Peugeot 2008: a kombit váltó crossover
Most már tényleg mindent tudunk a Peugeot 2008-ról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Genfben végleges formában is bemutatkozott a 208-asra épülő új kompakt szabadidő-autó, a korábbi SW kombiváltozatot is helyettesítő Peugeot 2008.
4,16 méter hosszú, 1,74 méter széles, 1,55 méter magas, tengelyei között pedig 2,54 métert kínál a Peugeot új kompakt szabadidő-autója, a 2008. Az egyszerre több földrészen fejlesztett autót világszerte több gyárban fogják párhuzamosan előállítani, az Európában értékesített modellek a franciaországi Mulhouse-ból érkeznek.
Az autó orr-részét természetesen a 208, dinamikus tetővonalát pedig az RCZ sportautó inspirálta, tömege mindössze 1045 kg. A hátsó lámpák is megkapták az oroszlánkarmokra emlékeztető kinyúlásokat, a raktér peremének magassága 60 cm, ez jelentősen megkönnyíti a bepakolást az alaphelyzetben 360, ülésdöntéssel 1194 literre bővíthető csomagtartóba, melynek padlója alatt egy további 22 literes rekesz várja a kíváncsi szemek elől elrejtendő kisebb tárgyakat.
A fronthajtásos autó egyik érdekessége az összkerékhajtást imitáló Grip Control rendszer: a megoldás az ESP finom beavatkozásával garantálja a jármű stabilitásának megőrzését laza, havas, homokos talajon. A vezető dönti el, melyik beállítást választja, a váltókar mellé helyezett tekerőgombbal Standard, Snow, Off-Road, Sand és ESP off beállítások választhatók. Alapkivitelben 215/60 R16, feláras opcióként pedig 205/50 R17-es kerekeket kínálnak.
A négyhengeres benzin- és dízelmotorok mellett idővel turbós benzines háromhengeresekkel is kapható lesz az autó, melynek legtakarékosabb kivitelének fogyasztása 3,8 l/100 km, 98 g/km-es CO2-kibocsátás mellett. A következő benzinmotorokkal lesz kapható:
Motor | Teljesítmény (kW/LE) | Nyomaték (Nm) | Váltó | Stop&Start | CO2-kibocsátás (g/km) |
1.2 e-VTi | 60/82 | 118 | 5-fokozatú robotizált | igen | 99 |
1.2 VTi | 60/82 | 118 | 5 fokozatú kézi | nem | 114 |
1.2 e-THP | 81/110 | 205 | 5 fokozatú kézi | igen | 104 |
1.6 VTi | 88/120 | 160 | 5 fokozatú kézi | nem | 135 |
1.2 e-THP | 96/130 | 230 | 6 fokozatú kézi | igen | 109 |
Ezek pedig a gázolajos egységek:
Motor | Teljesítmény (kW/LE) | Nyomaték (Nm) | Váltó | Stop&Start | Fogyasztás (l/100 km) | CO2-kibocsátás (g/km) |
1.4 HDi PEF | 50/68 | 160 | 5 fokozatú kézi | nem | 4 | 104 |
1.6 e-HDi PEF | 68/92 | 230 | 6 fokozatú robotizált | igen | 3,8 | 98 |
1.6 e-HDi PEF | 68/92 | 230 | 6 fokozatú kézi | igen | 4 | 103 |
1.6 e-HDi PEF | 84/115 | 270 | 6 fokozatú kézi | igen | 4 | 106 |
Az autó Park Assist rendszere jelentős terhet, mégpedig a parkolásét veszi le a sofőr válláról. Miután a vezető aktiválta a funkciót, az érintőképernyőről ki kell választania, hogy az út jobb vagy bal oldalán akarja-e a párhuzamos parkolást megvalósítani. Ezután a rendszer ultrahangos érzékelőjével kikeresi az első megfelelő méretű helyet, majd átveszi az irányítást, és leparkolja az autót.
A 2008-as ESP-je 50 km/h-s sebességig kikapcsolható, és egyszerre több funkciót is magába foglal: a kipörgésgátlót (ASR), a stabilitásvezérlőt (CDS), a vészfék-asszisztenst, valamint az elektronikus fékerő-elosztást is felügyeli, és az autó összes kivitelében alapáras kiegészítő. A hűtött első féktárcsák a gyengébben motorizált autókon 266 x 22 mm, az erősebb gépeken 283 x 26 mm méretűek, hátul egységesen 249 x 9 mm méretű, nem hűtött fékeket alkalmaztak.
A hátsó ülések gombnyomásra, automatikusan csukódnak össze, támláik 1/3-2/3 arányban osztottak. A csomagtérben öt fémsín és hat krómozott csomagrögzítő horog könnyíti meg a táskák, szatyrok elhelyezését, és a kisebb tárgyakra is nagy figyelmet fordítottak. Nagyméretű kesztyűtartó, térképzsebek, pohártartók, zárható fiók a középkonzolban, zsebek az ülések háttámláján: összesen 24 liternyi rekesz várja kisebb tárgyainkat.