Melyik cégautó vehető meg legolcsóbban?
Középkategóriás slágermodellek árharca
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Klasszikus, már középvezetői cégautó a középkategóriás limuzin. Megnéztük, hogy a slágermodellek és a koreai kihívók közül melyik a legolcsóbb.
Miután az újautó-piac legkedveltebb szegmensének számító alsó-középkategóriában a múlt héten néztünk szét, s vetettük össze az eladási toplista – Ford Focus, Opel Astra, Skoda Octavia – trióját az új Kia cee’ddel, most az előző évben második legnépszerűbb szegmensnek számító középkategória három topmodelljét hasonlítjuk össze a tavaly, illetve idén érkezett koreai kihívókkal. Vajon miként áll az ársorrend itt, a középvezetők számára leginkább juttatásként adott, hosszútávú üzleti és családi utazásokhoz egyaránt kiválónak ígérkező és már reprezentatív megjelenést is adó szegmensben? Mérkőzik a tavalyi bestseller, idén bezzeg csak harmadik Volkswagen Passat, a második helyről elsőre lépett Opel Insignia és az évekig a trónon álló, ám onnan korosodása miatt leszorult, de még mindig a középkategória egyik legnépszerűbbjének számító Ford Mondeo a Hyundai i40-essel és a Kia Optimával.
Mivel az eladásokat e szegmensben túlnyomórészt a dízelmotoros verziók adják, s kevesen költenek automata váltóra, a leggyakrabban választott, 130-140 lóerős kézi váltósokat állítottuk képzeletben egymás mellé. Nem túlzottan földtől elrugaszkodott, inkább a kategóriában kötelezőnek tekinthető ellátmánnyal: legalább 6 légzsákkal, ESP-vel, elektromos ablakokkal és tükrökkel, bőr, multifunkciós kormánykerékkel, MP3-olvasós CD-rádióval, Bluetooth-kihangosítóval, fűthető ülésekkel, kétzónás automata légkondicionálóval, automata fényszóróval, elektrokróm belső tükörrel, parkolóradarral, kanyarfényszóróval, LED-es menetfénnyel és alufelnivel, meg persze metálfényezéssel, hiszen az autók zömét azzal adják el.
Négyajtós középkategóriás limuzinok - műszaki alapadatok
ABC-sorrend szerint, elsőként a Ford Mondeót és annak árlistáját szemügyre véve megállapíthatjuk, hogy bár az elvárt extrák zömét már az alapverzió is megadná, az összes elvárt felszerelést (kanyarfényszóró, automata lámpakapcsolás, elektrokróm tükör, stb.) csak a ranglétra ötödikjének számító Titanium kínálja, s még ott is szükséges egy-egy tétel külön rendelése. Elsőre talán ijesztőnek tűnik, hogy a lista felsőbb régiójából kell autót választani, ráadásul a 2,0 literes, 140 lóerős gázolajos sem az alapgép, ám a harmadik negyedéves akciós árlista szerint 1 020 000 forintos ármérséklés él a 140 lóerős, négyajtós dízelekre. Egy-két extrát külön kell még ugyan rendelni az elvártak közül, ám a Ford jól tudja, hogy mi kell a vevőknek, a parkolóradar és a Bluetooth-kihangosító Business Audio csomagként együtt 179 000 forintért kapható, illetve most ingyen jár, a fűthető első ülés, valamint az eső- és a lámpaszenzor együttesen 66 000 forintért kérhető a Téli csomag által, utóbbival pedig még a márka különlegessége, a fűtőszálas szélvédő is jár; az adaptív fényszóró 145 000 forint. A metálfényezésű, minden elvártat megadó Mondeo így akciósan kereken 7 445 000 forintért vihető haza.
