Családi autó negyedmillió forintért? Van ilyen, itt a kínálat!
Piaci körkép: középméretű modellek 250 ezer forintig, 20 éves korig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van ajánlat azok számára, akik negyedmillió forintért nem válságautót, hanem komolyabb modellt szeretnének? A kínálat nem bőséges, de van remény!
A Chryslerre vágyók Neont kaphatnak, a szappan formájú szedán jóindulattal sem nevezhető az autógyártás csúcsának. Ha már hobbiautó, a Bertone formatervű, klímával és automata váltóval is megkapható Citroën Xantia jó ajánlat lehet, az XM már vészesen bonyolított modell, s aki nem szeretne tucatautót, az a kombiként is létező, egyedi és praktikusan egyszerű, hidropneumatikus felfüggesztés helyett hagyományos acélrugós ZX-szel akár szerencsével is járhat.
A keresési feltételeknek megfelelő modellek listája
Modell | Évjárat | Teljesítmény | Futott km | Ár (Ft) |
Alfa Romeo 146 1.6 | 1995- 1997 |
103 | 187 452- 250 000 |
111 111- 250 000 |
Alfa Romeo 146 1.4 TS | 1998 | 103 | 168 000 | 247 000 |
Alfa Romeo 155 1.8 Twin Spark | 1993 | 129 | 165 000 | 150 000 |
Chrysler Neon 2.0 LE | 1993-1996 | 133 | 170 000- 197 000 |
219 000- 250 000 |
Citroën Xantia 1.8 SX | 1993-1996 | 103 | 183 000- 205 044 |
198 000- 239 000 |
Citroën Xantia 2.0 16V SX | 1993-1996 | 99 | 212 000- 226 000 |
150 000- 200 000 |
Citroën XM 2.1 Turbo | 1996 | 109 | 187 000 | 155 000 |
Daewoo Lanos 1.6 SX | 2000 | 106 | 160 427 | 240 000 |
Daewoo Nubira 1.6 | 1998 | 106 | 101 000- 151 516 |
219 000- 228 000 |
Daihatsu Applause 1.6 Li | 1994 | 106 | 250 000 | 240 000 |
Fiat Brava 1.6 16V | 1995-1999 | 103 | 177 000- 183 792 |
220 000 |
Fiat Croma 2.0 i.e. | 1993-1996 | 116 | 173 895- 190 000 |
150 000- 240 000 |
Fiat Tempra 1.8 IE | 1994 | 103 | 127 000 | 250 000 |
Ford Escort 1.8 16V | 1995-1996 | 105 | 92 560- 220 000 |
198 000- 249 000 |
Ford Mondeo 1.8 16V | 1994-1997 | 116 | 199 309- 250 000 |
169 900- 250 000 |
Ford Mondeo 2.0 16V | 1993-1994 | 136 | 170 000- 196 200 |
150 000- 239 000 |
Ford Mondeo 2.5 V6 | 1998 | 170 | 205 000- 236 000 |
218 000- 250 000 |
Ford Scorpio Turnier 2.0 CLX | 1997 | 116 | 250 000 | 199 000 |
Ford Windstar 4.2 | 1995 | 203 | 207 000 | 250 000 |
Lancia Thema 2.0 i.e. | 1993 | 152 | 220 000 | 220 000 |
Lancia Kappa 2.4 | 1997 | 175 | 242 832 | 250 000 |
Mazda 626 2.0i GLX | 1993 | 116 | 187 520 | 249 000 |
Mazda Xedos6 1.6i 16V AC | 1996 | 107 | 210 000 | 195 000 |
Mitsubishi Galant 2000 GLSi | 1993 | 109 | 222 000 | 220 000 |
Mitsubishi Galant 2000 GLSi AC | 1993 | 137 | 191 000 | 245 000 |
Nissan Primera 2.0 SLX | 1994 | 116 | 83 000 | 179 999 |
Opel Astra 1.6 Si | 1994-1995 | 101 | 156 000- 240 000 |
230 000- 250 000 |
Opel Astra 1.8 16V | 1994-1995 | 125 | 185 000- 230 000 |
225 000- 235 000 |
