Piaci kedvencek kontra Kia cee’d. Melyik az olcsóbb?
Olcsó-e a flottaautók között egy koreai kompakt?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha már a kompakt autók a legkeresettebbek, megnéztük, beleszólhat-e a "nagyok", a Ford Focus, Opel Astra, Skoda Octavia trió dolgába, lehet-e olcsó cégautó az új Kia cee'd.
A garanciaszemszögből 7 évével etalon Kiának az a cee'dje, amely ráadásul 150 ezer forinttal olcsóbb is az i30-nál, s ha klímával hasonlítjuk össze - kedvezményes - árukat, akkor is van még köztük egy "százas" a Kia javára. De van-e számottevő árelőnye Octaviáékkal szemben? Lássuk először az alapadatokat - benzines és dízelmotorral is.
Benzinmotoros, ötajtós alapmodellek - műszaki alapadatok
Modell | Ford Focus 1.6 | Kia cee'd 1.4 | Opel Astra 1.4 | Skoda Octavia 1.4 |
Hosszúság (mm) | 4358 | 4310 | 4419 | 4569 |
Szélesség (mm) | 1823 | 1780 | 1814 | 1769 |
Magasság (mm) | 1484 | 1470 | 1510 | 1462 |
Tengelytáv (mm) | 2648 | 2650 | 2685 | 2578 |
Csomagtartó (l) | 363-1148 | 380-1318 | 370-1235 | 585-1455 |
Teljesítmény (LE) | 85 | 100 | 87 | 80 |
Nyomaték (Nm) | 141 | 137 | 130 | 132 |
Váltó/fokozat | kézi/5 | kézi/6 | kézi/5 | kézi/5 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 14,9 | 12,8 | 15,1 | 14,3 |
Végsebesség (km/h) | 170 | 182 | 168 | 174 |
Fogyasztás (l/100 km) | 5,9 | 6,0 | 5,5 | 6,4 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 136 | 139 | 129 | 149 |
Dízelmotoros, ötajtós alapmodellek - műszaki alapadatok
Modell | Ford Focus 1.6 TDCi | Kia cee'd 1.4 CRDi | Opel Astra 1.3 CDTI | Skoda Octavia 1.6 CR TDI |
Teljesítmény (LE) | 95 | 90 | 95 | 10 |
Nyomaték (Nm) | 230 | 220 | 190 | 250 |
Váltó/fokozat | kézi/6 | kézi/6 | kézi/5 | kézi/5 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 12,5 | 13,5 | 14,5 | 11,3 |
Végsebesség (km/h) | 180 | 170 | 175 | 190 |
Fogyasztás (l/100 km) | 4,2 | 4,1 | 4,1 | 4,5 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 109 | 109 | 109 | 119 |
Bár eddig még csak a benzines c'eedet próbáltuk, a számokból is egyértelműen látszik, hogy motorfronton a Kiának nincs mit szégyellnie még akkor sem, ha nem olyan színes a palettája, mint a többieknek, ha nincs (még) turbós benzinese, mint összes konkurensének, LPG-s verziója, mint az Astrának és az Octaviának, háromhengerese, mint a Focusnak, stb. De van élhető, egyébként stop-start rendszerrel szerelve még takarékosabb 1.4-ese, sőt 1.4-esei a dízellel ugye. Egyéb műszaki lemaradás/hiányosság/hendikep? Nincs adaptív felfüggesztés (Astra), vezetőtámogató rendszerek hada (Focus), ötajtósan is hatalmas csomagtartó (Octavia). Van széria ESP, 6 légzsák, opciósan meg minden, még fűthető és rásegítésében is állítható kormány, például. Olyan extrákkal is rendelhető a Kia, melyek a többiekhez nem mind elérhetőek, lásd tolatókamera, panorámatető vagy kulcs nélküli nyitás.
Ezek után jöjjenek az árak klímával (legalapabb szinten is szériában az Opelnél és a Skodánál), illetve az Octavia esetében nem a belépő felszereltségi szinttel, hiszen az Ambientével szemben az Active még nem ESP-s.
Benzin- és dízelmotoros modellek klímával - árak
Modell | Benzines | Dízel |
Ford Focus Ambiente | 4 570 000 Ft | 5 530 000 Ft |
Kia cee'd LX | 3 999 000 Ft | 4 499 000 Ft |
Opel Astra Selection | 4 570 000 Ft | 5 660 000 Ft |
Skoda Octavia Ambiente | 4 370 300 Ft | 5 590 450 Ft |
Nos, itt azért súlyos különbségek vannak a modellek árai között amellett, hogy a dízelek is jóval drágábbak a benzines alapváltozatoknál. Négymillióért listán csakis Kiát kapni - más kérdés, hogy úgy tudjuk, a Ford például 22-24 százalékos flottakedvezményt tud adni (szervizre és alkatrészre meg 30-35%-ot), így az elvileg legdrágább Focust jóval kedvezőbb áron vehetik meg az ügyfelek. Nincsenek kétségeink afelől, hogy Astrához, Octaviához sem nehéz a listás áraknál kedvezőbb feltételekkel jutni...
A bődületes, a Kiát leszámítva átlagban jó egymilliós differenciát a benzines és dízelek között pedig az magyarázza, hogy a Fordnál, az Opelnél és a Skodánál is több a motorvariáns és kisebb a lépcső, ha már turbós benzinessel veti össze az ember a (turbó)dízelt. Összegzésképp elmondható, hogy a tapasztalataink alapján igen jó új Kia cee'd komoly szeletet kéne kihasítson a piaci tortából, dönteni persze biztosan az dönt a szimpátia és az előítéletek mellett, hogy a flottavásárlók tudnak-e még érdemleges kedvezményhez jutni a magas, ellenben a riválisokhoz viszonyítva alacsony áron felül.
Szerintem az előbb említett BMW, Audi, Merci triónak nincs ebben az árkategóriában alternatívája, de a Corolla/Auris, Golf/Jetta, Mazda3, esetleg Renault Megane valóban érdekes lehet.
Amit persze a flottakezelők nagyban számítanak az nem csak a beszerzési ár, hanem a fenntartási költség is.
Én a Mazda 3-mal hasonlítanám össze! Persze érdekes lehetne még, a Volkswagen Golf, Seat Leon, vagy a Toyota, BMW, Audi, Mercedes alsó-közép kategóriáinak ár-érték összehasonlítása a Kiával.
Az összehasonlításból nem hagytam volna ki a Mazda 3-at! Persze érdekes lehetne még Volkswagen Golf, Seat Leon, vagy Toyota, BMW,Audi,Mercedes alsó-közép kategóriás autóinak tudása, és ár-érték viszonya a Kiához képest.
Értem…Csak mert a régi Focusban az 1.4es volt 80 körül…Ennyire lebutítanának egy 1.6os motort?
Egy Honda Civic 1.4 Comfort VS. Kia C’eed összeghasonlító tesztet is szívesen olvasnék!
De van 85 lóerős 1.6-os is. 1.4-es motor nincs a Focus kínálatában.
Ha jól tudom,az 1.6 benzines Focus az nem 85 lóerős 🙂 Az talán az 1.4es…