Mennyire drága az új Volkswagen Golf?

Golf VII kontra többiek - mi az ársorrend?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hazánkba is megérkezett Európa kedvenc autójának legújabb, hetedik generációja - megnéztük, mi pénzért adják, s mennyivel drágább a többinél. Vagy nem is drágább?

Azt mondja, hogy 4 299 180 Ft. Listaáron ennyibe kerül a VII-es Golf már itthon is rendelhető legolcsóbb kivitele, az 1,2 literes, 85 lóerős, turbós benzinmotorral szerelt Start felszereltségű modell. Ez a 4,3 M nyilván nem más, mint egy remekül kommunikálható, vevőfogó mágnesszám - az autót még nem vezettük, mindenesetre utánaszámolgattunk, hogy élhető felszereltséggel valójában mennyire drága Európa kedvenc modellje, a Volkswagen - bizonyos szinten felül - egyértelműen prémiumos kompaktja. Amúgy egy belépő Start felszereltségű Golf is naná, hogy ESP-s és 7 légzsákos, és az egy dolog, hogy 15 collos acélfelniken gurul, villanyablakból meg csupán két elsőt ad, de "kéziféke" induláskor automatikusan oldó elektromos, van start-stop rendszer, (manuális) klíma, statikus kanyarfényként is funkcionáló ködlámpa, 8 hangszórós CD-s/MP3-as hifi is multimédia-bemenettel és 5 collos, érintőképernyővel, fáradtságérzékelő, guminyomás-szenzor is egyebek mellett. Hol a bibi? Startként csakis háromajtós, relatíve keveseknek kellő lehet a Golf, s csak egyféle hajtáslánccal, a 85 lóerős 1.2 TSi benzinmotor és 5 fokozatú manuális váltó kombinációjával.
Hirdetés
Ergo a Trendline szintet muszáj alapnak és reálisnak vennünk, ami különben egyedül abban tér el a Starttól, hogy hátul is elektromos az ablakemelő. Így, már ötajtósan 5,2 millió forintért vihető haza a VII-es Golf ugyanúgy 85 – turbós – lóerővel, míg a már 6 sebességes váltójú 105 lovas verzió felára durván 200 ezer forint. A legolcsóbb dízel az 1.6 CR TDi Trendline 6,1 millióért. Szintén 105 lóerővel és 5 sebességes manuális váltóval. Nos, ezek a főszámaink, de még mielőtt megnéznénk, mit jelent ez a konkurenciával szemben, még azért rögzítsük, hogy további több mint 700 ezer forintos a Comfortine-, s ezt is 600 ezerrel megfejelő a Highline-lépcső. És még utóbbira is bőven lehet és kell költeni, ha igazán prémiumos kivitelre vágyna az ügyfél például hatalmas kijelzős navigációval, táblafelismerővel, araszolófunkciós tempomattal, parkolóautomatikával, adaptív futóművel vagy városi koccanásgátlóval…
ESP-s, klímás, függönylégzsákos típusokkal hát Ford Focust, Honda Civicet, Hyundai i30-at, Opel Astrát és Skoda Octaviát sorakoztattunk fel a Golffal szemben, mindnek legolcsóbb, belépő benzinesét és dízeljét – extrán árérzékeny időben és piacon vagyunk, hiába a korszerű, takarékos üzemet drágán ígérő modern motorok, amikor valamivel olcsóbb üzemükkel sosem hozzák be a felárukat.
Benzinmotoros, ötajtós alapmodellek - műszaki alapadatok

Modell Ford Focus 1.6 Honda Civic 1.4 Hyundai i30 1.4 Opel Astra 1.4 Skoda Octavia 1.4 VW Golf 1.2 TSi
Hosszúság (mm) 4358 4300 4310 4419 4569 4255
Szélesség (mm) 1823 1770 1780 1814 1769 1799
Magasság (mm) 1484 1440 1470 1510 1462 1452
Tengelytáv (mm) 2648 2595 2650 2685 2578 2637
Csomagtér (l) 363-1148 467-1200 380-1318 370-1235 585-1455 380-1272
Teljesítmény (LE) 85 100 100 87 80 85
Nyomaték (Nm) 141 127 137 130 132 160
Váltó/fokozat kézi/5 kézi/6 kézi/6 kézi/5 kézi/5 kézi/5
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 14,9 13,4 13,2 15,1 14,3 11,9
Fogyasztás (l/100 km) 5,9 5,4 6,0 5,5 6,4 4,9
CO2-kibocsátás (g/km) 136 129 139 129 149 113

