Ha nem is minden fennakadás nélkül, de július 1-től a tervek szerint, sőt annál jóval olcsóbban, mindössze 22 milliárd forintból bevezetésre kerül a 3,5 tonna feletti össztömegű teherautók számára az e-útdíj, a költségvetés már idén 75 milliárd forintos bevételt remél belőle
Míg ma még akár napi 3375 forintos, valamint mérettől függően 23 970-25 785 forintos havi jeggyel autózhatnak a 3,5 tonnánál nehezebb megengedett össztömegű tehergépjárművek a hazai utakon és autópályákon, július 1-től jelentős többletkiadás hárul rájuk az e-útdíj bevezetésével. Bár a rendszert bevezető rendelet végleges formáját csak ma szavazza meg az Országgyűlés, s a díj mértékét rendelet határozza majd meg, Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára szombaton a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) fórumán elárulta, hogy tengelyszám és emissziós norma, valamint össztömeg alapján differenciálva kilométerenkénti 17-85 forintos díjakra kell számítaniuk a fuvarozóknak. A korábbi terveknek megfelelően kedvezményt élveznek majd a légrugós felfüggesztésű járművek, s a legfrissebb információk szerint mentességet kapnak majd az élő állatokat, illetve mezőgazdasági terményeket szállító teherautók is.
Európai útdíjfizető-berendezéssel és a hazai flottakövetők rendszerein keresztül, valamint jeggyel is lehetőség lesz az útdíj fizetésére
A mentességben nem részesülők azonban alsó hangon is a jelenlegi díjak kétszeresét, szélsőséges esetben akár tízszeresét lesznek kénytelenek fizetni júliustól. Fizetésre háromféle módon is lehetőség lesz. Regisztráció után az Európában is használt, műholdas egységre csatlakoztatott európai elektronikus útdíj (EETS) fizetőrendszerrel, a már az autókban lévő műholdas flottakövetőkkel, a flottakövetők rendszerein keresztül, illetve előre megváltott, majdan 1300 ponton és az interneten keresztül értékesített jeggyel is lehet majd úthasználati jogosultságot szerezni. Nem csak az útdíjak, a bírságok is nőni fognak, az MTI információi szerint a fizetést elmulasztóknak várhatóan több száz eurós bírsággal kell majd számolniuk.
A kezdeti időszakra állítólag fokozottan készül az e-útdíjrendszert egy másik céggel konzorciumban kiépítő I-Cell Kft., és mintegy 500 emberrel segít majd országszerte a vásárlásnál a torlódások elkerülése érdekében. Ugyanakkor kisvártatva 74 kapunál, ezenkívül 45 autóval ellenőrzik majd a tehergépjárműveket, és a határátkelőkön is felügyelik majd az útdíjfizetést.
LEHET,- TE BALFASZ?????????????
Ezt a pénzt csak az úthálózatra szabadna fordítani, nem bele a feneketlen kútba. És akkor talán az istenadta nép is jobban tolerálná. Egyébként teljesen jogos, és igazságos az arányos útdíj, ideje lesz már bevezetni. De nem is mi lennénk, ha nem valami kici, occó rendszert vezetnénk be, ami az első napon már lerohadna, és végül ki kellene építeni egy normálisat. Persze így már sokkal drágábban, mintha eredetileg egy már külföldön beváltat terveztek volna. Kíváncsi leszek!
Az éhenkórász mocskok, csak arra mennek, hogy több adószerű pénzt vonjanak el, és ebben benne van a kudarc vastagon, mivel további elvonást jelent a gazdaságból, ami már így is a katasztrófába hajt minket !
Nem ilyen egyszerű. Én például nem tudom áthárítani.
Ugyanis amit én 7,5-el viszek, súlyokat betartva, azt eddig is olcsóbban tudta vinni a 3,5-es szarrá rakva. Most meg még nagyobb lesz az üzemeltetés közötti különbség. Az meg a kutyát nem érdekli, hogy dupla raksúllyal futkorásznak az utakon, pedig ha valami, hát az veszélyes.
Nem okoz ez problémát fuvarozóknak. Áthárítják a vevőkre,pár forintal drágább lesz megint minden.
Mivel eléggé meglopták magukat azért nagyon remélem, hogy az utak karbantartására fordul ez mivel azokat legjobban a 12 tonnások vagy a felettiek rongálják.
Információink szerint a központi költségvetésbe, egyéb célzásról nem tudunk.
kérdés !!!!mire fordítják ? vagy inkább hova kerül? ?????