Januárban és májusban is nőni fog az autógáz jövedéki adója
Újabb adóemelések, a cigaretta, az alkohol és az autógáz is drágább lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fölényes többséggel került elfogadásra a dohány- mellett az alkoholos termékek és az LPG jövedéki adóját emelő indítvány.
A gázüzem ugyanis egyrészt a benzinesnél, s főként a gázolajosnál szerényebb környezeti terheléssel jár - érthetetlen is, hogy miért fékezik terjedését az adóemeléssel, de továbbra is a legolcsóbb hajtóanyag lesz. Bár a bruttó, végfelhasználói árban akár literenként 40-50 forintos áremelkedést is hozhat a jövedéki adó kétszeri emelése, az LPG ára - a jelenlegi, a benzin emelkedését csak lassan követő, 245 forintos átlagárral kalkulálva - még mindig 300 forint alatt maradhat. Így néhány esetben továbbra is az LPG lesz a legolcsóbban használható, széleskörűen elérhető üzemanyag, bár választása már messze nem fog akkora előnnyel járni, mint most, azaz az átalakítási költségek megtérülési ideje is növekedni fog, sőt, bizonyos felhasználási mód mellett a gázrendszer kiépítése nem lesz már megtérülő beruházás.
Eddig ugyanis autógázzal - legjobb esetben - csaknem a benzines üzem költségének feléből lehetett autózni, májustól azonban magasabb szinttel kell számolni. Hosszú utazások alkalmával a jövőben is akár 70 százalékkal olcsóbban lehet majd autózni autógázzal, mint benzinnel, ám városi, rövid utakon el fog veszni a gázautózás árelőnye, ugyanis induláskor minden gázautó benzinnel jár, utána pedig jellemzően 10, de akár 20-30 százalékkal is többet fogyaszt. Így az autógázra átálltak hiába költöttek arra, hogy autójuk szerényebb emissziójú legyen, az adóemelés után már nem fognak olcsóbban autózni, mint benzinnel. Mivel lehet majd olcsón autózni? Rákkeltő részecskéket kipufogó dízel autóval.
Továbbá az autósok számára még jelentősebb előnnyel az országban jelenleg mindössze 3 töltőállomáson elérhető CNG marad a legolcsóbb hajtóanyag, aki a győri, szegedi, vagy budapesti (kőbányai úti) töltőállomáshoz tud járni, az a benzineshez mérten továbbra is félár alatt autózhat, ezen hajtóanyag esetében viszont jelentősebb átalakítási költségekkel, s a ritka kúthálózat miatt rövidebb pórázzal kell számolni, magyarán az olcsó és kényelmes, nem utolsó sorban tiszta autózás hajtóanyagaként a jövedéki adó emelése után is az LPG-t nevezhetjük meg.
Így érthető a fogyasztás. Igen van kábelem és progim is, bár hadverkulcs nélkül pár opció nem elérhető, de a lényeg a befecskendezési táblázat módosítható és minden más fontos dolog is. A Vaterán van fent kábel asszem 5500 forinttért. Az enyém németországból van, azon gyakorlatilag az összes gázrendszerhez van csatlakozó. Persze a korrekt beállítás 2 személyes művelet, meg persze kicsit rá kell tanulni hogy érhető legyen mit is kell csinálni. Ha 180-at ment már a reduktorod akkor kb úgy nézhet ki mint az enyém. a gumimembránok már műanyag keménységűek voltak, a gázszelepek iszonyatosan be voltak verődve a reduktorban, de még nem eresztett. kb 5-10%-ot hozott nekem fogyasztásban. Ha nálad nincs fogyasztásnövekmény, akkor lehet még nem érdemes hozzányúlni.
1.2 12V BME motorkódos.AZQ-kal nem lehet kijönni ennyiből,már fogyasztásilag. AGIP-os gázzal érezhetően jobban megy és kevesebbet eszik az autó,de az kicsit drágább,valamint nem esik “szórásba” nekem.Van a Landihoz szoftvered és kábeled?Lassan neki kell állni kicsit átfésülni a gázrendszert.Mostanában minden váltásnál van egy kis rándulás.Vagy a gáznyomásjeladó vagy reduktor.Esetleg csak be kellene állítani ennyi km után.Mindenesetre köszi az infót.
Én pesti vagyok és gyakorlatilag itt is futja az útja nagy részét. 18. kerület széléről megyek be a 13. kerületbe. A Tiéd 1.2-es vagy alap 1.4? az enyém valószínű azért ilyen torkos mert 16V 100Le (BBZ motorkód) Nekem 7 liter alá még sohasem sikerült levinnem a fogyasztást országúton sem. Átlagosan 7,5 a minimum és 8,5 a max, persze nyáron pályán klímával valós 130-al megette a 10et is, pedig korrektül beállítottam a gázt (van kábelem)
Fórumtársakkal folyamatosan karban van tartva egy google docs állomány ami a kutakat és árait tartja karban, poikkal.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0At0R_FkrZy-pdGVOUlh3MFJaZnFmM0FtNFFqSllLUkE
Ha belefrissítesz azonnal mindenki látja.
