Kiderült, menyibe kerül az új Skoda Octavia

Skoda Octavia: drágulást hozott a kategóriaváltás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Viszlát, olcsó Skoda Octavia! Beárazta az új generációt a hazai importőr, az elődnél feljebb pozicionált és nagyobb ötajtós alapára 4,6 millió forint.

Mitől lett ennyire népszerű az Octavia? Mert népszerű, ez vitathatatlan. Szerettük és szeretjük, hiszen a második generáció már minden szempontból (hátul is) tágas, a csomagtartó karosszériától függetlenül hatalmas, a minőség volkswageni, s ahhoz képest az ár baráti. De az új, hivatalosan csak márciusban, a Genfi Autószalonon debütáló harmadik szériával a Skoda kategóriát ugrott, a kompaktok és középosztályosok közül egyértelműen utóbbiak táborába lépett. Sőt, eltűntek a kínálatból a mifelénk közkedvelt, ám korszerűnek és takarékosnak - CO2-megközelítésből - nem mondható alap benzinesek (1.4 és 1.6 MPI 80 és 102 lóerővel), ez is jelentős árnövelő tényező.
Hirdetés
A Skoda terve ugye az, hogy az új Octaviából a Rapiddal együtt többet fog eladni, mint régebben csak az Octaviából, és ez vélhetően így is lesz, mindazonáltal az olyan árérzékeny piacokon, mint amilyen a miénk is, kérdéses, hogy keresett marad-e a modell. Pláne, mert a Rapid sem kifejezetten olcsó. De nézzük, mennyibe is kerül az új - ferdehátú - Octavia (a kombi később jön).

Az indulóár 4,6 millió forint, a bevezető kampányár 3 999 000 Ft.

Ezért a pénzért 1,2 literes, 86 lóerős, papíron 5,2 litert fogyasztó TSI benzinmotor jár 5 fokozatú váltóval és Active alapellátmánnyal, ami egyebek mellett menetstabilizálót, az elsőkön és az oldalsókon függöny-, vezetőoldali térdlégzsákot is, klímát, CD-s, MP3-as hifit, USB-csatlakozót, első elektromos ablakot, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükröt, osztottan dönthető hátsó üléstámlát ad.
Az ugyancsak ezerkettes, de már 105 lovas és 6 fokozatú változat felára 300 ezer Ft - ennek 4,9 milliós ára a készletről még megvásárolható kifutóénál 260 ezerrel forinttal magasabb - persze van felszereltségbeli differencia. Az 1.4 TSI 140 lóerővel minimum 5,3 millióba kerül, a 180 lovas 1.8 TSI - már Ambition szinten - 5,9 milliótól vihető haza. A kétkuplungos DSG automata váltó felára 570 ezer forint.
A legolcsóbb dízel a 105 lóerős és 250 Nm nyomatékú, 5 sebességes váltóval szerelt 1.6 CR TDI Active (kombinált fogyasztása 3,8 l/100 km), ezért 5,6 milliót kér a Skoda. Az Octavia II-höz viszonyítva ez 370 ezres plusz. A már 150 lóerős és 320 Nm nyomatékú, 6 gangos váltóval kínált 2.0 CR TDI 6,4 milliótól kapható - ez bezzeg majdnem 200 ezres mínusz.
A legdrágább, már bőrkormányos, alufelnis, tempomatos, dupla digitklímás Elegance szint a 86-os 1.2 TSI-t leszámítva választható. A paletta végén a 2.0 CR TDI figyel közel 7,2 milliós listaárral. Hamarosan érkezik a kombi, az RS, s az LPG-s verzió is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    Azt én is több helyen olvastam már,hogy ha a tesztelők nem kapcsoltak fel időben,hanem kiforgatták őket,akkor a Tsi,Ecoboost stb motorok a gyári fogyasztás dupláját is benyakalták!
    Ez a szemfényvesztés része a dolognak.