Azt azért ebből a táblázatból is láthatjuk, hogy alapmotornak - papíron - nagyon nem rossz ám az 1.2 TSi-nek még a gyengébbik, 85 lóerős verziója sem. Remekül gyorsít, vegyes fogyasztása - laboratóriumi körülmények között 5 l/100 km alatt tartható. Az is kiolvasható, hogy a Golf az egyik legkisebb a mezőnyben, csomagtartója mégis versenyképes méretű.
Dízelmotoros, ötajtós alapmodellek - műszaki alapadatok

Modell Ford Focus 1.6 TDCi Honda Civic 2.2 I-DTEC Hyundai i30 1.4 CRDi Opel Astra 1.3 CDTI Skoda Octavia 1.6 CR TDI VW Golf 1.6 CR TDI
Teljesítmény (LE) 95 150 90 95 105 105
Nyomaték (Nm) 230 350 220 190 250 250
Váltó/fokozat kézi/6 kézi/6 kézi/6 kézi/5 kézi/5 kézi/5
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 12,5 8,6 13,5 14,5 11,3 10,7
Fogyasztás (l/100 km) 4,2 4,4 4,1 4,1 4,5 3,8
CO2-kibocsátás (g/km) 109 115 109 109 119 99

Dízelfronton szintén a legzöldebbnek számít a Golf. A Civichez nemsokára elérhető lesz az új 1,6 literes motor, addig ez a 2.2-es messze kilóg a társaságból.
Benzin- és dízelmotoros alapmodellek klímával - árak
Modell Benzines Dízel
Ford Focus Ambiente 4 570 000 Ft 5 530 000 Ft
Honda Civic Comfort 4 549 000 Ft 6 569 000 Ft
Hyundai i30 Life 3 899 000 Ft 4 699 000 Ft
Opel Astra Selection 4 570 000 Ft 5 660 000 Ft
Skoda Octavia Ambition 4 370 300 Ft 5 590 450 Ft
Volkswagen Golf Trendline 5 199 610 Ft 6 127 660 Ft
Nos, az öblösebb és izmosabb Civic dízelt leszámítva egyértelműen a Golf a legdrágább benzinmotorral és gázolajosként egyaránt. Felára jelentős még akkor is, ha etalon, ha az embléma eleve vagy 10 százalékot "ér", ha technikája szupermodern, s ha tömegéből faragtak is, ami nyilván jót tesz nem csak a fogyasztás, hanem a menetdinamika szempontjából is.
A Golffal szemben citált ötök közül bőven a legkedvezőbb áron az i30 vásárolható meg, bár azt azért legutóbbi (kombi)tesztünk is mutatja, hogy ma már egy koreai kompakt sem olcsó, sőt. Annak meg, hogy a Golf hetedik generációjával is a topon marad-e a Volkswagen (nyilván nem Magyarországon), sok köze nincsen az árhoz. Csak egy kicsi. Annyi mondjuk, amennyivel érzetre jobb minőségű a Golf a derékhadnál, s amennyire luxuskiviteleivel már bele-belemar az Audi A3/1-es BMW fémjelezte prémiumkategóriába. Hozzájuk képest pedig máris nem olyan drága.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    jól sikerült összehasonlítanod egy 4, és egy 5 ajtós autót… (Thalia vs. Ignis)

    Thalia 506 liter, Ignis előredöntött ülésekkel 1000 liter..
    235 liter a csomagtartó méreted ha 5 személlyel mész, a Thálianak pedig akkor is 506…

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    Kedves Roland!

    A tudtodon kívül ezzel a Trabis hozzászólásoddal tetted be a kaput a Wagon R+-nak 🙂
    A Tarbi méretei (hosszúság, szélesség):3510×1515 milliméter
    A Wagon R-é: 3535×1600 milliméter
    Pár milliméterrel a Wagon R “nagyobb”, de:
    csomagtartó méret Trabant (Limusin / Kombi) :415 liter / Kombi: 400 liter/1400liter
    Wagon R-nél: 300liter / 1250liter
    Szóval 4 személlyel a TRABANT a nyerő pakolhatóság szempontjából 🙂
    Pont egy szemeteskukányival több cucc fér bele alaphangon 🙂
    Viszont az eléggé furcsa hogy az alig pár mm-rel nagyobb Suzi 5 személyre kapott jogosultságot.
    Amúgy a Zastava is simán lepipálja méretben a Suzit..

    az adatok innen vannak( az 1.1-es négyütemű trabi méretei megegyeznek a 601-esével):

    [url]http://www.wagonrfanclub.hu/page.php?15[/url]

    [url]http://jocking.dumanet.eu/1,1.html[/url]

    [url]http://www.osszesauto.hu/prg/autoinfo5.kk?fnMID=33327[/url]