Én ~230-235 körül tankolok itt mifelénk, Shell vagy AGIP kútnál (ez utóbbinál Forensis kártyával -8ft)
Teljesen igazad van, a vészüzem indítást valójában csak meleg motornál ajánlatos használni.Ezért is írtam,hogy azoknak lehet megoldás akik a városban sűrű indítgatások mellett rövid távokat tesznek meg.Az én Fabiám szintén Landis,180000km -nél járok eddig az eredeti reduktorral felújítás nélkül.De azt hiszem mostanában belátható időn belül a felújítást meg kell ejtenem.Ami az üzemeltetési körülményeket illeti,nekem szintén ugy ahogy írtad,40c-nál váltana át gázra a rendszer,ellenben ha nyáron alapjáraton 1percet, télen kereken 3 percet járatom a motort,akkor egy gázfröccsre azonnal átvált gázra,valamint utána nem torpan,nem rángat az autó.Ezzel a hidegindítással elképesztően alacsonyan lehet tartani a benzinfogyasztást.Még valami, én benzinnel állítom le is az autót, a kipufogó rendszerem még gyári!Na mármost ,természetesen vezetek nyilvántartást a tankolásokról,havi kb. 1700km és 2300km között van az a táv amit megteszek,minden hónapban írom ,hogy mennyit költöttem üzemanyagra.Régebben sikerült olyan áron benzint tankolnom(kútnál tankolva üzemanyagkártyával) egy rövid időre,amivel jobban megérte csak benzinnel járnom.Tehát a fogyasztás így alakult: -benzinnel 4.7l-5.8l/km gázzal 6,2l-7,1l/km-ig átlagban.Persze volt 9l/100km -es gázfogyasztásom is,de ott nem tankoltam többször.Nagyrészt országuton járok kb :30% várossal,ja és nem 52-es cipővel!Jövőre azt tudom elképzelni ,hogy ismét visszatér majd mindenki az Ukránszki benyára.Itt Debrecen és környékén 370ft/l körül adják most.Ezzel persze több adót megy majd Viki zsebébe így,de hát ha ez kell.Ja igen,nem tudom hová valósi vagy ,de itt Debrecenben 220ft körül lehet kissebb gázkutaknál tankolni,a nagyobbaknál meg 229ft.Csak azért írom ,mert máshol az országban 260-265ft ért szoktam látni az LPG-t.
Megszólítva érzem magam. Szerintem az én hozzászólásomra gondoltál. Nekem VAN gázos kocsim, tapasztalatból írtam nem feltevésből, ahogy az előtte lévő hozzászólásban is ecseteltem. Igen van vészüzem, de az nem arra van hogy folyamatosan azzal indíts. Nekem LandiRenzo Omegas van a Fabiában, csak próbaképpen használtam a vészüzemet, hogy működik-e. A folyamatos vészüzem használat se a reduktornak (a hideg membrán keményebb és hamarabb öregszik), se a motornak nem tesz jót. Valamiért a mérnökök ezt választották. Szoftveresen se tudom 40c-nél lentebb állítani az átkapcsolási hőmérsékletet. Így viszont a reduktor felújítás nélkül! elment 200e Km-t és a motorhoz se kellett még hozzányúlni. Ennyi… Ja még annyit, ha beleolvasol az index autógáz fórumába a nagyon spórolós fórumtársak a benzines rendszer hibáiról panaszkodtak. Nekem a 0,5-1,5 liter úgy jön ki, hogy napi 2x20km-t megyek a budapesten. Mindkét esetben teljesen kihül a motor. Nyáron 0,5, míg télen 1,5 liter fogy így benzinből/100km.
Érdekelnélek a fogyasztási adataid, hogyan jön ki a kilométerenkénti 10Ft! spórolás… Vezetsz-e táblázatot a fogyasztásodról?
Hosszú vagy rövid távokon használod és van-e referencia fogyasztási adatod benzinüzemből?
Nekem a 100 lovas 1.4-es van és tapasztalatból mondom hogy benzinből jóval kevesebbet eszik, főleg pályán ahol megjön az ereje.
Nem, most nem mondom hogy neked ez nem sikerülhet, de kíváncsi vagyok az üzemeltetési körülményekre.
pilács:
dízel-és a benzin/gáz előnye…
ha valakinek van egy kocsija akkor vegyen egy dízelt, vagy alakítassa át a benzinesét kettős üzemre?
Melyik olcsóbb? A téli hidegindításról lakótelepi lévén tudnék mesélni…mennyi dízel nem indul el télen…Az meg hogy mínuszban nem indult gázzal a kocsid, és lemerítetted az akksit: miért nem váltottál benzinre?Nekem mikor elsőre nem indul télen gázon, már nyomom is át benzinre.
Télen a legnagyobb városi fogyasztásom 13.5 liter volt gázból, 12-13 benzinből…
megtettem 10 ezer km-t ezzel a frissen (1 éve) átalakított 30 éven Mazdával, de semmi gondom nem volt a gázüzemmel, és a benzinüzemmel sem.Még a gázüzem beszerelése előtt HF tömítés lett cserélve, komplet gyújtásfelújítással egyetemben, azóta sem kellett hozzányúlnom.