Opel Vectra 2.0 | 1993 | 116 | 199 000- 240 000 |
120 000- 200 000 |
Peugeot 405 2.0 | 1994 | 121 | 188 000- 234 000 |
198 000- 199 000 |
Peugeot 605 2.1 TD | 1993 | 109 | 195 000 | 245 000 |
Pontiac Trans Sport 2.3 | 1995 | 137 | 147 000 | 140 000 |
Renault Espace 2.2 RT Automata | 1995 | 107 | 204 700 | 185 000 |
Renault Laguna 2.0 | 1994-1997 | 116 | 169 000- 230 000 |
200 000- 250 000 |
Renault Megane 2.0 | 1997 | 116 | 146 503 | 222 222 |
Renault Safrane 2.5 Turbo D | 1996 | 113 | 240 000 | 220 000 |
Rover 214 Si | 1996-1999 | 103 | 109 000- 130 000 |
240 000- 249 999 |
Rover 216 Si | 1995 | 110 | 220 000 | 250 000 |
Rover 414 Si | 1996 | 103 | 212 000 | 215 000 |
Rover 416 Si | 1995-1996 | 110 | 128 000- 223 000 |
199 000- 200 000 |
Saab 900 2.0i | 1994 | 133 | 169 000 | 190 000 |
Saab 9000 2.0i | 1993-1995 | 131 | 214 000- 240 000 |
199 000- 250 000 |
Saab 9000 2.0 Eco | 1993 | 147 | 235 000 | 200 000 |
Saab 9000 2.3 Turbo | 1994-1995 | 200 | 180 000- 240 000 |
200 000- 229 000 |
SEAT Ibiza 1.5i | 1993 | 101 | 162 555 | 100 000 |
Toyota Corolla 1.6 Xli | 1993 | 114 | 207 897 | 229 000 |
Toyota Carina E 2.0 | 1993 | 133 | 210 000 | 249 000 |
Volkswagen Golf III 1.6 CL | 1995 | 101 | 145 000 | 220 000 |
Volvo 460 2.0i | 1996 | 110 | 193 000 | 239 000 |
A francia kitérő után teljesen más világ a Daewoo Lanos, melynek legfőbb előnye 2000-es évjárata és klímája lehet, ami 240 000 forintos vételárához csaknem ajándék. Daewooból az eggyel nagyobb Nubira akár 4 és 5 ajtósként is megkapható, klímás és benzin-gáz üzemű, sőt, 4 és 5 ajtós is van belőle. Nem egy kultuszautó, de árával korrekt lehet. Kár, hogy fotó nélkül hirdetik, a 250 ezer kilométerrel és felújított motorral ajánlott Daihatsu Applause ugyanis egy elfeledett márka érdekes modellje, érdemes tudni róla, hogy barátja és ellensége a rozsda. Fiatból egy-egy példánnyal Brava, Tempra és Croma is szerepel. Mindegyik vonzó modell is lehetne akár, fotójuk alapján azonban ezek a példányok nem azok.
Fordból Escort és első generációs Mondeo a negyedmilliós ajánlat, nem ritkán klímával és jellemzően sok kilométerrel. Mondeóból van 2.5 V6 motoros, 170 lóerős is, akár automata (3 fokozatú!) váltóval. Akad egy 16 éves „korának megfelelő (értsd: leharcolt) állapotú Scorpio is és egy amerikai, 4,2 literes V6-ossal hajtott Windstar kisbusz is. Sokkal stílusosabb és gazdaságosabb az ugyan Fiat Croma alapú Lancia Thema vagy utódja, a Kappa, s szíveket dobogtathat a japán szekció is. Mazda 626, amerikai kivitelben klímával, Xedos6 szintén azzal 195 ezerért. Mitsubishi Galant, az 1993-ig gyártott hatodik generációból 220, a frissebb hetedikből klímástul 245 ezer forintért. Van továbbá Nissan Primera is, melyet ráadásul 83 ezer kilométerrel hirdetnek 19 évesen. Vajon reálisan?