    Ha viszont hallgatsz a kis”nyilakra”a műszerfalon,és nyomatékból-korán felkapcsolva autózol,akkor szuper fogyasztás jön ki:A Fábiánál 5,65 literes átlagot írt ki,zömmel városban,bekapcsolt fűtéssel!
    A mostani 1,3 as Suzukim 7 liter fölött kér inni,pedig visszafogottan vezetem.

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    Még annyit hozzáteszek, hogy 2L-es létére meggyőzőbb volt, mint egy 3,5-4 L – es V6-os szívómotor.
    Csak megvan a negatív oldala is, semmiből valami nem lesz, ahhoz hogy azt produkálja amit tapasztaltunk, ahhoz tüzelni is kell.

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    Sok elképzelés van, ami mentén takarékosabb, célszerűbb, gazdaságosabb, tömegautókat lehetne gyártani mint a jelenlegiek. Szoktam mondani, a hegyre több út vezet fel, szerintem nem a jelenlegi a legmegfelelőbb út, inkább öncélúnak látom az autógyártók részéről, ami legalábbis gazdaságilag nem kifejezetten a felhasználók érdekeit tartja szem előtt. Ez a problémám.
    Ez persze azon az elven történik, hogy a vásárló úgyis a kínálatból választ, a kínálatot meg mi adjuk, mondják a gyárak, kvázi mi formáljuk a piacot. Ez vissza fog ütni a jövőben, mint ahogyan eddig is visszaütött, csak ezután súlyosabban.

    [i]“Vezettem egy 1,2 Tsi-s Fabiát(mindössze 86 le)de olyan jól osztja el a nyomatékot,hogy minimum 1,6-osnak érezni,flottul viszi a kocsit.Én is szeptikus voltam de próbálj ki egyet!”
    [/i]

    Ezt nem vitatom. 2.0 literes Tsi-t próbáltam(tuk) Tiguan-ban, kb. 1 hétig nyúztuk, mustráltuk. Igaz, rendkívül szimpatikus érzés a kormány mögött ülve. A gond nem ebben van, hanem ott, mit jelent ez a felhasználó zsebének, és mit jelent ez tömegesen. Létezik e ennél jobb alternatíva? Szerintem igen. Amikor odaléptünk neki, szédítően ment, gyorsult, (vadi új volt) csak benzines létére olyan korom hagyta el a kipufogó csövet, mint egy kikopott, rossz Diesel esetében. Ez azért nem olyan biztató jel a jövőre, és az üzemanyag fogyasztásra nézve sem. Szemfényvesztés.

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    A vidi500 féle vonalon már én is gondolkoztam, de sajnos a fogyasztói társadalom zsákutcája lenne. Szerintem is az a baj, hogy az új fejlesztések kicsit talán faragnak a fogyasztáson de mocskosul drágák, időtállónak már nem nevezhető egyik sem, alkatrész igényessé teszi az autót. Régen is elment mindenhova egy átlag autó 7-8 literrel, de nem volt tele környezetbarát megoldásokkal és extrákkal, egyszerű volt és súlyban harmada a mostaniaknak (pedig az még vas volt). Érdemes lenne kiszámolni mennyire is terheli a környezetet a sok új fejlesztés legyártása és cseréje, mint egy végtelenül egyszerű belső égésű motor maximum katalizátorral. Fapados lenne és olcsó…

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    Azzal egyetértek,hogy a sebességek csökkenni fognak és nem érdemes 100-120 lóerősnél erősebb kocsikat sem gyártani,sem tartani!
    A súlycsökkentés is jó irány,nézd meg az adatlapján:Az új 301/C-elysee például csak 990 kiló üresen,tehát ott a súlycsökkentés.Viszont telerakták lufikkal,így biztonságosak.
    A Skyactive-os Mazdák már a szalonokban vannak,meg lehet(ne)őket venni,remélem a kisebb modelljeikre is kiterjesztik ezt a technikát!A kis turbóknak csak a bizonytalan élettartamukkal lehet gond,de ez szerintem használat kérdése.Vezettem egy 1,2 Tsi-s Fabiát(mindössze 86 le)de olyan jól osztja el a nyomatékot,hogy minimum 1,6-osnak érezni,flottul viszi a kocsit.Én is szeptikus voltam de próbálj ki egyet!
    Ami nekem nagyon tetszik még,az Honda”félhibrid”technikája,ami az Insight/Jazz/Cr-z ben működik,az már egy KIFORROTT/BIZONYÍTOTT hajtás.
    A villanymotor segíti a benzinmotort de soha nem lép a helyébe,önállóan nem dolgozik.Így is meseszerű 4-5 literekkel eljárkálnak,városban!Ez inkább a közeljövő.

