Track’ster: ilyen lenne egy Kia pályaautó
Bemutatták a Kia Soul pályára szánt tanulmányverzióját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Chicagóban prezentálták a szélesített, ültetett, morcosított Soul verziót 250 lóerős turbómotorral és összkerék-hajtással - sajnos örökre koncepció marad.
Autóbolondok fantáziáját beindító farkiképzés, a kipufogópár az első LED-es lámpákra, a nyílás az orrmotort levegővel ellátó beömlőre rímel. A 250 lovas turbómotor hat rövid fokozaton át hajtja az autó kerekeit
Üvöltő heavy zenére, vakító reflektorok kereszttüzében mesterséges füstfelhőt átvágva gördült ki tegnap a chicagói kifutóra a Kia új sporttanulmánya, a Soul alapján született Track’ster. A Kia azt szerette volna megmutatni amerikai vásárlóinak, hogy milyen lehet egy Kia sportmodell, és innen a távolból úgy érezzük, sikerült elérni céljukat.
Jelentős áresésnek kellene bekövetkeznie az alumínium-piacon ahhoz, hogy szériamodellen ilyen foglalatba kerüljön a kiegészítő menetfény
"A Track’ster kemény, mint egy bulldog" - jellemezte a tervezését vezető Tom Kearns, de azért nem rugaszkodtak el túlzottan az alapvonalaktól, azonnal felismerhetők benne a Soul vonásai. A fehérbe és narancssárgába öltöztetett gép legszembetűnőbb eltérése a Soulhoz képest a hátsó ajtók hiánya, tengelytávja körülbelül 2,5 centivel hosszabb a donorénál, 191,8 centiméteres szélességével csaknem 13 centiméterrel múlja felül a Soult. 19 colos HRE-K1 felnijeire elöl 245/40, hátul 285/35-es Michelin Pilot Sport PS2 versenygumikat illesztettek, melyek mögött sorrendben 356 és 345 mm átmérőjű féktárcsák figyelnek. Bulldogságának központi elemei a kétliteres turbómotort lélegeztető hatalmas, karbonszálas légbeömlő rács, és az ennek kétoldalán elhelyezkedő, CNC-zett burkolatba csúsztatott LED-es fényvetők.
Lendületes részletek: a Kia által megszínezett felnik mögött elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo féknyergek harapják a lyuggatott tárcsákat
Lökhárítója szinte a földet karmolja, ültetett sportfutóművét kifejezetten pályán történő használatra hangolták. Utasterében mély, masszív támasztást adó szürke-narancssárga hasított bőrrel borított kagylóüléseket, s rendkívül rövid rúdra helyezett nagyméretű gömb sebváltókart találunk.
A Track’ster nem csak hátsó ajtók, hátsó ülést sem kapott. Helyére a versenyzőruhák tárolására szolgáló konténer, szerszámdoboz, elsősegélycsomag, valamint egy vaskos toronymerevítő került, utóbbi egy gyorsan oldható kapoccsal rögzíti a csomagtérben elhelyezett pótkereket.
A klíma és a hifi funkcióinak vezérlése érintőképernyőről történik, a motor gombbal indul
A cég kaliforniai tervezőstúdiója által megtervezett Track’ster egyelőre marad tanulmány, de azért halványan pislákol még a remény, hogy egyszer előáll valami hasonlóan dinamikus autóval a Kia.