Féltávnál a Dakar, versenyben a magyar
A leghosszabb szakasszal folytatódik a Dakar-rali
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Túl a Dakar-rali féltávján még mindhárom magyar egység versenyben van, ami sok riválisukról nem mondható el.
650 liter gázolaj/nap
A dakar.hu oldal beszámolója alapján technikai szempontból nagyon nagy szükség volt a vasárnapi szünnapra, méghozzá azért, mert nemcsak a versenyzők, a járművek is "elfáradtak" a gyötretésben, s muszáj volt őket egy kicsit helyrepofozni. Úgyhogy amíg a versenyzők, Szalay Balázs és Bunkoczi László megpróbáltak egy kicsit pihenni, addig a szervizesek serényen dolgoztak (igaz, nem hatkor, csak nyolckor ébredtek), hogy újjáépítsék az Opel Antarát, amely bizony megszenvedte az elmúlt napokat. Főleg a szombatit - ami az idei Dakar eddigi legnehezebb napja volt.
Szalay Balázs bement a városba, hogy szétnézzen egy kicsit ("A Dakar során a sivatagon és a hegyeken kívül nem sokat látunk, nem érintkezünk a helyi emberekkel, ezért szerettem volna megnézni, hogy miként élnek errefelé" - mondta a 11. sivatagi show-ján induló magyar versenyző), Bunkoczi László közben vásárolt egy vadonatúj, dakaros bőrdzsekit, és elkezdett dolgozni a hétfői itineren.
A fiúk meg dolgoztak. Darázsi Zsoltnak egy kicsit hosszabb pihenőt engedélyezett a csapat, ugyanis a versenykamion pilótája nagyon nagy tettet hajtott végre éjszaka: helyi idő szerint hajnali fél háromkor célba hozta a kamiont. Ami pedig nem volt könnyű, úgy éjfél tájban ugyanis a sportbírók azt tanácsolták, az utolsó húsz kilométernek, amely során hatalmas homokhegyek állták a mezőny útját, senki se vágjon neki éjszaka. Inkább várjanak hajnalig, és világosban folytassák az utat. Nos, Darázsi nem fogadta meg a tanácsot.
"Egy ideig együtt botorkáltunk a többiekkel, de azután magunkra maradtunk, és saját nyomot követve mentünk a cél felé. Nem volt könnyű, mert az alkatrészektől olyan nehéz az MAN, hogy nemigen akart felmenni a magaslatokra. A végén meg már azért is izgulni kellett - bár 650 litert tankoltunk, hogy ki ne fogyjon az üzemanyag. Végül azt a megoldást választottuk, hogy a két tankból egybe folyattuk át a gázolajat, hogy ne lehessen gond. Nem volt, de azért maga a szakasz eléggé fárasztó volt" - mondta Darázsi.
A Sebestyén Sándor, Bognár József kettős is célba ért, úgyhogy mindhárom magyar egység folytatja a száguldást a Dakar-rali második nagy menetében.[/szlista]
A dakar.hu oldal beszámolója alapján technikai szempontból nagyon nagy szükség volt a vasárnapi szünnapra, méghozzá azért, mert nemcsak a versenyzők, a járművek is "elfáradtak" a gyötretésben, s muszáj volt őket egy kicsit helyrepofozni. Úgyhogy amíg a versenyzők, Szalay Balázs és Bunkoczi László megpróbáltak egy kicsit pihenni, addig a szervizesek serényen dolgoztak (igaz, nem hatkor, csak nyolckor ébredtek), hogy újjáépítsék az Opel Antarát, amely bizony megszenvedte az elmúlt napokat. Főleg a szombatit - ami az idei Dakar eddigi legnehezebb napja volt.
Szalay Balázs bement a városba, hogy szétnézzen egy kicsit ("A Dakar során a sivatagon és a hegyeken kívül nem sokat látunk, nem érintkezünk a helyi emberekkel, ezért szerettem volna megnézni, hogy miként élnek errefelé" - mondta a 11. sivatagi show-ján induló magyar versenyző), Bunkoczi László közben vásárolt egy vadonatúj, dakaros bőrdzsekit, és elkezdett dolgozni a hétfői itineren.
A fiúk meg dolgoztak. Darázsi Zsoltnak egy kicsit hosszabb pihenőt engedélyezett a csapat, ugyanis a versenykamion pilótája nagyon nagy tettet hajtott végre éjszaka: helyi idő szerint hajnali fél háromkor célba hozta a kamiont. Ami pedig nem volt könnyű, úgy éjfél tájban ugyanis a sportbírók azt tanácsolták, az utolsó húsz kilométernek, amely során hatalmas homokhegyek állták a mezőny útját, senki se vágjon neki éjszaka. Inkább várjanak hajnalig, és világosban folytassák az utat. Nos, Darázsi nem fogadta meg a tanácsot.
"Egy ideig együtt botorkáltunk a többiekkel, de azután magunkra maradtunk, és saját nyomot követve mentünk a cél felé. Nem volt könnyű, mert az alkatrészektől olyan nehéz az MAN, hogy nemigen akart felmenni a magaslatokra. A végén meg már azért is izgulni kellett - bár 650 litert tankoltunk, hogy ki ne fogyjon az üzemanyag. Végül azt a megoldást választottuk, hogy a két tankból egybe folyattuk át a gázolajat, hogy ne lehessen gond. Nem volt, de azért maga a szakasz eléggé fárasztó volt" - mondta Darázsi.
A Sebestyén Sándor, Bognár József kettős is célba ért, úgyhogy mindhárom magyar egység folytatja a száguldást a Dakar-rali második nagy menetében.[/szlista]
- ...37. Darázsi, Vörös, Hoffmann (magyar, MAN) + 18:21:01 ó