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    na azt megnézem hogy egy Wagon R+-ba hogy férbe egy hármasiker babakocsi :))))
    Elmondom hogy még egy sima porszívó sem fér bele a gyári dobozában…
    Egy átlag családnak persze elég ha 2 gyerekük van és nem idősebbek 14-nél, nem fiatalabbak 5-nél.
    Én azt veszem alapul hogy voltunk egyszer nyaralni két autóval, és a kisebbikkel mentünk el naponta kirándulgatni…a második nap meguntam hogy a az Opel Corsa B-ben nyomorgunk öten, és inkább mentünk az én 626-os Mazdámmal utána….
    Szar dolog ha az első üléseken sem lehet kényelmesen ülni mert a hátsó emberkék térdei nem férnek el, pluszba még nyomorognak is hátul hárman.
    5 ember csomagja ugyan befért volna a Corsa csomitartójába, persze ha a kalaptartót levesszük.
    De ki az a mazohista aki 5 emberrel tele csomitartóval megy el nyaralni többszáz, vagy ezer km-re?Tuti mazohista 🙂

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    Pedig a WagonR-nek tényleg nincs csomagtere. Nekem két gyerekem van, de el sem tudom képzelni, hogy akkora csomagtartóval hogy lehet pl. elmenni nyaralni. A Suzukinak az a legnagyobb baja, hogy nincs olyan kocsija, aminek normális méretű csomagtere van.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    Az Octavia pedig 5 ajtós, mert a hátsó ajtó a hátsó ablakkal együtt nyílik, csak kinézetre 4 ajtós. Az Octaviat ebbe a compact kategóriába szokták sorolni. A nemsokára megjelenő Octavia valóban növekedik, feljebb lép egy kategóriával. Jobb lett volna a most megjelenő Skoda Rapidot hasonlítani. A Rapid 105 lovas TSI motorral, 6 fokozatú váltóval, jó felszeretséggel 4,4 millió Ft, de a szívóbenzines alapára kevesebb, mint 3,2 millió, és az 1.6 Crdi is 5 millió alatt marad közepes felszeretségi csomaggal.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    Nem elég az hogy román a munkaerő amivel összerakják és sok alkatrészt is ott gyártanak, rozsdás lemezekből, mint sok citroent a legkisebbekből? Híresen rosszak a Logan lemezei is + az összerakás. Sajnos az átlaember valóban nem tud hazai gyártást venni, mert a suzi, nagyon mikró… a merci+audi nagyon drága.. csak a felső 10ezer engedheti meg.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    Ennyi pénzért már normális családi kocsit lehet kapni (Scenic), azt sem értem a nem 5 ajtós autóval (Octávia) hogyan lehet összehasonlítani, annyi jobb áron lévő konkurens van.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    A Dacia miért lenne őszintébb márka, abban semmi román nincs (talán jobb is ez így), egy az egyben Renault, sok országban Renault néven is árulják. A Skodában inkább benne van a csehek munkája, tudása, és nem mellesleg a csehek egyhén szólva is valamivel híresebb gépiparral rendelkeznek, mint a románok.
    Nem tudom emlékszel-e az első szériás Skoda Feliciara, annak a hátulján ott volt a felirat, hogy VW System, és azért azóta is hírdetik, hogy a VW csoport tagja (ahogy a Seat és az Audi is). Szerintem technikában is többet kap a Skoda a VW-től, mint a Dacia a Renaulttól. Szóval százszor inkább egy Skoda, mint egy Dacia.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    VW ide-vagy oda,nekem semmi bajom nincs eme márkáva.De a táblázat által leírt adatok alapján,érdemes egy pillantást vetni arra a fránya Hondára-Emberek ez egy Japán…az ár/érték/felszerelség/fogyasztás/csomagtér tekintetében megéri számolgatni(elsősorban a benzines példányt)nézegetve

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    A Twinair technikai csúcsfejlesztés, amire egy VW csoport nem képes, csak maximum lemásolni.
    Sajnos a Twinair-nek fogyasztásban még felzárkóznia kell, de az alapkoncepció kitűnő, ahogy a feltaláló Fiat csoporttól ez már könyékból jön: Lásd még Iveco új Stalis EGR nélkül is tudja az Euro 6-ot amit más nem, ez az év teherautó motorja. Az olaszoknak minőség terén van mit felzárkózniuk sajnos.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    A Skoda gyakorlatilag VW, ezt akarja igazából ebbe a kategóriába sorolni a gyár.
    Az én személyes véleményem az hogy egy átöltöztetett kevésbé kicicomázott VW ez nem más, már nem is szándékosan lerontva hanem nem kapja meg a legújabb technikákból a prémium szintet mint a VW.
    Ettől még nem lesz az a szint mint egy teljes autógyár saját fejlesztése, csak átruházott 5 évvel ezelőtti VW olcsóbban.
    Kíváncsi leszek a Skoda mikor kapja meg a hengerlekapcsolásos 1.4-es TSI-t , azt mondjuk nem tudom hogy még mindig 6 vagy 8 év csak rá az átrozsdásodási garancia, tudja-e az 5csillagos Euroncap töréstesztet, kap-e szárazkuplungos 7 sebességes DSG váltót, hosszú áttételű 6 sebességes váltót, vagy elektonikai vezetőtámogató arzenált.
    Nincs valós saját teljes értékű fejlesztése, talán a 4, és 5 ajtós vegyes hátsóajtónyitó technikát (ami ráadásul nyeklik)
    Én a Daciát őszintébb márkának tartom a Skodánál, annál legalább ott figyel a Renault csoport jelzés.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    Érdekes lett volna egy hasonló méretű olaszt is belefoglalni a cikkbe, mert az új fiatok főleg a twinair motorral nagyon gazdaságosak és ehhez képest jobb árban vannak. Nem muszáj az 500-at és a Pandát alapul venni ha a méretek döntenek lehet a Puntot is nézni.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    “villanyablakból meg csupán két elsőt ad” – nem tudom, hogy mit gondolt az újságíró??? Egy háromajtós Golfnál a hátsó ablakok fixek (mint sok más kategóriatárs esetében is). Érdekes lenne négy elektromos ablak…