Modell | Ford Mondeo 2.0 TDCI | Hyundai i40 1.7 CRDi | Kia Optima 1.7 CRDi | Opel Insignia 2.0 CDTI | VW Passat 2.0 CR TDI |
Hosszúság (mm) | 4850 | 4740 | 4845 | 4830 | 4769 |
Szélesség (mm) | 1886 | 1815 | 1830 | 1856 | 1820 |
Magasság (mm) | 1460 | 1470 | 1455 | 1498 | 1470 |
Tengelytáv (mm) | 2850 | 2770 | 2795 | 2737 | 2712 |
Csomagtér (l) | 535 | 503 | 505 | 500 | 565 |
Teljesítmény (LE) | 140 | 136 | 136 | 130 | 140 |
Nyomaték (Nm) | 320 | 325 | 320 | 300 | 320 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,5 | 10,6 | 10,3 | 11,1 | 9,8 |
Végsebesség (km/h) | 210 | 198 | 202 | 205 | 211 |
Fogyasztás (l/100 km) | 5,3 | 4,6 | 5,1 | 4,9 | 4,6 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 129 | 122 | 133 | 129 | 119 |
A kölni szedán alternatívájaként rögtön említhető a tavaly érkezett Hyundai i40, mely 1,7 literes dízelével kínál az elvárásoknak megfelelő 136 lóerős teljesítményt. Noha az áhított felszerelések zöme megvan az alap Life ellátmányban is, a hiányzók pedig rendelhetők, könnyedén belátható, hogy a tipikus flottavásárló a második, Comfort szinttel lehet elégedett. Ebben már kétzónás és automata a klíma, megvan a kihangosító, az esőszenzor és a tempomat is, 145 000 forintért kérhető parkolóradar, magyarán nem lenne értelme az egyéb többleteket is adó, 800 ezer forinttal drágább Style-t választani, és némi kompromisszumot is kell hozni, adaptív (Xenon) fényszóró csak az 1,5 millió forinttal drágább Premium csúcsverzió esetén lenne rendelhető. Nélküle azonban a minden mást megadó i40 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciával elvihető 7 545 000 forintért – a Mondeónál mondjuk listaáron drágábban, de azt azért megjegyzi az importőr, hogy céges vásárlás esetén – akár már egy autóra, vagy egyedi ügyfélárak alapján lehet még kedvezőbb a végösszeg, magyarán érdemes alkudozni egy kicsit a koreai szedánra.
És mit tud a hasonló alapokra épülő, szintén koreai Kia Optima az ugyanezen 1,7 literes dízellel? Már 6,99 millió forintos alapváltozatával is egészen sokat, ám abból azért még több áhított tételünk is hiányzik, ilyen például az automata lámpakapcsolás, a LED-es menetfény, a parkolóradar vagy az elektrokróm tükör. Ráadásul a Kiánál a Hyundaiénál jóval kötöttebb extrapolitikát láthatunk, számos tétel nem rendelhető a belépőhöz. Ezért aztán a második, 7 599 000 forintos EX szinttel kell kalkulálni, ami azonban az elvárt tételeken túl bőr, a sofőrnél elektromosan állítható ülést, automata parkolórendszert és sokszor hasznos kormánypozíció-kijelzőt is ad. Metálfényezéssel tetemes összeg, 7 719 000 forint fizetendő, ám a kapott többletellátmánnyal ez sem rossz ajánlat, s ha a kisebb flották esetében a gyári 100 000 forintoshoz társuló, akár 8 százalékosra hízó ármérsékléssel kalkulálunk, kevéssel 7 millió forint felett is megkaphatjuk a konkurenseknél ráadásul jobban felszerelt négyajtóst.
Utóbbi már ígéretes, ám az eladási adatok szerint az idei év eddig eltelt 7 teljes hónapjában 803 példánnyal mégis az Opel Insiginia volt a szegmens legnépszerűbbje. Vajon mi a villámos titka? Elsősorban nyilván márkája, annak ismertsége, befutott formája, négyajtós mellett ötajtósként és Sports Tourer kombiként is létező karosszériája és persze ára. Ára, ami elsőre nemigen kedvezőbb a konkurensekénél. A legolcsóbb, 130 lóerős dízel 7 250 000 forint, ráadásul még függönylégzsák sincs benne. Nem is rendelhető hozzá, tovább kell lépni az Edition szintre, ami 7 680 000 forintért már ad például bőr borítású kormányt, rendelhetővé teszi a függönylégzsákot, de van olyan tétel, például az fényérzékeny belső tükör vagy az esőszenzor, ami miatt egészen a kényelmi szempontból csúcsnak számító Cosmóig kell nyújtózni. Utóbbi – 8 140 000 forintért – már gazdagon felszerelt, ám néhány felszerelést még itt is külön kell megvásárolni. A parkolóradarért 149 000, az adaptív, ráadásul xenon fényszóróért 300 000, a kihangosítóért 96 000, az ülésfűtésért 60 000, a függönylégzsákért 80 000, a metálfényért 143 000 forint fizetendő. Horribilis, közel 9 millió forintos vételár adódik így, ám az értékesítők megjegyzik, szinte mindenkinek tudnak – rekordmértékű, 20,5 százalékos - árkedvezményt adni az extrákkal növelt árból. Magyarán, aki céges ügyfél, vagy magánszemélyként valamilyen finanszírozást igénybe vesz, az a vételár ötödét (!) megspórolhatja, s a mezőny második legdrágábbjának számító Insigniát a legkedvezőbb áron, 7,13 millió forintért hazaguríthatja.
