BMW 2,7 l/100 km fogyasztással, 39%-kal a gyári érték alatt
Fogyasztási versenyt nyert a BMW 116d
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
London és Brighton között, de nem a híres veterán futáson, hanem a RAC fogyasztási versenyen vett részt és győzött is a BMW 116d.
A London és Brighton közötti 64 mérföldes, azaz kevéssel több mint 100 kilométeres úton rendezett RAC (teljes nevén RAC Future Car Challenge 2012) fogyasztási versenyen az ötajtós kompakt étvágyát higgadt vérmérsékletű sofőrök 39 százalékkal vitték a gyári érték alá. A nem szerény, 1385 kilogramm saját tömegű 1-es így 2,7 l/100 km értékkel teljesítette a távot, ami nem csupán a gyári értékhez képest rekord, a mezőny legtakarékosabb belső égésű motoros autójának is bizonyult a 116 lóerejével, de főként 260 Newtonméteres nyomatékával vérszegénynek sem nevezhető BMW 116d EfficientDynamics.
Vicces ez a bömbös által pénzelt álhír. Csak arról nem szól, hogy 2 kivétellel minden a versenyen indult hibrid és elektromos autó, aminek közölték a mért fogyasztási adatát, szarrá verte a koromokádó, rákkeltő bimmert.
[url]http://www.futurecarchallenge.com/images/uploads/news/2012%20FCC%20Results%20-%20Final.pdf[/url]
Akkor ennyit a bömbös “győzelméről”. 🙂
Akkor lehetne megközelítőleg pontosan megmérni, ha oda vissza a teljes tankot kijárták volna belőle, ugyanis a computer általában lefelé csal, a teletank módszer pedig pontatlan, ha csak 2.7 litert kell visszatankolni.
Dízel motorral, simán elképzelhető.
Jaja, gurulni simán lehet sokszor 400-800 métereket – (majd jönnek a fotelmérnökök akik megmondják hogy motorféket nem ismeritek-e, de ismerem, főleg hogy azzal csak kb. a negyedéig (sem) gurulok el, visszaváltogatni és a váltót terhelni állandóan butaság) – így is egy-egy hosszabb távon, vagy városhoz érve több kilómétert lehet spórolni azzal hogy csak a menetszél / súrlódás lassítja az autót. Alapjáraton pedig elhanyagolható a modern motorok fogyasztása. Szóval, 3 liter 60-nal haladva OK, az egyetlen ellenség a sok megállás-elindulás, városban. Amúgy 10 piros lámpából 5-nél nem állok meg ha nincs nagy forgalom hanem odáig gurulok, így nem kell belendíteni újra a bódét mert mozgásban marad = bő 6 liter alatti városi fogyasztás.
Én 4,0 L/100 km-re hoztam ki az egyik 2 literes autónkat. ~1700 kg, szerintem nem rossz, bár szerettem volna lejjebb is, de a megszakított városi forgalmak nem engedték. Ott 45 km/h-t nem feltétlen léptem túl, városokon / falukon kívül próbáltam tartani a folyamatos, 85 km/h-t. Ahol természetesen 60-as tábla volt, ott visszalassultam – így jött ki az érték. Egy kisebb motorral szerintem lement volna 4 alá így is.
Az átlagsebesség semmit nem jelent, pl városban alacsony, mégis sokat fogyaszt. Az én hármas BMWm is elmegy simán 3.0 literből ha elég 60-al döcögni sík úton, ha meg sokat gurulnék szerintem simám meg lenne a 2.6-is, persze ha nem kell megállni sehol 😉
Néhány hónapja egy MB Viano 2.2 CDI-vel mentem Kakucsring-Budapest-Dunakeszi útvonaloin 5.2 literes! átlaggal, keresztül Budapesten – automata váltós 2.1 Tonna és az átlagsebessegem 48 km/h volt !
Pontosan így van, a sebességről is illene nyilatkozni.
kár h nem mondják a mellékadatokat, mint pl: mennyi volt az átlagsebesség, vissza kelett-e váltani stb.. mert ha simán mentek 60nal 6osba megállás nélkül akkor megértem a 2.7 litert. Én is el tudnék menni a Swiftel 3.5-4 literből, ami benzines (5ösbe 60nal).
Nem hiába kérte fel dízelmotor szállítójává a toyota/lexus a BMW-t.
Ma nincs ennyire jó dízelmotorgyártó még egy, talán a Mazda Skyactive-ja van ilyen színvonalon, van még pár aki közelít hozzá, de egyik sem VW konszern termék,én azt a 3. kategóriába sorolnám az enyveskezűségük is rájátszik még erre…
Az átlagsebességet valamiért ki szokták hagyni, amikor fogyasztási rekordról van szó…
Gratulálok a BMW-nek, ma is rekord lenne. De ezt a versenyt 2013-ban már nem rendezték meg…. Amerikának ma sem kellenek 3litert fogyasztó német dízelek, mert “csalnak” a károsanyag kibocsátással. Vicc. Nyeljék akkor a kipufogógázt a 25litert fogyasztó V8-asok után. Érdekes, hogy a 70-es, 80-as években hangoztatott jajj nincs több olaj a Földben szlogen teljesen eltűnt mára. Csak a benzin horror magasra emelt ára maradt belőle. Kamu az egész világ.