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    A VW valóban egyértelműen a prémium kategória felé megy. Ezért drágább is egy kicsit, de értéktartóbb is. A versenyben viszont csakis a céges eladások fognak dönteni, hiszen ez adja a teljes piac 75-80%-át. Szóval a lényeg a flottakedvezményen, lízingen, tartósbérleten múlhat.
    Amúgy én a Skodán “nem hagynám”. Sőt ! A cikkbe nem a kifutó, és várhatóan kategóriát váltó Octaviat vettem volna be, hanem a most megjelenő Rapidot. A kategória méreteit, elvárásait az is simán hozza, és árban is jó lehet. Ha magamnak kellene választani, lehet, hogy az lenne a nyerő.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    A VW prémium kategória felé kacsintgat, és ezt gyári szinten is előadták. Kérdés hogy itt is elegendő lesz e a prémium felár a valós konkurensekkel szemben mint az Audinál.
    Azt tényleg elhiszem hogy etalon bizonyos szinten a kategóriájában a Golf, de nem mindig volt így és nem mindig lesz így.
    Én mindig úgy gondoltam a kasztni “minősége” mellett a motor paraméterek fogyasztás 50, 70, 90, 130-nál rugalmasság-robbanékonyság, és tartósság, nem zabálja az olajat 200-300ezer km után sem döntő ebben a kérdésben.
    Azt pubikálják mindenhol hogy mennyivel előtte van a konkurenseknek a Golf, pedig csak mindig az éppen megjelenő típus az ami orrhosszal vezet, vagy nem mindenben. Ahogy megjelenik a konkurencia új típusa az is ott lesz a topon, vagy éppen az elsővé válik.
    Én a koreaiakra meg még mindig úgy tekintek mint valami gyáron belül csiszolgatott összelegózgatott valami, nem rossz értelemben de nem is a fejlesztés csúcsaként.(jók, jók de még kevesek)
    A Ford ezres benzinese jobb mint az 1.2 Tsi, dízele meg régen is etalon 1.6Tdci volt még ha az idő eljár is előbb utóbb felette még mindig többre becsülöm mint az 1.6Tdi-t.
    A Renault most nem igazi konkurencia, majd az új Megane lesz az, a Skodát inkább hagyjuk, Az Opel meg nehéz, de jönnek az új ha minden igaz spórolós és jó motorok, és tényleg konkurens lehet, a Honda meg Jó lesz ha Európában belép a turbós konkurensek táborába, de úgy hogy megtartja kategóriájában kitűnő szívó motorjait is.

  • 2017.10.30. at 12:13
    Permalink

    felmentem a hyundai honlapjára, ott pedig konfigurátort választottam ki.
    [url]http://www.hyundai.hu/Hyundai/index/forms/konfigurator/[/url]
    itt az új i30 kiválasztása, 3?9 milliót ír, csakúgy mint az autónavigátor.
    majd arra az oldalra jutunk, ahol már 4,2-t ír alapnak, uerre az 1.4 benzinesre, ami az előbb még 3,9, pedig semmilyen felszereltségi szintet nem választottunk még, semmilyen extra nincs még benne. Akkor most 3,9, vagy 4,2 millió az alapár?

    Ha pedig már annyira fontosak a felszereltségi szintek, akkor a focus ambiente-t ne méregessük már a többihez, amikor ott még benne sincs az alapárban a manuális klíma (legalábbis a ford honlapja szerint), ICE csomag… Akkor ott is csakúgy mint a VW-nél nézzük a Trend-et, ami már 4,95 M. Annyira nem olcsók már a Fordok sem. Skodánál ugyanez.

Vélemény, hozzászólás?