Érdemes még ezek után benézni a Volkswagenhez? Legfeljebb, ha valaki esküszik a márkára, a Passat ugyanis Trendline alapkivitelével is 7,6 millió forintba kerül, ám ahhoz nem minden áhított extra érhető el. Tovább kell lépni a 7 869 300 forintos Comfortline szintre, ahol az adaptív fényszóró (363 200 Ft), a kétzónás automata klíma (120 650 Ft), a multifunkciós kormány (54 610 Ft), az ülésfűtés (78 740 Ft), a tempomat (109 220 Ft) vagy a kihangosító (166 370 Ft) még mindig extra. Így még az Opel Insigniáénál is magasabb, 9 136 760 forintos vételár adódik. Információnk szerint ebből jó esetben, több autó vásárlása esetén is legfeljebb 8 százalékos árenyhítés kapható, amivel a vételár ugyan 8,4 millióra mérséklődik, a konkurensekét még mindig erőteljesen felülmúlja.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium |
Hyundai i40 1.7 CRDi Comfort |
Kia Optima 1.7 CRDi EX |
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo |
VW Passat Comfortl. BMT 2.0 CR TDi |
|
Listaár | 7 925 00 | 7 640 000 | 7 699 000 | 8 140 000 | 7 869 300 |
Akciós ár | 6 905 000 | 7 140 000 | 7 599 000 | 6 471 300 | - |
Extrákkal növelt akciós ár |
7 425 000 | 7 545 000 | 7 719 000 | 7 129 560 | 9 136 760 |
Melyik középkategóriás, kedvelt cégautó kapható meg tehát a legolcsóbban? Az idei év slágere, az Opel Insignia – vélhetően a beszerzők is elvégezték a miénkhez hasonló kalkulációkat, s a formás Opelénél nagyobb hátsó lábtérre vágyóknak ajánlották az ár- és népszerűségi sorrend második helyén álló Ford Mondeót. Bár a koreaiak – szerintünk hibásan – nem verik nagy dobra, mind a Hyundai i40, mind a Kia Optima ára bevihetőnek tűnik az Opel Insignia és a Ford Mondeo közötti ársávba, így aztán a flottásoknak érdemes lenne a minden másnál jobb, a Hyundai esetében 5 év, korlátozás nélküli, a Kiánál 7 év/150 000 kilométeres garanciával kínált távol-keletieket választaniuk. A Volkswagen Passatnál komoly felár fizetendő az autó orrára tett emblémáért, magas a vételár, sok extra rendelendő külön, ellenben legalább az egyedüliként alapáron stop-startos dízel fogyasztása kedvező, a mérete ellenére nyomatékbajnok Hyundai i40-esével egyező, 4,6 l/100 km vegyes értékű. A vetélytársak motorjai között egyébként komoly különbségek nincsenek, mindegyik nyomatékos, takarékos dízel, a legszerényebb - de úgy sem rossz - forgatóerőt és ebből kifolyólag gyorsulást az Opel Insignia adja. Meglepetések nincsenek, az árak a képességekhez igazítottak.
Szerintem azért, mert nem teljes összehasonlító teszt volt, hanem a szegmensben 3 piacvezetőt vizsgálták a két új (bár a Hyundai nem teljesen új, de KIA rokon) koreaival szemben. Én is csak érdekességképpen említettem meg, hogy ha nem az első 3-ból választ egy cég, akkor sem biztos, hogy csak a két kóreai az alternatíva.
Egyébként a Mazda, Toyota és a PSA konszern tényleg kimaradt rendesen…
Semmivel se rosszabb egyik autó sem a felsoroltak közül a VW-nél, egyedül a DSG szól mellettük kb., de a Kia/Hyundai konszernnek is van már duplakuplungos automatája.
Ma már nincs akkora különbség a márkák között, hogy buzulni kéne a német/japán autókba, most már simán mernék venni akár olaszt/franciát is stb.
De én nem is a minőségről írtam, hanem azt, hogy kinézetre szerintem a Passat a legbénább ezek közül, design szinten egy nagy nulla, ellenben a Kiának az eleje meg egyszerűen zseniális. A Mondeo nekem nem elég karakteres, az Insigniát jónak találom, de olyan böhöm/bálna/bunker érzetet ad, amit én nem szeretek, az i40 meg simán csak nem tetszik.