Városon kívül sem megy le a gázfogyasztásom 11 liter alá, de benzinből is megette a 9-10 litert.Gázzal is megy a kocsi 180-at….gondolom régen neked Ladád lehetett…Mikor én beszereltettem a gázrendszert, mondtam a beszerelőnek hogyha olyan lesz mint a Ladák, hogy nehezen indulnak, gázszagúak, akkor meg se csinálja.Azt mondta ha jó állapotú a motor nem lesz gond semmivel..és eddig állta is a szavát.
Nagyo jó cikk, elolvasását csak ajánlani tudom:
http://energiaoldal.hu/abszurd-otlet-drasztikus-lpg-adoemeles-az-egeszsegert/
pecc:
a vészstart használatával nem 20% a fogyasztásnövekedés, hanem igencsak bekacsint a 30% köré a hidegindítások miatt. 20km munkábajárás, bevásárlás, gyerekhurcolás, stb. esetén, Bp.-n.
Lassan 10 éve gázzal közlekedek, keverőfejessel kezdtem volt szekvenciális is. Mínusz fokokban nekem a keverőfejessel sem sikerült gázzal indulnom. 1-2 majdnem akksi-lemerülés után fel is adtam, azt meg hagy ne mondjam mit fogyaszt egy karburátoros hidegben, benzinből.
Konkrétan _nálam_:
benzin: 6,7 2800Ft/100km
gáz: 7,8 1900Ft/100km (+karbantartás, egyéb plusz költségek, pl.: reduktort már kellett felújítani, szűrők, hangerfejtömítés csere 2x-ez nem bizonyítottan a gáz miatt…és még csomagtartóm sincs)
jövő évi árral számolva a gázt: 2200Ft/100km +a fenti plusz költségek
dízelből 5 litert feltételezve: 2100Ft/100km lenne
Ez 160e km átlaga, karburátorosnál, “szegényre” állítva (ami azt jelenti, hogy gázzal 120-130kmó a vmax, benzinnel 150 fölött is megy, gyorsulás ugyanennyivel rosszabb) és max. 5e km-ként el kell lőni egy tank benzint, hogy ne egye meg a gáz a karburátor gumi alkatrészeit (egyszer már kellett emiatt felújítani a karbit).
Azt senki ne remélje, hogy a Lpg árát nem fogják a benzinével párhuzamosan emelni -ez eddig is így volt.
Étolajjal kevert dízel (http://www.uzletiajanlatok.hu/index.php?f=5&ua=90957) – ez a jövő. Budapest levegője meg majd lesz olyan amilyen.
Mindenesetre az immáron teljesen egyértelmű, hogy a dízellel szemben nem rúghat labdába a gáz. Az eddig is egyértelmű volt, hogy a dízel olcsóbb, de azért még számbavehető lehetőség volt az olcsó közlekedés tekintetében. Ennek most vége. Maradt a dízel, ami mégolcsóbb, mint a gáz.
Tudnám, hogy ez kinek jó? Hiszen sem az államkasszának, sem annak a pár ezer embernek nem jó, aki ebből élt.
pecc:
örülök hogy írtad a vészstartot, végre valami hozzábbértő ember.Nekem nincs ilyen gondom, karbis a kocsim, így én kézzel kapcsolom az üzemmódot.Már október közepe van, volt olyan reggel hogy csak +3 fok volt, de hibátlanul indult gázzal a kocsim (januárban lesz 30 éves)..
az enyém saját tapasztalat alapján 600km-en spórol 8500 ft-ot, úgyhogy kb egálban vagyunk.:)
de tök egyszerű körülbelül számolni: mondjuk 10 literes benyás átlaggal a legkönnyebb számolni:
4500ft 100km (450-es benya árral számolva), gázból plusz 20%-ot hozzátéve: 250 a gáz literje+50 forint a 20%=300, ami 100km-en 3000pénz, tehát a spórolás 1500 pénz ami 1000km-en 15 rongyocska..ha emelik a gáz árát jövőre 320 körülire akkor ez 320+64=384, azaz 3840, 1000km-en pedig már “csak” 7000 a spórolás, persze ha a benya 450 marad…..
Hát,itt a hozzászólásokban elég érdekes adatokat olvastam.Elég komoly számolásokat csináltak a nem gázos autókkal rendelkezők,csupa feltevésből.Azt tudni kell,hogy a gázos autókat általában azok veszik vagy alakíttatják át,akik nem feltétlen egész nap a városban furikáznak.Ha viszont ez a cél ,akkor egyes gázrendszereknél lehetőség van arra,hogy az autót ne benzin,hanem azonnal gázzal indítsuk.Ezt vészstartnak hívják.100km-en 1-2l benzin?!Plussz az LPG?Persze mindezt feltevésből kiszámolva.Jó pár év gázautózás után azt kell mondanom,hogy mostanság a kombi Fabiámmal 1000km-en kb. 10000ft-ot tudok spórolni.Ebbe benne van az elhasznált benzin is.A modern szekvenciális gázrendszereknél nem kell számolni azzal,hogy ugymond szétég belül a motor.A Skoda kimondottan hosszabb élettartamot adott meg anno a gázos modelljeire,valamint a garancia is azonos volt a nem duál modellekkel.Ami viszont a lényeg.Ha most kellene átalakíttatni vagy venni gázos autót,hát nem tenném.Nem hinném ,hogy Orkbán ennyivel beéri.Bár az is lehet,hogy jövőre 500ft lesz a benya,akkor még ha tényleg ennyit emelnek az LPG-n(és nem jön rá még valami különadó-adója Makktolcsitól),talán még megéri.
