Tavaly ősszel 170 lóerős dízelként vezettük a C-osztályt - 5,2 literes tesztátlaggal. Remélhetőleg a benzines 1.6 Turbo is tud tényleg takarékos lenni
A stuttgartiak legkisebb hagyományos szedánja, a
C-osztály hiába hátsókerekes és hosszmotoros, megkapja az elöl keresztblokkos
A- és
B-osztályban már tervezett/bevetett, 1,6 literes benzines turbót, ami vélhetően nyugdíjazza az eddigi alapmotornak számító, kompresszoros 1.8-ast. Kétféle teljesítmény, pontosan nem tudni, de valószínűleg 122 és 156 lóerővel, kétfokozatú változó szelepemelés, piezo-elektromos befecskendezés, ultrahatékony égési folyamat milliszekundumonként négy szikrás gyújtással, stop-start rendszer, 250 Nm-es nyomaték rendkívül alacsony, már 1250-es percenkénti fordulaton, 6 liter alatti fogyasztás, 128-129 g/km-es CO
2-kibocsátás, a 2015-ös Euro 6-os emissziós érték is kipipálva. A Mercedes-Benz azon ügyfeleinek is korszerű és takarékos típust kínál (minden bizonnyal 6 fokozatú kézi vagy 7-es automata váltóval), akik hallani sem akarnak holmi kerepelő dízelekről a csillagos orrban.
Akiknek meg azért ennél több kraft kell, de a 6 henger felesleges luxus, nos, nekik szintén négyhengeres, de kétliteres turbót ad a Mercedes 208 lóerővel és 143 g/km-es CO
2-kibocsátással (több adat egyelőre nem áll rendelkezésre), tehát - papíron - ez a változat is elvegetálhat 6 liter körüli - szerény - étvággyal.
Hát igen. A merci is rájött végre hogy a jövő a benzinmotoroké s nem a dízelé, legalábbis rövidtávon amíg el nem jön az elektromosság kora az autóiparban!!!
Addig is kedves dízelrajongók a figyelmetekbe ajánlanám ezt a cikket:
http://autohirek.hu/tart/cikk/i/0/134604/1/auto/Ime_a_het_ok_amiert_a_dizelera_lecsengoben_van?place=srss