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    ÁÁÁ, abszolút nem vagyok “zöld emberke”. A WC-re is autóval, belső égésű motorral járok, többek között Diesellel is. Csak egyszerűen nem értek egyet az autógyártók jelenlegi koncepciójával, egoista, nem felhasználóbarát termékeikkel, amilyen irányban az utóbbi 15 évben a személyautó iparág elment.
    Értelmetlen tudathasadásos állapot.
    Erre a vitára térjünk vissza úgy 10 év múlva, amikor majd a mai árarányok alapján dupla egységáron kell tankolnod mint ma.
    Ezek az autók akkor már csak mellőzött hulladékok lesznek.
    Minek építették akkor csak pl. Európában a több tízezer kilométer autópályát, utakat, kilométerenként sokszor milliárd Ft-nak megfelelő összegekért közpénzekből? Azért hogy minden percben elmenjen rajta 5-10 autó?
    A Mazda Skyactive egyelőre még csak marketing. VW Tsi, Ford Ecobost minden szemfényvesztés ellenére nem felhasználóbarát.
    Azzal számolni kell, a sebességek is csökkenni fognak. Teljesen felesleges 15 mázsás 150-200 lóerős illetve még nagyobb autókat gyártani, 500-600 kg-nyi többletvasat feleslegesen állandóan magaddal cipelni.
    Egy átlagautó test mozgatásához 90km/h val kell kb. 23 lóerő, 130-hoz meg 50 lóerő.
    700-800 kg-nál nehezebbet, ami belsőégésű motorral hajtott, meg 70 LE-nél erősebbet nem is szabadna készíteni.
    Én is írtam néhány hozzászólással korábban, hogy a belsőégésű motorok még legalább 2 évtizedig meghatározók lesznek, (nem kizárt, hogy még tovább is). Ezért is kellene ma célszerűbben hozzáállni ehhez a területhez, nehogy kijózanító megdöbbenés legyen a vége…

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    Hú,itt is van egy frissen zöldült emberke!Nem úsztuk meg:-)
    Itt is leírom,hogy a belsőégésű motorban még bőven van fejlesztési tartalék,lásd Mazda Skyactive ,Ford Ecoboost,vagy a Vw Tsi motorok.Még kb 15-20 évig a belsőégésű motorok viszik a prímet.
    Az elektromos autók egyenlőre fejletlenek,kis sorozatban gyártottak ezért nagyon drágák,és elégtelen a hatótávjuk is.Talán az Lpg-vel való autózás egy már bejáratott-működő alternatíva.Az új Octaviával(és a Rapiddal)inkább az a baj,hogy ráerőltetik a Volkswagen féle prémiummárka szemléletet,lesz aki így is megveszi!De nincs szüksége minden autósnak prémiumra,csupán egy jól használható kocsiz szeretnének.És itt jön a képbe a Fluance,a 301-es,a Chevy Cruze,az új Logan és társai,szerintem ez a jó irány!

    A másik dolog az,hogy bár 30 éve azt mondják kifogy,de bizonyított tény:Még dögivel van kőolaj a föld alatt,ki is tudnák termelni a mai technikával,de inkább minden mondvacsinált-spekulációs céllal manipulálják(csökkentik)a kitermelést.És ennek a mai autósok fizetik meg az árát!

