A szabály a verseny megszakításakor is érvényben lesz, két perccel az ismételt start előtt a lekörözöttek, valamint a Safety Car és a vezető közötti autók elindulhatnak, hogy még az új rajt előtt visszavegyék egy körüket.
Az új szabályok nyomán könnyebb lesz
előzni, illetve nem fordulhat elő, hogy a biztonsági autó kényszerű bejövetele, s a heveny boxkiállások után felboruljon a korábbi sorrend, s például Kovalainen vezessen Vettel előtt, míg az incidenst megelőzően mondjuk második helyezett Alonso hátrányba kerüljön azzal, hogy kap maga elé akár három-négy - eltérő stratégián kocsizó - lassabb autót.
“Az új szabályok nyomán könnyebb lesz előzni, ”
Hát én ezt már hányszor hallottam az elmúlt években majdnem mindegyik szabálymódosításnál…
Ha igaz lett volna mindig, akkor a versenyek semmi másból nem állnának csak előzésből!