A Peugeot-rajongóknak klímás 405 és szintén utastérhűtős 605 adhat egy csöppnyi nagyautós élményt, az egyterű-fanatikusok nem titkoltan hibákat tartogató Renault Espace-t vagy még zűrösebb Pontiac Trans Sportot választhatnak. Már-már titkos tipp a Renault Laguna, mely 1993-ban érkezett modellként friss a 20 évesek között. Aki még többre, igazi csemegére vágyna, az bőr kárpittal, automata váltóval és turbós motorral köthet ki a Safrane mellett, akinek pedig kevesebb is elég, az egy 2,0 literes, első generációs Mégane szedánra voksolhat. Egyedül Lagunából van több ajánlat, így azok között lehet a legjobb.
Aki ragaszkodik ahhoz, hogy ne tucatautót vegyen, s nem riad meg az átlagosnál több hibalehetőségtől, az Roverek és Saabok között válogathat, s kaphat akár bőr kárpitot, klímát, automata váltót is, utóbbi kivételével az extrákat a keresési eredmények közé befért Volvo 460 is megadja. Aki kevesebbel is beéri, az józanabb, benzin-gázos Toyota Carina E-t, Corollát vagy Golf III-at is választhat, továbbá ott van a legolcsóbb ajánlat, egy SEAT Ibiza 1,5 literes, 101 lóerős motorral kereken 100 ezer forintért.
Mindegyikben csenghet a „maga műfajában igazi kuriózum” sláger, s mindegyikben fel kell készülni arra, hogy nem hogy lesznek, már a vásárlás pillanatában is szinte biztosan vannak hibák. Aki negyedmillió forintért nem minimálautót szeretne, az el kell, hogy fogadja ezt, s be kell vállalja a szükséges javításokat, az utánajárást, a törődést. Az viszont igaz lehet, hogy jó eséllyel foghat ki olyan – új korában – elérhetetlennek tűnő modellt, amire valaha nagyon vágyott, így aztán jó érzéssel ülhet majd annak volánja mögé, amikor épp meg tudja fizetni hozzá az üzemanyagot. E szegmens inkább hobbiautónak, mintsem napi használatra ajánlható, némi törődéssel, apránként akár egy idővel OT vizsgára alkalmas modellt is lehet némelyik példányból építeni, persze leginkább egy stílusos hétvégi autóra lehet esély a nem túlzottan felkapott sorozatokból. Extrákat könnyedén lehet kapni ugyanis, de igazi kuriózum, összkerék-, de még csak hátsókerékhajtás sincs ilyen összegért.
“Na mindegy, felesleges ezen vitatkozni.”
Így van. Az általam leírt számadatot azért tudom ma is pontosan, mert annak idején én is ugyanúgy kiakadtam ezen, mint ahogyan most Te. Aztán kiszedtem a pótkereket, és szemügyre vettem a teret, és akkor azt mondtam, valós. Azt persze nem vitatom, hogy az általad belinkelt sedan csomagtartója nagyobb alapterületű.
Ha egymás mellé raksz egy adott átmérőjű gömböt, meg egy ugyanakkora oldalfalú kockát, akkor optikailag szinte alig látsz különbséget. Ha kiszámolod mindkettő térfogatát, összehasonlítod, akkor meglepődsz a különbségen. Ezért fogadom el a gyári adatot.
Lehet manipulálni az optikával, de ha egy csomagtartó 10 centivel magasabb, 20-al szélesebb, és 30 centivel mélyebb, akkor egészen biztosan nagyobb.
A trabi csomagtartójában egy 13 collos pótkerék 15-20 centi híján faltól falig ér! Magasságra pedig még egy kis vájat is van neki, hogy magasságban elférjen…
Na mindegy, felesleges ezen vitatkozni.
Az optikával lehet a látszatot manipulálni. A 601-esre írta a gyári gépkönyv a 415 litert!
A gyárral nem vitatkozom, ők adták meg ezt az adatot, persze pótkerék nélkül.
Mivel 21 éve nincs már Trabantom, ezért most neked kapásból nem tudok gépkönyvi másolatot belinkelni. A sarkos, szögletes, egyenes falú terek a látszattal ellentétben adják a litereket, azaz képesek optikai csalódást okozni. Szóval én elfogadom a gyári adatokat.