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    [i]“Olyan kocsikat kell csinálni szerintem ,mint a Peugeot 301 ,vagy a Thalia.”[/i]
    Szerintem meg abszolút nem olyan kocsikat kell csinálni. Ezek a “csótány”-ok ugyanazt a szisztémát képviselik, mint a jelen Octavia, és legfeljebb azért olcsóbbak, mert slendrián módon vannak megépítve. Ma már nem ilyen autók kellenének. Sokkal jobban kellene vigyázni a még megmaradt, és egyre drágább, 10 év múlva szinte megfizethetetlen fosszilis energiára. Ebből a szempontból nincs különbség jelen új Octavia és az általad javasoltak között, egy kaptafára megy, pedig itt kellene a lényegnek lenni. Az autó egy tartós fogyasztási cikk, aminek előre, a jövőbe mutatónak kellene lennie. Sajnos úgy tűnik az autógyárak struccpolitikát folytatnak, és csak a mának, a pillanatnak élnek, nem helyeznek kellő hangsúlyt a jövőre, pedig egy tartós fogyasztási cikknek ezt is képviselnie kellene.

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    ügyes Skoda nekem is ez van de ennyit már nem adok egy új Oktáviáért ennyit nem ér -megásta a sirját mert az eladási listákon nem kicsit fog vissza esni–de lehet találni a piacon jó autót olcsobban is ezen válsággal terhelt időkben

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    Kormi!

    A lényeget leírtad az utolsó két mondatodban. Olyan kocsikat kell csinálni szerintem ,mint a Peugeot 301 ,vagy a Thalia. Igaz,hogy “csótány”,de meg tudják venni. Az más kérdés,hogy még arra is némi hitelt kell felszipkázni itthon.

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    Egyes gyárak, vagy a gyárak legtöbbje azt hiszi ők diktálják, formálják piacot, és nem a vásárlók. [b]Ebben nagyon tévednek![/b] Csak szeretnék. Hiába a hatalom, a befolyásuk a nagy politikára, olyan rendeleteket, feltételeket kreáltatnak velük, ami nekik a legmegfelelőbb, lenyeletve azokat a tömegekkel, mégsem elég.
    Meggyőződésem nagyon sokan nem azért nem vesznek új autót, mert nem lenne rá pénzük, hanem azért, mert úgy ítélik meg, rossz irányba ment el az autóipar. Úgy is mondhatnám, a gyártók legnagyobb része rendkívül egoista módon fejlesztett a vásárlók rovására, ami visszaüt.
    Illetve már vissza is ütött, azért kuncsorgott sok gyár már a kormányoknál pénzért. Nem azt kínálták, (kínálják) és nem annyiért ami tömegesen találkozott volna a vásárlók elképzeléseivel.
    Ma már nem ilyen autók kellenének nagy mennyiségben, sem méretben, sem súlyban, sem árban, sem fogyasztásban, sem költségekben. Különösen igaz ez az elkövetkezendő egy két évtizedre, amíg a fosszilis üzemanyagú motorokkal hajtott autók dominálnak.

  • 2017.10.30. at 07:14
    Permalink

    Az 1,2-es Tsi-nél jobb motor nem is kell bele!86 vagy 105 lóerő elég,mint ahogy az alapellátmány is megfelelő.
    Szerintem az Octavia jobban lett beárazva mint a Rapid.A méretnöveléssel egyértelműen középkategóriássá vált,a Laguna a C5 és az Avensis vetélytársa és bár puritánabb-egyszerűbb de olcsóbb is azoknál!
    Tipikusan flotta és középvezetői kocsi,de elég Vw-s illetve Audis lett a vonalvezetése,az kinek bejön-kinek nem,ízlés dolga.Minőségi de unalmasan modern,arculatát vesztett autó lett a Skoda.
    Családi használatra persze tökéletes lenne,de nálunk mostanság még a Rapidot sem tudjuk megfizetni.
    Talán majd 8-10év múlva használtan……

Vélemény, hozzászólás?