viszont ami érdekelne, mert nem láttam a Szégyenházban a szavazást, hogy egyszerre kellett szavazni mindháromról, tehát egy törvényjavaslatra szavazott mindenki amiben ez a három szerepelt (cigi, pia, gáz), vagy külön külön?Mert ha egybe volt a három akkor eleve esély sem volt rá hogy nemel szavazzon a többség.Azt véssük viszont jól észbe hogy a 236 igen szavazatba nem csak a fityesz volt benne hanem a “tisztelt ház” jelenlevőségének 74%-a, és nehogy verjék itt a nyálukat majd ellenzékben hogy mert ők aztán nem támogatták…az a 12 ember aki nemmel szavazott az verheti magát, a tartózkodók meg semmire sem valók…Nem is értem hogy lehet “tartózkodni” egy szavazásnál…ha valakinek nincs határozott véleménye menjen onnan a búsba.Én csak két lehetőséget engednék: igen-nem…ennyi
ha nem vesszük a hulladék gázt akkor inkább elégetik, mert nehogy má jó legyen..
Örülök neki hogy megint a szegényeken verik le azt ha spórolni akarnak.
Nekem régi karbis Mazdám van (626-os), egy éve alakítattam át, semmi gond nincs vele, régen tömegével láttam ilyeneket átalakítva, a gázbeszerelő műhely is az ajánlott kategóriába sorolta.
Nem azért alakítattam át, mert olyan sokat megyek, hanem hogy azt a keveset is (havi 6-800km), olcsóbban tegyem meg..
Aki azt írja hogy “mert száraz üzemanyag”, annak mondom hogy a kenést az olaj végzi, ha már a benzin kell hozzá, az nem egy jó konstrukció.A régi autóknál az ólmozott benyába, az ólom kente a szelepszárakat, ezért kellett az ólompótló adalék, vagy a szelepülékek cseréje.Ami a nagyobb gondot jelenti a gáz magasabb égési hőmérséklete, és hidegen “vizesebb” égése..
Nekem speciel gázzal alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb a kocsi(ritka benzinjáratba sokszor lefullad elinduláskor, míg rá nem jövök hogy ez nem gázüzem..), fogyasztása drasztikusan nő nagy fordulatszámon, egyszer megkergettem gázzal, és óra szerint ment 180-at :))
Nagy kamu ez a számítás. A vezess.hu-n is ugyanijen “szakmaiatlanra” sikeredett ez a téma.
http://www.vezess.hu/magazin/mivel_legolcsobb_autozni/38982/?osszes_hozzaszolas=42
Komolyan gondolja a kismajom, hogy ezután majd megveszem a drága benzint. A “gázfogyasztást” is minimalizálom, már nézegetem az olcsó robogókat vagy Simson, ha autócsere jön (majd utánuk, ne nekik fizessem az illetékeket) csak egyszerű dízel vagy szlovákrendszámos.
A gazdagok csökkentett, 16%-os adója persze tabu, az “érinthetetlen”.
Csodálkozom rajta, hogy pont a “nagyvezír” nem ismeri azt a régi dakota közmondást, hogy “aki sokat markol, keveset fog” 🙂 Eddig gondolkoztam a gázosításon, most már nem fogok…vettem inkább egy robogót és beletankolom a 100-as V-powert, mert 1500-ért televerem a tankot és egy hétig járok vele.
Lassan érdemes lesz elővenni a jó öreg vízbefecskendezéses eljárásokat és tovább finomítani. Persze ez megint a “jó magyar” sufnituningolás virágzását fogja elősegíteni, de hát nekünk nem jutott más, csak hogy sz..rból építsünk várat…míg fentebb mások meg a mi tégláinkból megépítik a sajátjukat 🙂
[i]“Eddig ugyanis autógázzal csaknem a benzines üzem költségének feléből lehetett autózni, májustól azonban magasabb, de még mindig kedvezőbb, 70 százalékos szinttel kell majd számolni. Forintosítva, míg egy 7 literes fogyasztású autónál 100 kilométer üzemanyag-költsége benzinnel − a szerdától életbe lépő árral számolva − 3024 forint, autógázzal jelenleg 1715, májustól mintegy 2100 forint lesz.”[/i] Ezt ki írta? Ez így nagyon nem klappol! 10-20% többletfogyasztás, rövid utakon átlag 1liter benzin/100Km. [b]Mai árakon 7litert fogyasztó benzines 29.4Ft/Km, gázzal 23.5ft/Km 20% többletfogyasztással és rövid utakkal számolva. Ezzel az átlagnál kicsit rosszabb értékkel számolva máris 80%-ba (egy jó rendszer 70% körül üzemel) kerül a gázzal járás a benzineshez képest.