Mint már mondtam, az a P50-es trabantra vonatkozik. Most pedig a 601-esről folyik a vita.
Ez egy [b]360 literes sedan swift csomagtere[/b].
http://kepfeltoltes.hu/130314/csomagtart_Ultimate_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez pedig az [b]állítólagosan 415 literes trabi[/b] csomagtere.
http://www.flickr.com/photos/10699036@N08/2774633072/lightbox/
Ránézésre látszik, hogy nemhogy nem nagyobb 55 literrel a trabi csomagtere, de inkább kisebb 80-100-al.
Egyszerűen matematikai képtelenség, hogy 415 literes a sedan trabi csomagtere.
Tisztelt Tesó!
Én nem szeretnék Önnel vitába szállni!
Se a Fiat Panda,se a Kis Polski,se Trabi nem volt és nem is lesz “családi” autó!Az,hogy Magyarországon és néhány szintén nehéz körülmények közt élő országban,ezeket a típusokat a családok,kirándulásra használták(mivel nem volt más választásuk),csak az bizonyítja,hogy ezek a kis autók és gazdáik,csodákra is képesek voltak!!!!!Lásd:Trabi a lóerejének a 4szeresével tudott menni!
Mindezt a kb.200l.-s csomagtartójukkal!
Megjegyezni kívánom,nekem 5 db.Trabim volt,melyből 2db.kombi!Volt Suzuki Swift és Sedán is!
Nálunk is kompromisszumokkal,de elfért benne a család!
Most egy Skoda Octavia van,melynek 530l.-s csomagtartója van és időnként ez is kevés!
Kicsik után futót akasztottam,hogy 2db.repülős nagy bőröndöt tudjak szállítani,a Skodába befér 4db.repülős bőrönd(futó nélkül)!
Véleményem szerint,az a “családi autó” amit egy család használ!
Viszont méreteiben az a családi autó,melyben kényelmesen elfér egy 4-5 tagú család3 a szükséges csomagjaik!
Üdvözlettel:Soós László
A hirdetésekben megadott…
Mint írtam, 15 évig voltak Trabantjaim az átkosban. A 415 liter csomagtér gyári adat! Az igaz, hogy ez a nagyság pótkerék nélkül értendő, és annak elég szerencsétlenül találták ki a helyét, mint ahogyan a kép is mutatja. Amennyiben ki akarta az illető használni az autó méretéhez viszonyított hatalmas, mind a 415 liter csomagteret, akkor a pótkeréknek más helyet kellett találni. 🙂
[i]“Nem is akarnék mélyebben belemenni, de Ön is tudja (biztosan le is írta már), hogy a vételár többszörösét lehet (vagy bizonyos esetekben kell) rákölteni ezekre az autókra, ha valamirevaló járgányt faragjunk belőlük.”[/i]
Nagyon igaz. Kivétel persze lehet, de nem az a meghatározó.
Sok sok munkát igényel, mire az ennyi pénzért vásároltból jó autó lesz.
Inkább csak olyan válasszon ilyet, aki saját maga tudja javítani, van helye, szakértelme, és felszerelése hozzá, és hobbiból teszi. Szerelővel csináltatni, főleg márkaszervizben, az biztos bukás.
Addig érdemes foglalkozni vele, amíg a karosszéria el nem kezd gyengülni a korrodálás miatt.
A főegységeket donorból még lehet olcsón cserélni, de a karosszéria már rázós ügy.
Akinek pénze és igénye van, az már nem vesz ilyet, legfeljebb hobbiból, nosztalgiából. Aki meg csak azért vesz ilyet, mert nem akar többet költeni autózásra, annál az ilyen rövid időn belül a bontóban végzi.
415 Liter?? A p50-eshez írtak ilyet, de azokból szerintem egy szál sincs az országban.
A 601-esnek pedig elég messze van a 415 literestől a csomagtere…
http://www.flickr.com/photos/10699036@N08/2774633072/lightbox/
Olyan 220-250 literesnek még elmegy… Talán.
Egyébként én sem szerettem a szedánokat, de ha arra használjuk, amire a neve is következtet, tehát csomagokat szállítani, utazótáskákat, dobozokat, táskákat, akkor a szedán is megteszi.
