Őszi vetés Svédországban?
Ősszel indulhat a Saab 9-3-as gyártása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár korábban arról szóltak a hírek, hogy a főnixként újjászülető svéd márka Kínából indul útjára, a legújabb információk szerint nem vetették el a svéd gyártás tervét. Ha a beszállítókkal sikerül megállapodni, ősszel indulhat a Saab 9-3-asok gyártása.
A Saabot kézben tartó - hongkongi és japán tőkéből összegründolt - National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ötszáz svéd beszállítóval tárgyal a sorozatgyártás újraindításáról. A Just-Auto autós lapnak a cég szóvivője nem tudta elmondani, hogy hány autót terveznek idén gyártani, csupán azt árulta el, hogy amennyiben megállapodnak a beszállítókkal, ősszel megindul Trollhättanben a gyártósor. A szóvivő hangsúlyozta, hogy a Saab 9-3 elektromos változata csak jövőre kerülhet gyártásba. Az egyébként nyolcvan százalékban megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokkal, ezért célszerű a jól bejáratott, hagyományos kocsikkal kezdeni az összeszerelést. A villanyautó a tervek szerint ugyanabban a Gothenburg melletti régi Saab-üzemben készülne majd.
A trollhättani gyárban jelenleg a NEVS mintegy 140 alkalmazottja gyárt Saab alkatrészeket a svéd állam és az Európai Befektetési Bank által birtokolt Saab Automobile Parts vállalat számára, amely egyébként megúszta a Saab csődjét. A NEVS munkaerő toborzásba kezdett Svédországban, úgy, hogy az üzem beindításának nem tűzték ki az időpontját.
A NEVS kínai partnere, Qingdao városa állítólag kész 303 millió dollárnyi befektetéssel elindítani a középkategóriás autó kínai gyártását, így a Saab 9-3 egyszerre két gyárban is készülhet. A megalomán kínai tervek szerint a helyi Saab-üzem évi 400 ezer autót gyárthat.
Valószínű, ha nem árulták volna olyan nagyon drágán, akkor több fogyott volna belőle Mert azért a pénzért műszakilag megbízhatóbb autót is lehetett venni.
Tiszta szívemből kívánom, hogy újra induljon a gyártás.Az egyik legpatinásabb és legeredetibb modell volt,én szerettem.A repülés hagyományai is érezhetők voltak ezekben az autókban.Mellesleg hajtani sem volt rossz, főleg a Saab9,3 Aero az egyenesen kurva jó volt.