300 forintos gázzal pont 29.4Ft/Km jön ki mintha benzinnel járnál…[/b] Pont mint az E85-nél, GRATULÁLOK kedves kormányunknak, ki lett ez számítva, csak legalább valami hihető indokot kellett volna találni hozzá. Arról már nem is beszélve hogy az LPG egy hulladék az olajkitermelésnél amit elég borsos áron tolnak ki a kutakra. Persze ha nem akarják az egészet kidobni kénytelen lesznek engedni az árból mert így nem fogja senki tankolni…
Ez egyedi eset és nem tudható hogy eleve a motor gyárilag nem bírta a gázt, vagy gyári hibás volt a motor, vagy a gázszerelő volt dilettáns és nem állította be rendesen a rendszert. Beépítés előtt a szakműhelyt meg kell kérdezni, hogy ez a motor bírja-e a gázt. Ha nem nem érdemes belefogni.
Nekem Skoda Fabiám van, 1.4 16v 100Le. A motorban jelenleg 204000Km van. 0 kilométeres korától benne a gáz. Nekem már nagyon sokat “keresett”. A motor nem eszi az olajat, a katalizátor is köszöni jól van.
Budapesten használom többnyire és 8.5litert eszik gázból 100Km-en + 0.5-1.5L benzint a külső hőmérséklettől függően. (Az indítás benzinnel történik és 40C-os hűtővíznél kapcsol gázra) A Skoda Duálokat 30% üzemanyag költség megtakarítással hirdették, ez tartható is.
Mai árakkal számolva ha csak 7,5 litert enne benzinből is 31,5Ft/Km lenne a költség nekem jelenleg kb 22-23ft/Km. Ha csak 9Ft/Km spórolást számítok is 1.800.000 Forint a nyereség a mostani árakkal. Reálisan olyan 1.2-1.5M között lehet. Persze régebben nem volt ilyen drága a benzin, de a gázt is adták 5-6 éve 145 forinttért a mostani 230-240 forint helyett.
Erre is van példa, de az ellenkezőjére is van.
Szerintem nem éri meg az autóba a gáz utólagos beszerelése. Régi autókba a zsiguliba és egyszerű 8 szelepes autókba jó volt, de a mostani modern autókba felejtsd el. Sógorom autója 2006-os mazda 3 1,6 benzin gázbeszerlés 300.000 ft volt kb 30.000 km-ert ment el az autó és meghalt. A gáz megette a szelepeket a katakizátort és a henger is szét kopott. Spotrtos vezetéssel gázzal 10l fogyasztott a 30.000km alatt kb 650.000ft tankolt ez benzinből 8l-el 1.000.000ft lett volna. Most térült meg a gáz bekötésének az ára, de most ilyen 500.000 ft-os motor generállal biztatják. Ha nem rakatja bele a gázt van egy jó autója meg pénze is. Javitás urán sem garantálják, hogy ez nem következik be újra.
Undorító ez az ország..Menekülj magyar amíg lehet!!!!
Maga az üzemanyag 26%-al gyengébb, 6%ban dúsban járatják és a vezérműtengellyel megoldott kipufogó gáz visszavezetés közepes, magas terhelésen, szelepváltáskor, egybenyitáskor szépen engedi elillanni az anyagot.
Valóban szükség lenne egy típus listára, az értelmesen átalakítható benzines autókról.
Előző hozzászólók még jól élnek és nem látják a lényeget azaz hogy minden drágul!!!
Hát a ku..a anyukba törvényhozóink duskálkodnak a többmilliós bevételekben míg ,például én több éve nem kapok munkát /4 nyelvtudás, felsőfokú iskola,…/de Ormánságban lehetetlen munkát kapni így 20.000 segélyből élve már kenyérre sincs!!!!!
Bocsi, olcsóbb lehet, ha van hasonló autóval ismerősöd, hogy kifizeted neki is a levehetőséget, és műszakira kölcsön adja a katalizátorát.
Omegás: Teljesen egyetértek veled, annyira mondják, hogy már maguk is elhiszik. Tudod amikor csak a megélhetésért csinálod, akkor már nem az számít, hogy penge legyen és az agyad díjjazza a sikerélményt számodra. Egy autót tökéletesen átállítani LPG-re komoly kihívás és nem fizetnek érte eleget Magyarországon.
Pok 74: Az a baj, hogy csupán az üzemanyagot cserélik ki, és így mindenki dúsban jár. Hogy mondjam, a beszerelők olyanok mint a kasszások, nem kérdez vissza, hogy miért nem a másik listet veszed, ha elakarod költeni a pénzed hát hajrá. Sajnos itthon nekünk kell okosabbnak lennünk és tudnunk miért mennyi jár.
Chas: Mezei lakatos meló, legrosszabb esetben 6db köz darab kell + 1 cső, 2 db megy a levágott katira, 2db a pót csőre és 1db leömlő 1db kipufogó cső. Én először a hivatalos utat akartam, de úgy már nem érte meg, műszakin 100% hogy elkaszálnak, ott még szegényítést sem kapcsolhatod rá, szóval egy katit szerezz és tárod szépen a szezon gumik mellett, de jó hír, hogy soha nem fog elhasználódni a következő.