Mi 4-esben mentünk szedán swifttel Horvátországba, 4 nagy utazótáska 2 hétre. Csomag nem volt az utastérben.
Persze az 5ajtóssal haza tudtam vinni lapra szerelt bútort, meg ilyeneket, de 3 évente a szedánnal is el tudom hozni az utánfutóval.
Nem az a célom, hogy kötözködjek. De több cikkében is szemet szúrt már a lenti észrevételem.
Nem is akarnék mélyebben belemenni, de Ön is tudja (biztosan le is írta már), hogy a vételár többszörösét lehet (vagy bizonyos esetekben kell) rákölteni ezekre az autókra, ha valamirevaló járgányt faragjunk belőlük.
Legjobbakat.
A futott kilóméter pedig szintén csak vicc. Ugye?
Tisztelt gaboo!
A cikk végén szereplő kiegészítést ajánlom figyelmébe! “mindegyikben fel kell készülni arra, hogy nem hogy lesznek, már a vásárlás pillanatában is szinte biztosan vannak hibák. Aki negyedmillió forintért nem minimálautót szeretne, az el kell, hogy fogadja ezt, s be kell vállalja a szükséges javításokat, az utánajárást, a törődést.” Azt gondolom, hogy ezen megjegyzéssel a lista már befogadhatóbb.
Tisztelt Szakújságíró úr!
Nem bírom és nem szeretném szó nélkül hagyni a következőt.
Amennyiben Ön azt hiszi, hogy a fenti táblázatban felsorolt árakon és a cikk elején említett feltételeknek megfelelő autó létezik, akkor sajnos téved. Az lehet, hogy az oldal adatbázisa alapján ez a realitás, de a valóságban (sajnos) nem. Megfelelően működő, tisztességes autót, ennyiért nem lehet találni. És ezt innentől nevezhetjük a fogyasztó félrevezetésének…
[i]“Ön is biztos emlékezik a Lengyel turistákra akik csapatostól jártak le a tengerpartra és Törökországba kispolskival, vagy a keletnémet “trabis” turistákra.”[/i]
A Trabant (nem kombi) csomagtartója 415 literes volt! 15 éven át 3 élvezte vendégszeretetemet, azóta nem kell többé semmilyen szedán, hiába nagy a csomagtartó, ha kicsi a rakodónyílás. :-).
A kispolskinál meg ha BIS-nek hívták, elöl-hátul volt csomagtartó… 🙂
Az említett 2 típus már csak nosztalgia, de a többi meg amelyek 20 év fölöttiek, már megszűntek álmaink autójának lenni. pl. a Laguna l, stb. 🙂
Tisztelt Soós László!
Vitába szállnék önnel. Egy városi mininek nevezett autóval (Fiat Panda) jártunk Horvátországban, Ausztriában, Szlovéniában, Olaszországban. A két utolsó helyszínen kempingeztünk (sátor stb.) Két felnőtt, két gyerek akkor 10 és 12 évesek (Horvát-ban 3 gyerek 9-10-11). Ésszerű pakolással és kompromisszumokkal simán megoldható az utazás. Biztos, hogy az autó legeldugottabb szegletébe is volt pakolva, de elfértünk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Panda családi autó, de kényelmesen megoldható vele a nyaralás. S ha már szóba hozta a korát- Ön is biztos emlékezik a Lengyel turistákra akik csapatostól jártak le a tengerpartra és Törökországba kispolskival, vagy a keletnémet “trabis” turistákra.
