Cserélni kell a vezérműláncot is! Figyelmeztet a SportVerda
Miért igényel figyelmet a vezérműlánc?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szíjas vagy láncos? Gyakran elhangzó kérdés az autók esetében, felfedjük, hogy miért, illetve azt, hogy mire vonatkozik.
Ezért aztán az előírt csereperiódusokra mindenképp figyelni kell, s aki használt autót vásárol, az például mindenképp érdemes megkérdezze, hogy mikor cserélték a vezérlés alkatrészeit. Jó, ha annak megtörténtét számla bizonyítja. Annak hiányában, illetve az esetben, ha a kilométeróra állása nem teljesen bizonyított, vásárlást követően ajánlott azonnal, az első szervizelés alkalmával cseréltetni az említett alkatrészt, illetve kiegészítőit. Általa ugyanis nagyon komoly szervizszámlák kerülhetők el. Bár a meghatározott kilométerenként és jellemzően 5 év után mindenképp újra váltandó vezérműszíjak cseréjéről a legtöbb autós hallott már, az már kevésbé köztudott, hogy a "láncos" motorokban is szükséges időnként cserélni a vezérlést, a lánc is szakadhat ugyanis, s nyúlhat is, mely esetben fogai átugorhatnak a fogaskeréken, ami akár a szakadáshoz hasonló következményekkel is járhat.
corsa c 2003 sport lanc vagy szij vezer mu
opel corsa c sport,milyen a vezermu lancos vagy szijjas
Kérdésem,Toyota yaris 1,3 2005 V. hó, honnan tudom meg, hogy szíj vagy lánc a vezérmű meghajtó?
Kérem szives tájékoztatását. Köszönöm!
Remélem a láncfeszítőt is cserélték a kocsiban, mert anélkül semmi értelme bár 88ezerért gondolom a teljes vezérlés benne volt, vezetőkkel, csavarokkal, lánckerekekkel, tömítésekkel… Ha nem, 5000 km és ugyan olyan hangja lesz… A másik típushiba a a vezérműtengely leszorító csavarok kilazulása (gyári hanyagság) ezáltal a vez.tengely törése (erre volt is visszahívás, csak meg kell húzni a megfelelő erővel), illetve a korai példányoknál a vízpumpa tetején műanyagból van egy csatlakozó csonk, ez elfárad és itt kinyomja a vizet, megfő a motor, mert nincs szemelőtt vízhőfokmérő, nem veszi észre az ember! Egy ilyen csonk rézből 3-4ezer forint… Ha ezek megvannak, a karbantartásokat betartva ez a motor kimegy a világból is..:)!
A tinédzser Vectrámba jóval tulszaladt a lánc a 200 ezren, de még csendben van.Azt mondták, majd Ő szól,ha cserélni kell.
egy SAAB-os fórumról másolom:
[i]A vezérlés nem szíjas, hanem láncos, és ez sajnos 200e km körül (használat és karbantartás függvényében) általában cserére szorul, ami nem olcsó mulatság, mert az egész motort ki kell emelni hozzá, ráadásul nem csak vezérműláncot, hanem a két kiegyenlítőtengelyt meghajtó balanszláncot meg az összes tartozékot (feszítő, görgő, esetleg csapágyak) illik ilyenkor cserélni.[/i]
a Trabi meg Wartburgnál kicsit el vagy tévedve, ugyanis ott [b]vezérlőtárcsák[/b] vezérlik a szívást és kipufogást, nem a dugattyú..A motorkerékpároknál vezérel a dugattyú mindent.
Amúgy ha vennék autót amiben láncos vezérlés van akkor az régi Opel Ascona B, Manta B, Omega A, Monza, Senator stb.. amiben olyan lánc van ami a kocsi teljes élettartamát kiszolgálja 🙂
combi27
25 rugóért hozok láncot neked saab ba. az hogy a szervíz mennyi hasznot tesz rá na attól lesz 100 ezres tétel.
egyébként meg vegyetek trabantot vagy vartburgot az 2t és ott nincs vezérlés se szelepek. ott a dugattyú vezérel. ennyi
A nevem melletti képen látható Jazz láncos, és lánc élete a gyár szerint = a motor életével, tehát soha nem kell cserélni.
Vannak motorok, melyek olyan kialakításúak, hogy a vezérmű szíj szakadása nem jár semminemű motorkárosodással. Egyébként egy vezérműszíj csere nem nagy szám a legtöbb 4 hengeres motornál, lehet az akár diesel is.
Tévedsz, tudnak, csak nincs érdekükben(fogyasztói társadalom), meg a környezetvédelmi fejlesztésekre elfolyó pénz miatt van szükség..
Mostanában divat olyan autkat gyártani amikben a láncot is cserélni kell 100 ezrenként..Egy SAAB-ban ez 100 ezres tétel….nem tudnak tartós motorokat csinálni?
Szíj vagy lánc?
HSD