Priuson csupán A/F beállítás szűk sávja képes 0,5 ; 1 literes különbséget eredményezni.
Motorvezérlődnek nézd ki hol van a 2es szonda jel bemenete, mi egy 0,45Vos diódával próbálkozunk 12v-ról. Ez nem hullámzik, de állandó tökéletes értéket ad, addig nem hányt még rá check engine-t.
Szia !
Nem reklámként, de a fenti lambdás/katalizátoros műveletet hol végezték?
pont ilyen gondom van a vekivel szétégett a katalizátor és nem vennék bele de hibát jelez, nem tudom műszakin mit teljesítene katalizátor nélkül stb stb
jöhet privátban is ha msképp nem
kb 1,5 év után: szerintem is jobb üzemanyag az LPG mint a benzin (bár CNG-t nem használtam) és kb a 40% a reális megtakarítás
Kösz: Karesz
Kösz: Karesz
Szerintem 600ft/literért kellene adni. Ha egy ilyen áll előttem a pirosnál majd meg fulladok. Továbbá én már láttam szétszedve gázos motort, ami nem is Magyarországon futott hanem Hollandiában. Ennél szárazabb üzemanyag nem is létezik aki evvel jár csak a pénztárcáját figyeli és azt is csak rövid távon. Szerintem a leggazdaságosabb, ha vagy egy gyári gázost vesz az ember (mert azt arra tervezték), vagy átalakíttat egy 150-200 ezer km-t futott SUZUKI-t mert ott pedig az ár-érték arány már megengedi, hogy a hátralévő 150-250-ezrét megfelelő gondoskodás mellett gázzal fussa le. Hozzáteszem a Suzuki azért a legjobb választás, mert könnyen tart hozzá az ember otthon a polcon egy tartalék motrot.
Az LPG adó emelése az egy tréfa. Más országokban támogatják, mert környezetkimélő, nállunk büntetik. Emelik csökken a felhasználás, ebből következik csökken az adóbevétel, támogatnák nőne az adóbevétel nőne a feéhasználás tisztább lenne a környezetünk levegője. Ez ebben az országban nem számít. Nem értem, hogy hatástanulmányokat nem szoktak csinálni, nem ismeri senki sem a döntéshozók közül a számológépet? Minden adóemelés a felhasználás csökkenését eredményezi, ez álltal nem növekednek az állam bevételei, egyszerű gazdaságtan.
Jövő héten szerdán viszem a vasat, pénteken kapom elvielg vissza. mindenképpen írok mint, s hogy ment és mik a tpasztalatok.
Kb 2 hónapja keresek beszerelő műhelyt, telefonálgattam, emaileztem, kértem ajánlatokat. Elég nagy szórás van itt kint. Ettől a műhelytől kaptam, igaz csak telefonon, a legjobb ajánlatot, és egyből vágta a csávó, hogy mit tud a kocsim és mi megy bele, kb csak Prins-szel dolgoznak, néha BRC. Itt volt a legolcsóbb is 2200 euro, többi helyen 2400-2700 körül. Sokat fórumoztam, és így jutottam el én is a Prinshez. Rem. ár marad. 🙂
Igen, 2018ig No-ban nem változik a jövedéki adó gázra, addig szeretném használni. 89e km-rel vettem idéna volvot, igaz 9,5évesen, évi 20e km körül v többre tervezek.
Itt sokmárka megy: Icom, Tantrini, BRC, Prins, KME stb.
Az utolsó hármat szerelik a legtöbben. A KME-t beszerelik, de nem javasolják. Ezt mindenhol meg is mondták nekem. Ha jót akarsz ne ezt kérd. Szerintem korrekt hozzáállás.
a többi a fórumon.
Szia, a Prins az egyik legjobb márka, grat, nagyon jó választás!
Ezek szerint nem egy évig tartod meg az autót…:)
Majd megírhatnád az Index Fórumon, vagy a Gázzal megyek weboldalon, hogy milyen a cucc és milyen egy átalakítás külföldön.
No meg arra is kíváncsiak lennénk sztem, hogy melyik márkára mondja azt egy német szerelő, hogy vidd innét a fenébe! 🙂
Index:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9023399
Gázzal megyek:
http://www.gazzalmegyek.hu/
Üdv!
Én az LPG-t jobb üzemanyagnak tartom. Kisebb emissziós és disztribúciós költségű mint a CNG.
Nálam a tökéletes motor így néz ki és ennek szerves része az LPG:
Befecskendezés: Direktben égéstérbe cseppfolyósan, töltöttségi foktól függően rétegelve, szívó szelep zárás után. Gáz expanzió hűti az égés teret növeli a maximális kompressziót, javítja az emissziót és a motor töltési sebességét.
Gyújtás: Jet ignition, töltöttségi foktól függően az utolsó réteg befecskendezésének gyújtásával. Dugattyú felülete örvényképző gravírozással ellátva biztosítja a szegény keverék gyertyához közeli begyújtását. Időzítése a kopogási határon tartásával.
