Ha még nem lenne elég belőle: videón az új S Merci
Szerdán debütál, de már most videón látható a legújabb Mercedes-Benz S-osztály
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szinte mindenhogyan láttuk már, ezúttal gyári videón tűnik fel a két nap múlva debütáló új Mercedes-Benz S-osztály, melynek ráadásul már motorpalettájáról is tényeket közölhetünk.
Az első technikai adatlap szerint elképzelhető, hogy a kezdeti kínálat mindössze háromféle verziót fog kínálni. Egy benzinest, egy dízelt és egy hibridet, benzinmotoros hibridet. A katalógus szerint mindegyik Euro 6 emissziós normás lesz. Teljesítményben a dízel az alap, a maga „szerény” 258 lovával, amit a CLS-ből is jól ismert 3,0 literes V6-os motor ad, tekintélyes, 620 newtonméter nyomatékkal. A dízel a hibriddel karöltve 6,8 másodperces 100 km/órára gyorsulásra lesz képes, a végsebességet pedig mindegyik új S-nél is elektronika korlátozza majd 250 km/órára. A hibrid esetében egyelőre csakis a benzinmotor teljesítménye, illetve nyomatéka ismert, a 3,5 literes V6-os 306 lóerőt és 370 newtonmétert ad. Ez – egyelőre nem ismert – villanymotorral 6,3-6,8 literes vegyes fogyasztási értékkel kecsegtet, a legtakarékosabb S pedig az S 350 BlueTEC nevű – előbb részletezett – gázolajos lesz, ami mindössze 5,5-5,9 literes étvággyal csábítja majd vevőit.
Az S 500 egészen másról szól, a 4,7 literes turbós (a hibridéhez hasonlóan közvetlen befecskendezésű) benzines 455 lóerős, nyomatéka 1800-3500 1/perc között 700 Nm, 100 km/órára gyorsítása pedig 4,8 mp. A végsebesség természetesen itt is 250 km/óra, a vegyes fogyasztás pedig állítólag 8,6-9,1 liter között tartható, de a városi étvágy sem több 12,1-12,8 liternél. Nyilván…
És ez még csak a kezdeti kínálat, a jövő AMG verziókat is ígér, dupla turbós, 5,5 literes V8-as és 6,0 literes V12-es benzinesekkel, 580-630 lóerővel. A paletta másik végével kapcsolatban viszont feltehető a kérdés: hogyhogy kimarad a kifutó S-ből ismerős 2,1 literes, négyhengeres dízel? Talán azért, mert már a V6-os étvágya is jóval a korábbi S 250 CDI-é alá ment, a kis motor pedig talán a gyáriak szerint sem illett a luxuslimuzinba, mely természetesen mindegyik verziójánál 7 fokozatú 7 G-Tronic Plus automataváltót kap, s kezdetben kizárólag hátsókerékhajtással készül, de idővel jön majd összkerékhajtásúként is.