A Panda szlogenje nem csak reklámfogás volt : “Ne nevezz kicsimnek”
Tisztelettel: Tesó
Bocs, 2x ment be
Ebben a kategóriában a Xantiát napi használatra merném ajánlani, az 1.9td motorok elnyűhetetlenek, 6-6,5 l fogyasztás, 90 paci. A benzinesek sem rosszak, de a 2.0 esetén 9-9,5l vegyes, 11 város fogyasztással lehet számolni. Ami még előnye az ára mellett: jó felszereltség (plüss, klíma, légzsákok, abs), minőségi anyagok és összerakás, nem rohad, kevésbé jellemző elektronikai problémák. Ami előny/hátrány egyben az a hidraulika: ha jól működik nagyon jó (puha rugózás, sportgomb), állítható magasság, viszont elhanyagolt/kókányolt állapot esetén nagy szívások tárháza lehet. Kell hozzá megfelelő (típust ismerő) szerelő, megvétel előtt alapos átnézés. Fontos a gumicsövek állapota, ezekből nincs utángyártott, a gyári meg horror. A többi alkatrész (gömbök, fém csövek) már nem annyira vészesek, a többi alkatrés pedig kb ford áron van a boltokban. Javasolni tudom kellő odafigyelés mellett
Ebben a kategóriában a Xantiát napi használatra merném ajánlani, az 1.9td motorok elnyűhetetlenek, 6-6,5 l fogyasztás, 90 paci, hdi is 250-300.000-et elmegy nagyjavítás nélkül. A benzinesek sem rosszak, de a 2.0 esetén 9-9,5l vegyes, 11 város fogyasztással lehet számolni. Ami még előnye az ára mellett: jó felszereltség (plüss, klíma, légzsákok, abs), minőségi anyagok és összerakás, nem rohad, kevésbé jellemző elektronikai problémák. Ami előny/hátrány egyben az a hidraulika: ha jól működik nagyon jó (puha rugózás, sportgomb), állítható magasság, viszont elhanyagolt/kókányolt állapot esetén nagy szívások tárháza lehet. Kell hozzá megfelelő (típust ismerő) szerelő, megvétel előtt alapos átnézés. Fontos a gumicsövek állapota, ezekből nincs utángyártott, a gyári meg horror. A többi alkatrész (gömbök, fém csövek) már nem annyira vészesek, a többi alkatrés pedig kb ford áron van a boltokban. Javasolni tudom kellő odafigyelés mellett
20 év ,még kimondani is sok .
Gyerekkoromban vágytam ezekre , mára már teljesült !
Tisztelt Katona Mátyás!
Nagy főhajtással megköszönöm a kiegészítését!
Üdvözlettel:Soós László
Kedves László!
Igaza is van, meg nem is! Gyerekkoromban, 5 fős családdal is elvoltunk egy 3 ajtós, Ibiza méretű autóval. Még síelni is voltunk így, persze tetőcsomagtartóval, tetődobozzal. Ma persze én is legalább kombit, de leginkább egyterűt tartok családi autónak. Ilyen megközelítéssel a cikkben szereplők nem azok, az Ibiza a legkevésbé.
Üdv Mátyás!
Ne haragudjon meg a jelzőért,de ” fiatal” korának és a bohóságnak tudható be,ha az Ibizát “családi” autónak titulálja!Családi lehet abban az esetben,ha Önnek van 1db.felesége és 1db.(esetleg1,5) kiskorú gyermeke(korából erre következtethetek)!
Viszont,nincs olyan erős szóda,melynek hatására 1 olyan család,ahol van 2-3 gyermek+2 felnőtt és a kiránduláshoz szükséges csomag(amiből a feleség mindig egyre többet szeretne berakni),elférne a szerény méretű fülkében és az Ibiza csomagtartójában!
Családi autó lehet olyan,aminek csomagtartója,kb.400l,esetleg kombi!
A Suzuki Swift Sedan talán,már lehet ez a kategória!
Tapasztalatomat,kérem tudja be,hajlott koromnak!
Üdvözlettel:Soós László
Igen, a cikket végigolvasva már látom a 100 lóerős kitételt. Pár lóerő híján marad csak ki a jó kis baleno…
Legalább 100 lóerős modellekre kerestünk. Egy ötajtós Ibiza, természetesen erősen szódával, de alkalmas lehet családi használatra is.
Seat Ibiza, mint családi autó? Hát ez igen bátor kijelentés 🙂
Egyébként hol vannak a suzukik? Egy sedan swiftet inkább neveznék családi autónak:) Kár, hogy csak 250 ezer a határ, 300 lepedőért már láttam egész normális kinézetű Baleno kombit, ami azért inkább családi autó, mint egy seat ibiza.