Nézd azt én sem állítom, hogy minden autó hibátlan. Ha az arányokat nézzük (eladás-szerviz) nem hiszem, hogy a VW szégyenkezni kellene. Ha tényleg sok eladott autójukkal baj lenne, már nem lennének a piacon. Nekem boldog VW tulajdonosként egy rossz szavam se lehet. Az előző négyes Golfom 10 éves volt, 200 000 km-rel, hál’ Istennek tényleg csak az olajat kellett cserélni és tankolni bele. A 3 hónapos 6-os Golfom eddig kitűnő. A családban több VW is van, egyáltalán nem jellemző a sűrű szervizlátogatás. Puding próbája az evés :D. Szerintem bizton állíthatom még sok tízmillió VW tulajdonossal együtt, hogy elég jól sikerült ez a puding.
Az Insigniánál be lehet menni 7 millió alá is ezzel az összeállítással. A tolatóradar és a xenon rendelhető csomagban is, úgy 150 ezer Forinttal olcsóbb
Az Insigniánál be lehet menni 7 millió alá ezzel az összeállítással. A tolatóradar és a xenon rendelhető csomagban is, úgy még 150 ezer Forintot meg lehet fogni.
Nem értem mi benne olyan nevetséges…
Kíváncsian várom Tőled azt a listát, amiben leírod, hogy a VW Konszern autómárkáin kívül ezeket milyen autómárkák használják még. Természetesen azt nem vitatom, hogy vannak remek dízelek, turbós benzinmotorok, és duplakuplungos váltók is ezen kívül.
Jogos, a garanciát benéztem, cégnek tényleg kevés a 150 ezer km.
Azért az utolsó mondatod viszont rohadtul nevetséges, már elnézést.
Gondolom a Passat-ról írtál. Ha egyszer kifizeti az ember a magasabb vételárat, a fenntartásra már többet biztos nem, inkább kevesebbet kell költeni. Mind a TDI, mind a TSI erőforrások remekek, a DSG-ről nem is beszélve. Ezeket más márkáknál biztos nem kapja meg az ember.
Azért nem ajánlanám Neked meg vásárlásra használtan ezt a “szeles ” márkát , mert véletlenül rámegy a ” kifli pénzed ” a fenntartására . De német gyártmány , ez a lényeg !!
Ha túllép a “7 év garancia” marketingfogáson, és belegondol, hogy 150 ezer km egy céges autó esetében nem valami sok, lehet hogy nem az Optima mellett teszi le a voksát. Ezen felül ajánlanám mindenki figyelmébe a fenti táblázatot, amiben összehasonlítva a VW Passat magasan visz mindent. Az árért pedig autót kapunk, nem keleti babakocsit.
Azért a garanciánál is körültekintőnek kell lenni, különösen, ha céges autókról beszélünk. Nyilván egy ilyen céges kocsival sokat mennek. A KIA 7 éves garanciája max. 150 ezer km-ig érvényes, amit lehet, hogy 3 év alatt (vag még hamarabb) elér egy céges kocsi. Ennél jobb lehet a Passat 4 éves garanciája, ami 200 ezer km-ig érvényes, de legjobb talán a Hyundai 5 év km. korlátozás nélküli garanciája. A Ford és az Opel 4 évet ad, azt nem tudom milyen km. korlátozással.
Szóval sok mindent figyelembe kell venni és ebben a kategóriában “játszik még” a Mazda 6 és a Toyota Avensis, azok is jó kocsi. Távábbá meg kell említeni a 3 francia versenyzőt is, egy kis szelet nekik is juthata a tortából.
Szerintem magasan a Kia Optima a legjobb külsőre, szorosan követi a Mondeo/Insignia páros.
A 7 év gari, céges autó lévén, megint csak a Kia felé billenti a mérleget.
Felhívnám a Tisztelt Újságíró figyelmét, persze csak, ha a tökéletességre és pontosságra törekszik, hogy a jelenleg Magyarországon is forgalmazott VW Passat műszerfala a modellfrissítést követően módosult. Így az autó belsejéről megosztott kép már egy jó ideje nem aktuális.
Szerintem nem csak ennyi az alternatíva. Ha nem a 3 európai piacvezető (Insignia, Passat, Mondeo) közül választanék, akkor sem biztos, hogy a – közel azonos – két kóreaihoz nyúlnék. Ott van pl. a Mazda 6-os, abból a CD129 TE Plus felszereltségűben megvan minden ami kell (a cikk szerint), ennek akciós ára 7,75 millió Ft, ami flottavásárlás esetén 7-7,3 millió körül összegre csökkenthető. Azért valószínű, hogy a legtöbben egy ilyenbe előbb beneveznének, mint a koreaiakba. A Mazda nagyon szép, van tradíciója, és a 2,2-es dízelmotor is kiváló. A garancia 5 év (150 ezer km-es korlátozással).