B-oszlop nincs, hely van. Ford B-MAX bemutató
Kipróbáltuk: Ford B-MAX 1.0 EcoBoost és 1.6 TDCi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miniegyterűt dobott piacra a Ford. A B-MAX praktikus tolóajtóval ideális autója a kiscsaládnak, az egyliteres EcoBoost motor pedig a maga módján lehengerlő.
Ford B-MAX - méretek
* mankókerékkel/defektjavító készlettel
Hosszúság (mm) | 4077 |
Szélesség (mm) | 1751 |
Magasság (mm) | 1604 |
Tengelytáv (mm) | 2489 |
Saját tömeg (kg) | 1275-1310 |
Csomagtér (l)* | 304/318-1372/1386 |
* mankókerékkel/defektjavító készlettel
Miként a Merivának a fordítva nyíló hátsó ajtó, a B-MAX-nak a tolóajtó, még inkább a hagyományos B-oszlop elhagyása a legfőbb marketingfegyvere. Így, hogy nincsen B-, azaz középső tetőoszlop (illetve a gyáriak megfogalmazásában kettő is van az ajtók különleges kialakítása és merevítése okán), több mint 1,5 méteres nyíláson át lehet komfortosan ki/beszállni avagy rámolni, míg a csomagtér alapból (mankókerékkel/defektjavító készlettel) 304/318, üléshajtással 1372/1386 literes. A rakodóperem alacsony, a csomagtér „szája” óriási, az meg hab a tortán, hogy a jobb első ülés támlája is buktatható, s ezáltal 2,35 méteres, síkpadlós tér nyerhető az extrahosszú dolgok szállítására.
Ford B-MAX - műszaki alapadatok
* zárójelben a stop-start rendszer nélküli változat értékei
** 6 fokozatú Powershift automata váltóval. A többi mind 5 fokozatú kézi
Teljesítmény (LE/p) | Nyomaték (Nm/p) | Gyorsulás (0-100 km/h, mp) | Vegyes fogyasztás (l/100 km) | CO2 -kibocsátás (g/km) | |
1.0 EcoBoost | 100/6000 | 170/1400-4000 | 13,2 | 4,9 (5,1)* | 114 (119)* |
1.0 EcoBoost | 120/6000 | 200/1400-4500 | 11,2 | 4,9 | 114 |
1.4 Duratec | 90/5750 | 125/4000 | 13,8 | 6,0 | 139 |
1.6 Ti-VCT** | 105/6300 | 150/4200 | 12,1 | 6,4 | 149 |
1.5 TDCi | 75/3750 | 185/1700 | 16,5 | 4,1 | 109 |
1.6 TDCi | 95/3800 | 215/1750 | 13,9 | 4,0 | 104 |
* zárójelben a stop-start rendszer nélküli változat értékei
** 6 fokozatú Powershift automata váltóval. A többi mind 5 fokozatú kézi
Mert jók a motorok, de azért csak nem kéne 40-nel ötödikben hegynek felfelé fuldokolni... Az erősebbik, 120 lovas EcoBoost benzinest és az 1.6-os dízelt vezethettük - előbbi tetszett jobban. Sokkal jobban. Hogy háromhengeres, mindössze 999 cm3-es kis blokkról van szó, csak durva terhelésnél derül ki, ilyenkor mókás Wartburg-hangja van. Persze rendesen elszigetelve. Különben minimális a vibráció, a 120 lóerő és a - túltöltéssel - 200 Nm nyomaték pedig dízeles vezethetőséget ad. Amikor odafigyeltünk rá, 6 liter alatt evett, autópályán pedig 7 körül fogyasztott. A gyár által ígért 5 liter alatti adat nyilván meseszerű - ne feledjük, a B-MAX 1,3 tonnás, van minek a mozgatására elégetni az energiát.
Az 1.6 TDCi csúcsdízel alacsony fordulaton eléggé haldokolt, a turbólyukból kievickélve aztán lelkesen, de - fülre - a benzinesnél hangosabban vitte az autót. A helyenként elég sietős tesztutat 5,6 literes fogyasztással abszolválta. Az új, 1.5 TDCi egyébiránt ebből az egyhatosból lett "butítva" - a 75 lovas kisdízelt ugye nem vezethettük, s a szívó benzineseket sem, pedig a Powershift kétkuplungos automata váltóval szerelt 1.6-osra igazán kíváncsiak lettünk volna. Apropó, váltó: kezdetben csakis 5 fokozatú manuálissal jön a B-MAX, később elképzelhető, hogy egy-egy drágább verzió megkapja a hatost.
Amit még nem tudunk, hogy hány csillagos lett a modell EuroNCAP-töréstesztje, az eredmény kihirdetése a napokban esedékes, a fordosok joggal bíznak az 5 csillagban. Mi meg azt szeretnénk, ha Magyarországon is olyan lenne az úthálózat, mint a németeknél, mert München környékén, tükörsima aszfalton szuper volt vezetni a B-MAX-ot. Kellően feszes hangolású (itthon tehát valószínűleg picit rázós) a futómű, egész direkt a kormány, könnyen és pontosan kapcsolható a váltó, hátul dobfékestül is klassz a fékezhetőség. Dobozforma ide, jelentős magasság oda, a karosszéria oldaldőlése minimális, húzós kanyarokban is ragad az úthoz a kocsi.
Ford B-MAX - árak (Ft)
Ambiente 1.4 | 3 990 000 |
Trend 1.4 | 4 360 000 |
Trend 1.0 (100 LE) | 4 480 000 |
Trend 1.5 TDCi | 4 810 000 |
Trend 1.6 TDCi | 5 010 000 |
Titanium 1.4 | 4 610 000 |
Titanium 1.0 (100 LE) | 4 730 000 |
Titanium 1.0 (120 LE) | 4 980 000 |
Titanium 1.6 Powershift | 5 110 000 |
Titanium 1.5 TDCi | 5 060 000 |
Titanium 1.6 TDCi | 5 260 000 |
Titanium X 1.0 (120 LE) | 5 380 000 |
Titanium X 1.6 TDCi | 5 660 000 |
Amint az a táblázatból is kiolvasható, a B-MAX nem olcsó. Az ajánlott EcoBoost benzinmotoros Titanium már az 5 milliós kategória, ugyanakkor a konkurencia sem méri számottevően olcsóbban a maga portékáját. A B-MAX ráadásul prémiumos, legalábbis a gyáriak szerint. Szerintünk meg csak egy korrekt és praktikus autó ötletes megoldásokkal − akinek elég a helykínálata, azaz nincs szüksége a tágasabb C- vagy S-MAX-ra, tán a 7 ülésre, jó boltot csinálhat vele.
Én az előddel mentem hiba nélkül 160E km-t .Úgy ,hogy gyári fékbetétek voltak még rajta és csak
hivatalos olajcsere ürügyén jártam szervizben.Fusion vegyes átlag fogyasztása ez idő alatt 4,7-5,2
liter gázolaj volt.Ha legalább ezt hozza a B-Max mindenkinek csak ajánlani tudom !
Csinálhattatok volna ebből is egy kis videós szösszenetet, úgy talán jobban látszanának az autó arányai!
Egyetértek, nagyon magas az ára – legalábbis magyar viszonylatban – és valóban kicsi a 300 literes csomagtér, ennyi még a Fiestáé is van, nem igazán előny ez egy egyterűnél.
tetszik az autó, de 4-5 milla ? Bár a ford pár honapon belül ugyis erősen leakciozza.
A 300 literes csomagtér viszont egy egyterűnél vicc…