Tovább csökkent a balesetek száma

Még mindig a gyorshajtás a balesetek fő oka

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét csökkent a halálos közlekedési balesetek száma. Ahhoz képest, hogy mennyien vannak, a kerékpárosok kirívóan sok balesetet okoznak.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a 2012. évi baleseti statisztikai adatok azt mutatják, hogy hazánkban a személysérüléses közúti közlekedési balesetek, valamint a halálos áldozatok száma tovább csökkent - olvasható az Országos Rendőr-főkapitányság oldalán. A rendelkezésre álló adatok szerint 2012-ben összesen 15 174 személysérüléses közúti baleset történt, 4,1%-kal kevesebb, mint 2011-ben (15 827). Továbbra is javuló tendencia mutatható ki a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses közlekedési balesetek számában. A halálos kimenetelű balesetek száma 3,9%-kal csökkent (563-ról 541-re), a súlyos sérüléses balesetek számában 3,79%-os (4 527-ről 4 355-re), míg a könnyű sérüléses balesetek esetében 4,27%-os csökkenés tapasztalható (10 737-ről 10 278-ra).
Hirdetés
A közlekedésbiztonság terén a balesetben életüket vesztett személyek száma jelenti a legfontosabb tényezőt, a közösségi és a nemzeti közlekedéspolitikai koncepciókban kivétel nélkül ez az első helyen kiemelt értékelési mutató. A közúti közlekedési baleset halálos áldozatainak száma 33-mal - 638 főről 605 főre - esett vissza, a csökkenés mértéke 5,17%.
Az ittasan okozott személy sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek számában kismértékű növekedés tapasztalható, a 2011. évi 1 645-tel szemben 2012-ben 1 695 olyan baleset történt, amelynek okozója ittas volt. Ennek megfelelően az ittas állapotban okozott balesetek aránya 10,4%-ról 11,17%-ra nőtt.
Az elmúlt évekhez képest a közlekedési balesetek kiváltó okai arányukban nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 28,8%-ának hátterében a sebesség nem megfelelő alkalmazása áll (4 373 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 3 412 baleset (22,5%), a kanyarodási szabályok megszegése miatt 3 333 baleset (22%) történt.
A közúti balesetek túlnyomó részét, mintegy 57,7%-át a személygépkocsi-vezetők okozták. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9,6%-ának, a buszsofőrök az összes baleset 1,3%-ának az okozásáért felelősek. A segédmotoros kerékpárosok és a motorkerékpárosok összesen a balesetek 9,8%-át okozták (1 489 baleset), 3,1%-kal kevesebbet, mint a kerékpárosok.
A forgalomban való jelenlétükhöz mérten kifejezetten magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében (1 963 baleset, 12,93%). Ez a szám az elmúlt két évtized legmagasabb arányszáma. Az elmúlt 5 év tekintetében folyamatos emelkedés tapasztalható (9,13%-ról 12,93%-ra). A 2012-ben elhunyt személyeknek közel 15%-a kerékpáros volt (ez az arány 2008-ban 10,9% volt).
Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és gyakran szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át). A kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek másik kiemelt oka a kerékpárt vezető személy ittas állapota, amely 2012-ben tovább emelkedett, elérte a 28%-ot a 2011. évi 21%-kal szemben.
A gyalogosok a közúti balesetek 6,19%-át idézték elő, a gyalogosok részvételével bekövetkezett balesetek összes személysérüléses balesethez viszonyított aránya 2012-ben 1%-kal nőtt. A halálos kimenetelű közúti baleseteken belül a halálos gyalogosbalesetek aránya elérte a 28%-ot, ilyen magas értéket az utóbbi 10 évben nem tapasztalhattunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:43
    Permalink

    Szerintem alig van köze a tényleges baleseteknek a gyorshajtáshoz azzal,hogy 50 helyett 60-65 tel megy az ember attól még semmi baj nincs ..inkább az emberek figyelmetlensége ami okozza a sok balesetet ..mert az egyik újságot olvas menet közben, a másik sms-t ír, a harmadik matat a barátnője lába között ..stb ..minap a 6-dik kerületben autózva mentem egy egyírányú utcában erre jön velem szemben egy másik autó csinos hölggyel a volán mögött ..rémület teljes lefagyás kérdem a hölgyet,hogy nem feltűnő-e a behajtani tilos tábla az utca végén és az, hogy minden autó egyirányban parkol ..nem vette észre ez a válasz ..és jött a másik SHOKK áljak már félre,hogy el tudjon menni, mert nem tud ilyen hosszan tolatni ..!!!!!!! EZEK AZ EMBEREK MIT KERESNEK A VOLÁN MÖGÖTT ??? MIÉRT KELL MINDEN CSÖKKENTKÉPESSÉGÜNEK JOGSI ??? ..mert ezek az emberek teszik igazán veszélyessé az autózást !!! ..

  • 2017.10.30. at 06:43
    Permalink

    Ha minden tekintetben javul az átlag kivéve a gyalogos baleseteket, akkor lehet bennük van a hiba. De ki szankcionálja őket a hűtőrácson kívül? Én fizetem a 30ezres sárgákat sorban a minimális gyorshajtásért, egy-egy bamba gyalogos is kaphatna csekket, rögtön nem ugrálnának a útra körülnézés nélkül.

Vélemény, hozzászólás?