Vezérlés: Olajnyomással, hidrotőke lenyomása-felengedése, függetlenül változtathatóan(végtelen számú profil és időzítés lehetősége)
Motor fojtás: Nincs pillangó szelep, sem szívó szelep fojtás, a szívó szelep zárás függetlenül változtatható sűrítés közben. Záró idejétől függ mennyi levegőt hagy magában a motor.
Feltöltés: turbó generátor aksira tölt, villany kompresszor azonnali töltést biztosít, a motor volumetrikus csúcsán a töltéssel növekedik tovább az alsó holtpontnál záró szívószelep által beengedett maximális levegő mennyiség.
Kompresszió: Volumetrikus csúcsig szívó majd feltöltés miatt megnövekedő, változó végnyomást a hengerfej hengerenkénti kupak megoldással, változtatható égéstér mérettel állandósítja az üzemanyag maximális nyomástűrésének optimális viszonyát.
Hengerfej: a szívó csonkok rugalmasan csatlakoznak az elforgó hengerkupak fejre, kipufogás felvezetve a tetejére az elforgási középpontba, onnan hangolva levezetve.
Keverék képzés: Zárt körben, kipufogóban mért oxigén arány alapján, hengerenként a hengerkupakfej részeként. Szegény keverék maximális 1,4-es arányig.
Váltó: Toyota PSD, e-CVT rendszere.
CNG-s Quantum Prius lenne az igazi….
Uh hát nekem 300 000 Ft-ba került a rendszer+ beállítás és beszerelés, ez volt az első ilyen.
70 e Ft volt a VEMS széles sávú lambda szabályozás +5e beszerelés, beállítás ez volt az első ilyen.
70 e Ft volt a motor töltöttségi fokának és végnyomásának a növelése, beszereléssel és anyag költséggel, ez volt az első ilyen.
10 e Ft volt a katalizátor kivétele pótlása és hiányának elektromos kiküszöbölése.
25 e Ft első műszaki.
Tehát 500 nem is sok, bár én átszabtam a kocsit LPGre.
A vicc az, hogy Magyarországon egy átlagos használt autó ára ennyibe kerül.
Jó autók gázhoz, ár szerint
Honda Civic Vei Anyag ár 600e + gáz (Stand alone ECU is megfontolandó)
Toyota Prius gen 1 Anyag ár 1,4 m + gáz
Toyota Prius gen 2 Anyag ár 2,8 m + gáz
Tehát alacsony költségű autó birtoklás 1 millió forint birtokában javasolt.
Szép értékek. Gratula hozzá!
valahogy éreztem, hogy a beállításra veszika fáradságot, vagy egyszerűen nem értenek, hozzá.
Kértem ajánlatot Mo-n is, Adtak nagyon olcsó 220e ftos ajánlatot, ami az én autómnál viccesen olcsó. Van 5 hengerem, turbóm, 132kW teljesítmény. Természetesen szinte senki sem tud olyan papírt adni, és garantálni, hogy No-an nekem elfogadják a gázbeszerelést.
Itt lehet kurva dárga 5-600 ezer forint a beszerelés, de nem a szart akarják rád tukmálni. Meg is mondta nekem az egyik gázos szervízben a csóka, hogy melyiket nem hajlandó beletenni. Adnak két év garanciát, az első gázsezrvíz is benne van az árban, és minden papírt adnak, 1000km után finomhangolás, ha kell. Nekem ennyit megér.
Meglátjuk, mi és hogy lesz. de már várom a 60 euros tankolást a mostani 110 helyett…
3,7 benzin kijelzés 4,25 átlag gáz fogyasztás.
És igen minél fejlettebb az autó befecskendezési térképe annál rosszabbul teljesítenek a gázos ECU-k.
És igen főleg mert annyi idő felprorgramozni egyedileg egy autót mint beleszerelni a gázt.
1-1,1 es lambdáig van égés túl hő, 1,3mas lambdán már annyi van mint 0,85-ösön.
Terhelés és fordulatszám térképe van a gáz ECUnak ami állítható, legalább is az enyémben.
Azt szokták csinálni, hogy alsó felső végpontot beállítják a többit extrapolálják(lineáris következtetés)
Egyértelmű, hogy az autók befecskendezési térképe nem lineáris, illetve számolgatni kellene nekik a fúvóka átmérőt a benzines arányában és így kalkulálni a nyitási időkhöz.
Volt idő 150-es gáz áron és butább autókkal, hogy a műhelyek nem vették a fáradságot és most sem akarnak beletanulni a nyitási idők korrekt beállításába.
Igazából mi fogyasztók vagyunk a hibásak, mert 250 is sok nekünk ennyi pénzé meg ez jár, a németeknél drága sok előírással és ott jó. Erről ennyi a véleményem.
Sőt megkockáztatom, hogy benzines fogyasztás alá is lehet menni kiszerelt katalizátorral és feltöltő rendszerrel, szegény keverékes üzemmódban!
Már írtad szerintem korában, milyen fogyasztásod van, de nem emlékszem rá. mit tud ilyen felállásban a Prius?
