RS Plus: még erősebb Audi TT-k jönnek
Audi TT RS Plus: a négy másodperces TT
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több lóerő, magasabb végsebesség és szerényebb gyorsulási érték jellemzi az Audi TT RS Plus verziókat.
Teljesítményt fokozó műszaki és megjelenést egyedibbé tevő optikai módosításokat tartalmazó új TT változatokat mutatott be az Audi. A Coupe és Roadster kasztnival egyaránt elérhető TT RS Plusokban a sima RS-ek 2,5 literes öthengeres turbómotorja dolgozik, mely a módosításoknak köszönhetően 20-szal több lóerővel (360 LE) és 15 Nm-rel (465 Nm) nyújt többet, mint alapkiépítésben, új rezonátorának köszönhetően pedig még szebb hangon énekel az öthengeres.
Zárt tetővel és hatfokozatú kézi váltóval 1450 kg a TT RS Plus saját tömege, az opcióként kínált hétfokozatú, rajtautomatikával is ellátott duplakuplungos váltóval 4,1 másodperc alatt éri el állásból a 100 km/h-t a quattro összkerék-hajtású kupé.
Ugyanez kézi váltóval két tizedmásodperccel tart több ideig, míg a Roadster esetében 4,2 és 4,4 másodperc számolható ugyanezekre a távokra, a végsebességet pedig az összes változaton 280 km/h-nál korlátozták. S tronic-kal 8,5, kézi váltóval 8,6 litert eszik száz kilométeren a kupé.
Kívülről a piros karimájú fekete felnik, a karbonszálas műanyaggal borított tükörházak és a mattolt alumíniumból kirakott hűtőrácsok teszik azonnal azonosíthatóvá az autókat. Divatos karbonszálból a motortérbe is jutott, az átalakítás pedig alumínium váltógombbal válik teljessé.
Németországban a kupé manuális váltóval 60 650, S tronic-kal 62 800, a TT RS Plus Roadster pedig 63 500 és 65 650 eurótól kapható, a típusváltozat magyarországi bevezetéséről és árairól egyelőre nem kaptunk információt.