Egy olcsó, egy prémium: új szedánokkal támad a Citroën

Új szedánok a Citroëntől

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerre két négyajtós limuzin is érkezik a PSA-tól, egyik a Peugeot 301 Citroën emblémás verziója, a másik egy prémium kivitelű C4-es erős motorokkal, gazdag felszereltséggel.



Jelenleg a globális autópiac legnépszerűbb kategóriája a kompakt limuzinoké, 2011-ben mintegy 20 millió ilyen autót helyeztek forgalomba világszerte, ami megközelíti a totális eladások egyharmadát. Érthető hát, hogy a Citroën mindent megtesz, hogy minél nagyobb szeletet hasítson ebből a tortából. Ennek megfelelően most a szegmens mindkét, olcsóbb illetve drágább autókat tömörítő végén is újdonságokkal jelentkeznek.
Az új olcsó szedán természetesen nem más, mint a konszerntestvér Peugeot által még május végén meghirdetett - s új típusjelzést bevezető - alsó-középkategóriás limuzinjának, a 301-esnek a párja, citroënes orr-résszel, felnikkel és hátsó lámpákkal és persze típusjelzésekkel.
Akárcsak a Peugeot változat, a C-Elysée is 4,4 méter hosszú, tengelytávja 2,65 méter, csomagtartója pedig 506 literes, a spanyolországi Vigóban található PSA-gyárban szerelik össze, célpiacai pedig Törökország, Spanyolország, Algéria és Közép-Európa lesznek, megjelenése pedig még 2012 vége előtt esedékes.
Hirdetés

Másik autójuk pont a másik oldalról, a kényeztetésre vágyók szemszögéből támad a kompakt limuzinok kategóriájára. A ferdehátúból kialakított C4 változat a cég Sanghajban található kínai tervezőstúdiójának első munkája. A kezdetben Kínában és Oroszországban piacra kerülő modellt ott is gyártják, ahol árulják, a PSA Wuhanban található kínai, illetve a Kalugában található orosz gyárai lettek a befutók.

A C4 L hátsó traktusát kifejezetten kényelemre hangolták, a sajtóanyagban szereplő kagylóülések alapján arra számíthatunk, hogy kifejezetten négy személy utaztatására kialakított modellel lesz dolgunk. Háttámláit 29 fokban döntötték hátra, és a fejtámlákat is a maximális komfort érdekében alakították ki. Felszereltségének tételei között kulcsnélküli nyitás-indítás, érintőképernyős navigációs berendezés, tolatókamera, fűtött szélvédő és a levegőt tisztító ionizátor szerepelnek, bár azt egyelőre nem tudjuk, hogy ezek mind alapáras, vagy esetleg részben opciós tételek lesznek-e.
Míg a C-Elysée-be a 301-es 1.2-es háromhengeres (71 LE), 1.6-os VTi benzines (115 LE), valamint 1.6-os dízelmotorjai (92 LE) kerülnek, addig a prémiumos hangulatú C4 L hajtását a BMW-PSA fejlesztésű THP 150 és 170, valamint a 135 lóerős VTi motorokra bízzák, amelyek mindegyikéhez kapcsolható hatfokozatú hagyományos automata, illetve szekvenciális váltó is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?