Tovább csökkent a balesetek száma
Még mindig a gyorshajtás a balesetek fő oka
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét csökkent a halálos közlekedési balesetek száma. Ahhoz képest, hogy mennyien vannak, a kerékpárosok kirívóan sok balesetet okoznak.
Az ittasan okozott személy sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek számában kismértékű növekedés tapasztalható, a 2011. évi 1 645-tel szemben 2012-ben 1 695 olyan baleset történt, amelynek okozója ittas volt. Ennek megfelelően az ittas állapotban okozott balesetek aránya 10,4%-ról 11,17%-ra nőtt.
Az elmúlt évekhez képest a közlekedési balesetek kiváltó okai arányukban nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 28,8%-ának hátterében a sebesség nem megfelelő alkalmazása áll (4 373 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 3 412 baleset (22,5%), a kanyarodási szabályok megszegése miatt 3 333 baleset (22%) történt.
A közúti balesetek túlnyomó részét, mintegy 57,7%-át a személygépkocsi-vezetők okozták. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9,6%-ának, a buszsofőrök az összes baleset 1,3%-ának az okozásáért felelősek. A segédmotoros kerékpárosok és a motorkerékpárosok összesen a balesetek 9,8%-át okozták (1 489 baleset), 3,1%-kal kevesebbet, mint a kerékpárosok.
Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és gyakran szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át). A kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek másik kiemelt oka a kerékpárt vezető személy ittas állapota, amely 2012-ben tovább emelkedett, elérte a 28%-ot a 2011. évi 21%-kal szemben.
A gyalogosok a közúti balesetek 6,19%-át idézték elő, a gyalogosok részvételével bekövetkezett balesetek összes személysérüléses balesethez viszonyított aránya 2012-ben 1%-kal nőtt. A halálos kimenetelű közúti baleseteken belül a halálos gyalogosbalesetek aránya elérte a 28%-ot, ilyen magas értéket az utóbbi 10 évben nem tapasztalhattunk.
Nem rég voltam dokinál, meg se néztek semmit, de 6800 ft-t kétszer legombolták, no com.
Szerintem alig van köze a tényleges baleseteknek a gyorshajtáshoz azzal,hogy 50 helyett 60-65 tel megy az ember attól még semmi baj nincs ..inkább az emberek figyelmetlensége ami okozza a sok balesetet ..mert az egyik újságot olvas menet közben, a másik sms-t ír, a harmadik matat a barátnője lába között ..stb ..minap a 6-dik kerületben autózva mentem egy egyírányú utcában erre jön velem szemben egy másik autó csinos hölggyel a volán mögött ..rémület teljes lefagyás kérdem a hölgyet,hogy nem feltűnő-e a behajtani tilos tábla az utca végén és az, hogy minden autó egyirányban parkol ..nem vette észre ez a válasz ..és jött a másik SHOKK áljak már félre,hogy el tudjon menni, mert nem tud ilyen hosszan tolatni ..!!!!!!! EZEK AZ EMBEREK MIT KERESNEK A VOLÁN MÖGÖTT ??? MIÉRT KELL MINDEN CSÖKKENTKÉPESSÉGÜNEK JOGSI ??? ..mert ezek az emberek teszik igazán veszélyessé az autózást !!! ..
Ha minden tekintetben javul az átlag kivéve a gyalogos baleseteket, akkor lehet bennük van a hiba. De ki szankcionálja őket a hűtőrácson kívül? Én fizetem a 30ezres sárgákat sorban a minimális gyorshajtásért, egy-egy bamba gyalogos is kaphatna csekket, rögtön nem ugrálnának a útra körülnézés nélkül.