16 centivel kisebb. Lehet így vagány? Próbán az új A-osztály
Egy gyors kör az új Mercedes-Benz A-osztállyal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már a hó eleje óta rendelhető, de itthon még csak e héten mutatkozott be a korábbiaktól teljesen eltérő, sportos fazonú, harmadik generációs Mercedes-Benz A-osztály.
Közel fél méterrel hosszabb, mint az előző generációs A-osztály, de 16 centiméterrel alacsonyabb, egyterűs helyett sportos
Felszereltségtől függően eltérő lökhárítókat kap, a fotón az AMG Sport változat
- Hosszúság x szélesség x magasság: 4292 x 1780 x 1434 mm
- Tengelytáv: 2699 mm
- Csomagtér: 341 l
Műszerfalának jellegzetessége lehet a 14,7 centiméter képátlójú iPad szerű kijelző, melyen teljes mértékben megjelenhet a csatlakoztatott iPhone felülete
Galvanizált fémbetétek a sportos műszerfal óráiba is jutottak
A teljesen átformált karosszéria alaktényezője a kategória legjobbja, 0,27 lett, az üléspozíció pedig még a karosszériamagasságnál is jelentősebb mértékben, 17,8 centiméterrel került lejjebb. Kiolvasható, az utastér nem lett szűkösebb, sőt, egy kevéskét tágasabb is a korábbinál. Anyagválasztásával a korábbinál minőségibb, dizájnjával és felületeivel egyaránt a márkától megszokott világot hozza, leginkább az alapjaiban azonos, Kecskeméten gyártott B-osztályra emlékeztet. A hazai bemutatón az Urban, Style és AMG Sport felszereltségekkel kapható sorozatból – nem túlzottan meglepő módon – egy csúcs, AMG Sport kivitelű, A 200 CDI-be, azaz a kezdeti kínálat legerősebb dízelébe sikerült beszabadulnunk egy rövid próba erejéig.
Ötüléses, négy felnőtt számára pedig valóban kellő teret, jó üléseket kínál
Repülőgép-turbinára emlékeztető légbeömlők
Utóbbi alapján elmondhatjuk, az A-osztály már valóban nem kisautó, külső és belső méretei egyaránt sokkal inkább az alsó-középkategóriát képviselik, az előszériás, minden jóval teletömött tesztautó pedig természetes, hogy prémiumos. Mélyre tett, enyhén kagylós, elektromos állítását a márka hagyományai szerint az ajtóról kínáló első ülései jól tartottak, elektromos szervóval könnyített kormányműve közvetlen irányíthatóságot és egészen kicsiny fordulókört adott. Jó pont, hogy háromféle futóműhangolást is kínál az A, az alap komfortosnál nyilván jóval feszesebb, de még nem kőkemény az AMG Sport (természetesen) sporfutóműve, hiszen az A 250 Sport még eggyel feszesebb, „engineered by AMG” futóművet kap. A rendszerek alapelve mindhárom esetén egyező, elöl MacPherson, hátul oldalanként három hosszanti-, egy kereszt-lengőkarosak a támasztékok.
Nincs rajta antenna, azokat a hátsó spoilerbe integrálják
A kanyarjellemzők javítására az alapáras ESP az ívbelső kerekek fékezését is beveti, de a biztonsági elemek tekintetében igazi újdonságokat is felsorakoztat a Mercedes. A 2002-ben az S-osztályban debütált Pre-Safe, baleseti helyzeteket felismerő és a biztonsági elemeket készenlétbe állító, az ablakokat bezáró, az elektromos utasülést optimális helyzetbe mozdító elektronika 10 év után itt is megjelenik. A kisautók körében alaptartozékként elsőként megjelenő radaros Collision Prevention Assist a márkánál elsőként van olyan okos, hogy ráfutásveszélyt észlelve a fékek előtöltését követően a sofőr fékpedálra lépésekor nem teljes erővel fékez, hanem csak olyan mértékben, hogy az autó megálljon az előtte lévő mögött – így talán a mögötte lévő sem fog beleszállni. Alapáron jár továbbá a sofőr éberségét figyelő Attention Assist rendszer, rendelhető automatikus reflektor-kapcsolás, holttérfigyelő és sávtartó asszisztens, táblafelismerő és parkolást segítő rendszer, tolatókamera, de ami igazán fontos: távolságtartós tempomat is.
A 180 | A 200 | A 250 | |
Lökettérfogat (ccm) | 1595 | 1595 | 1991 |
Teljesítmény (LE/ford.) | 122/5000 | 156/5000 | 211/5500 |
Nyomaték (Nm/ford.) | 200/1250-4000 | 250/1250-4000 | 350/1200-4000 |
Végsebesség (km/h) | 202 | 224 | 240 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 9,2 | 8,4 | 6,6 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 5,5 (5,4)* | 5,5 (5,4)* | 6,1* |
CO2-kibocsátás (g/km) | 128 (127)* | 129 (127)* | 143* |
*: 7G-DCT kétkuplungos váltóval
A gyáriak szerint mindenkit levesz a lábáról. Erre utal a modell szlogenje is, ami nem más mint az ámulatot jelző, angolul Wow, magyarul Ááá
A 180 CDI | A 180 CDI 7G-DCT | A 200 CDI | A 220 CDI | |
Lökettérfogat (ccm) | 1461 | 1796 | 1796 | 2143 |
Teljesítmény (LE/ford.) | 109/4000 | 109/3200-4600 | 136/3600-4400 | 170/3600-4000 |
Nyomaték (Nm/ford.) | 260/1750-2500 | 250/1400-2800 | 300/1600-3000 | 350/1600-3200 |
Végsebesség (km/h) | 190 | 190 | 210 | n. a. |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 11,3 | 10,6 | 9,3 | n. a. |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 3,8 | 4,1* | 4,3 (4,1)* | n. a. |
CO2-kibocsátás (g/km) | 98 | 109* | 111 (109)* | n. a. |
*: 7G-DCT kétkuplungos váltóval
No ez a Merga tettszik nekem is, a többi valahogy nem jön be, kivéve a SLS AMG-t. :), az bejönne. 😀
Pontosan ahogy mondod! A kooperáció lényege az, hogy a Renault a kis és kompakt kaetgóriában erős itt támogatják a Mernyót (motorok, autók, lásd kangoo-átcimkézve), a Mercedes pedig a természetes életterében a nagy és luxus autók piacán nyújt segítséget a franciáknak (ahová évek óta probálnak betőrni-lásd Velsatis/Avantime). Ez a szövetség mindkét félnek kifizetődő. Már várom előre a pillanatot amikor a francia gyűlűlő ismerősöket szembesíthetem az autójuk motorjának az erdetéről 🙁
De, valóban! Elnézését a pontatlanságért!
ha minden extrát belerendelünk,nem 8 számjegyű végösszeggel kell számolni?Bár elég kora reggel van még,meg hétfő is,talán én tévedek 🙂 jó a cikk,várjuk élőben is az autót…
Az 1461cm3-s az Renault dízel, a közös koperáció terméke, de ha minden igaz ezen kívül lesz még az új 1200-as Renault benzines is
Az a döbbenet, hogy nincs, 180 CDI a régi, 1,5 literes dízel is és az új 1,8-as alap is, csak a kicsi csakis kézi, az 1,8-as (A 180 CDI) csakis automatizált váltóval van.