Nekem Prins VSI szekvenciális rendszer megy bele, igaz raknak mellé szelepkenő rendszert is. Lehet rosszul tudom, akkor javíts ki, de a teljes szekvenciális rendszerek a motorvezérlő számítógép adatait veszik alapul, a módosítja és ez alapján adagolja a gázt. Végigbújtam jópár német gázfórumot, ahol szintén sokan panaszkodnak, hogy szarul megy és sokat eszik a vas. A legtöbb probléma a rossz bállítás és hozzá nem értés miatt volt. Otthon van egy Győrben gázszerelő srác, vele beszélgettem, ált. ő javítja és állítja be sok gázszerelő cég által elcseszett és szarul beállított kocsikat.
ERTITEK? BUNTETIK = ADOZTATJAK HA OLYAN AUTOVAL KOZLEKEDSZ AMI A KORNYEZETUNKRE ES AZ [b]EGESZEGUNKRE KEVESBE KAROS[/b] AZERT, HOGY AZ [b]EGESZSEGUGY[/b] TOBBLETFORRASHOZ JUSSON! MIIII? LOGIKUS, NEM?? NEM HISZEM EL, HOGY MI MINDENT KEPESEK MEG LETOMNI AZ EMBEREK TORKAN MO-ON….
ERTITEK? BUNTETIK = ADOZTATJAK HA OLYAN AUTOVAL KOZLEKEDSZ AMI A KORNYEZETUNKRE ES AZ [b]EGESZEGUNKRE KEVESBE KAROS[/b] AZERT, HOGY AZ [b]EGESZSEGUGY[/b] TOBBLETFORRASHOZ JUSSON! MIIII? LOGIKUS, NEM?? NEMHISZEMEL…..
ERTITEK? BUNTETIK = ADOZTATJAK HA OLYAN AUTOVAL KOZLEKEDSZ AMI A KORNYEZETUNKRE ES AZ [b]EGESZEGUNKRE KEVESBE KAROS[/b] AZERT, HOGY AZ [b]EGESZSEGUGY[/b] TOBBLETFORRASHOZ JUSSON! MIIII? LOGIKUS, NEM?? NEMHISZEMEL…..
De überelei, egy Prius LPG 😉
Egyébként hozzá teszem, hogy a gáz üzemanyag rendszer beszerelésénél nem szabad megállni!
Katalizátort ki kell iktatni, kell bele egy széles sávú lambda szonda, hogy 1,25-1,3 körüli értéken fusson. Ezzel mérhetetlen a CO és az Nox és esélytelen elégetni a szelepet, nem kell szelep adalék, meg katalizátor se. Csak HC megy ki aminek nincs se élettani se környezetvédelmi károsító hatása.
Amit manapság 250 ért beraknak csak alap.. mindenki dúsban jár! A benzines lambda 1 az LPGnek 1,06.
Ezen kívül ha lehet ,rakni kell bele feltöltő rendszert.
Igen a cikken írt 50% spórolás nem reális, DE nem lehetetlen. Gázüzemnél inkáb -tól -ig értékekkel érdemes dobálózni, emrt nagyon függ az autótól, magától a gázrendszertől, és a használat körülményeitől.
Többletfogyasztás reálisan 10-15%, megspórolás 30-40% közötti érték. Ez egy hosszútávú befektetés, ami 2 éven belül megtérül legrosszabb esetben. Hiába lesz drágább, még akkor is megéri, főleg aki éves szinten sokat megy.
Nekem egy vagyon lesz a gázosítás (2200 euro német autó no-ban), de így is 34 e km után már bejön az ára, utána meg olcsóban járok, még egy dízelnél is. De majd meglátjuk.
CNG-vel meg lehet spórolni több mint 50%-ot. Saját tapasztalat. Focus kombi cng-vel 1200-1400ftból jár 100km-ként, ezt semmi sem übereli. Vicces dolog 3000 ft-ért tankolni és kb 250 kmt autózni.
Kedves Mátyás!
Ön ezt írja: “autógázzal csaknem a benzines üzem költségének feléből lehetett autózni”.
Ez [b]NEM IGAZ[/b]! Kb. 30%-o lehetett spórolni eddig.
Aztán: “egy 7 literes fogyasztású autónál 100 kilométer üzemanyag-költsége benzinnel 3024 forint, autógázzal jelenleg 1715, májustól mintegy 2100 forint lesz. ”
Ez [b]SEM IGAZ[/b]! Azért, mert autógázból kb. 15-20%-kal többet fogyaszt egy a példában is szereplő autó. Magyarán kb. 2000 Ft lenne a helyes érték 1715 helyett.
Tovább nem folytatom.
Nem először kérem, hogy [b]NE BUTÍTSÁK[/b] az olvasókat!
Üdvözlettel!
Az állam tartja a markát,növelni akarja az adóbevételt.
Az állampolgár pedig cserébe még jobban szívatni fogja az államot!
Nem ad és nem kér nyugtát,feketén vásárol és dolgozik amit lehet eltitkol,esetleg külföldön tankol-vásárol.
Hosszú távon kinek jó ez?
És akkor hol van a környezet védelem…..melyet olya annyira hírdetnek, hogy azért ne dohányozzanak az emberek meg stb., akkor az LPg-nél hol van a környezet tudatosság?????? Ilyenkor nem számít csak legyen lóvé az orbán királynak meg a bandájának.