Ausztráliából kapott nagy pofont a kínai autógyártás
Azbeszttömítések miatt hívják vissza a kínaiakat az ausztrálok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A rákkeltő azbeszt alkalmazását 2004-ben tiltották be, de most több kínai modellben is a veszélyes anyagot tartalmazó tömítéseket találtak.
A korábbi másolós sztorik és biztonsági kétségek után most újabb hatalmas pofont kapott a kínai autóipar: az ausztrál fogyasztóvédelmi és versenyhivatal mintegy 23 ezer Great Wall és Chery jármű azonnali visszahívását rendelte el, miután felfedezték, hogy az autók motorjaiban és kipufogóiban található tömítések azbesztet tartalmaznak. A rákkeltőként ismert, és ezért Ausztráliában 2004 óta mindenféle alkalmazásban betiltott anyagot tartalmazó autók kereskedelmének azonnali felfüggesztését rendelte el a szervezet, egyben felhívták a tulajdonosok figyelmét arra, hogy senki se kísérelje meg saját kezűleg kicserélni a szóban forgó tömítéseket.
Bár a Great Wall szóvivője a hírrel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy nem lesz nagy hatással jelenlegi terjeszkedési terveikre, az ausztrálok lépése komoly gátakat állíthat az Európába és Észak-Amerikába tartó kínai autógyártók exporttörekvéseinek útjába. Egyelőre nem világos, hogy juthattak át az ellenőrzéseken az Ausztráliába szállított autókban az azbeszttartalmú alkatrészek, de a Chery egyszerű hibaként próbálja meg feltüntetni az esetet, arra hivatkoznak, hogy véletlenül építették be az exportra szánt autókba a mérgező anyagot tartalmazó elemeket. Ugyanakkor az ausztrál hatóság jelezte, hogy a visszahívás a két gyártó által az országba szállított autók zömét érinti, tehát nem elszigetelt esetekről van szó. A Great Wall 2009, a Chery 2011 óta szállít járműveket Ausztráliába, 2010 és 2011 során összesen nagyjából 17 ezer autót értékesítettek. A visszahívás a Great Wall SA220, V240, X240, V200 és a képeken látható X200 típusait érinti, míg a Cherytől a J11 és J3 modellek kerültek feketelistára.