Visszatérnek a kis turbómotorok az F1-be: 2014-től V6-os, 1,6 literes erőforrásokat használnak az autósportos elitkategóriában. A Mercedes már megszellőztette a magáét
"Hangos lesz az új motor és szépen fog szólni" - ezt a mondatot nyilván minden F1-rajongó örömmel veszi, s reméljük, hogy Andy Cowell, a Mercedes F1-es motorjaiért felelős vezető nem a levegőbe beszélt a minap. A stuttgartiak brixworth-i High Performance Engines egységének igazgatója azt is elárulta, hogy magasabb lesz a hang frekvenciája, a turbófeltöltő pedig percenként 125 ezres fordulatszámmal pörög majd.
Az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok közvetlen benzinbefecskendezést kapnak, maximális fordulatszámuk a mostani 18 ezer helyett 15 ezer lesz, miközben teljesítményük a 2,4 literes szívó V8-asokéra rímelő 750 LE körül alakul. Még nem tudni, mennyivel, de az alacsonyabb fordulaton jelentkező nagyobb nyomatékuk miatt erősödik a hozzájuk kapcsolt energia-visszanyerő rendszer is - jelenleg a KERS egy körben 6,7 mp-en át 80 lóerős többletet ad, az új ERS (Energy Recovery Systems) bezzeg 161 plusz lóerőt biztosíthat majd több mint 33 mp-en keresztül. A komolyabb nyomaték a kanyarok kijáratánál, a kigyorsításoknál tapadásvesztést eredményezhet, ami ugye nézőszórakoztatónak ígérkezik.
A szakemberek motorfronton nem számolnak lassulással, a 2014-es szabályok szerint ugyanakkor a futamonként 150 helyett már csak 100 kg üzemanyag állhat a pilóták rendelkezésére, hiszen az átfolyási sebességet korlátozzák. Továbbá 2014-től 8 helyett büntetlenül csupán 5 motort lehet használni, s a jelenlegi 2000 helyett legalább 4000 km-t kell megtenni egy erőforrással. A gumispórolás mellett a motorokkal is még kíméletesebben kell majd bánni? Egy-másfél év múlva okosabbak leszünk.
Mért, a turbó korszakban, 1000 lovas 1,5-s turbók mentek, a 3000-s szívok ellen, és lenyomták, a szívó motorokat.
Ez már nem F1… 🙁