Fütyülhet a következő California

Turbós lehet a második generációs Ferrari CC

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy fest, hogy kénytelen-kelletlen a Ferrari is beáll a sorba, s környezetvédelmi-takarékossági okokból turbómotort kaphat a következő California.

Semmi meglepő nincs a hírben, mindenesetre az Autocar értesülései szerint turbómotoros California prototípust tesztelnek a Ferrari mérnökei Fioranóban. A nyitható keménytetős sportkocsi második generációja vélhetően ugyanazt a 3,8 literes, feltöltött V8-ast kaphatja, amely az új Maserati Quattroportéban már be is mutatkozott, s amelynek emissziós adatai jóval kedvezőbbek a korábbi szívókéhoz képest.
Hirdetés
Teljesítmény-visszaesésről ugyanakkor szó nincs, hiszen a Maseratiban 523 lóerős a 3.8-as biturbó, s nyilván a 2008 végén debütált, 4,3 literes V8-asával jelenleg 490 lóerős California 2014 második felére vagy 2015 elejére várható második nemzedékében sem fog szerénykedni. Legfeljebb - papíron - sokkal zöldebb lesz. És nyomatékosabb, mert az aktuális modell 505 Nm leadására képes 5000-es percenkénti fordulaton, miközben a Quattroporte orrában túltöltéssel 710 Nm-es a kettő darab turbóval lélegeztetett maranellói blokk.
Hogy az 1968-as Dino óta először a V6-hoz is visszanyúl-e a Ferrari, még kérdéses, azonban a downsizing, azaz a leméretezés úgy divat, hogy szinte kötelező is az egyre szigorodó környezetvédelmi normák okán. A hatalmas szívómotoroknak lassan, de biztosan búcsút mondhatunk. A sok égőzést követően minőségi fejlődést is hoz a korszakváltás? Reméljük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?