Sportos Renault Clio két pedállal

Itt az új Renault Clio GT dupla kuplungos automatával

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kitöltötte a Renault a polgári modellek és az RS hot hatch között tátongó űrt, a Clio mostantól 120 lóerős GT-ként, dupla kuplungos automatával is kapható.


Eddig úgy festett a negyedik generációs Renault Clio motorpalettája, hogy benzinesből volt egy szívó 1,2 literes benzines 75, egy 3 hengeres, 0,9 literes turbó 90, illetve a jó öreg 1.5 dCi dízel szintén 75 és 90 lóerővel. Meg a csúcs RS már combos 200 lóval, s az 1,6 literes benzines turbómotorhoz kapcsolt dupla kuplungos automata váltóval. És 6,4 milliós árral.
Hirdetés
No, a tátongó űrt kitöltendő megérkezett az új 1.2 TCe egység, ami a Renault korábbi ezerkettes benzines turbómotorjánál 20-szal izmosabban 120 lóerős, s ehhez is az EDC-nek hívott 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltó kapcsolódik. Manuális váltó nincs. Nem csupán az ötajtós, hanem a kombi, azaz a Clio Grandtour is megkapja a csomagot, viszont a hazai importőr egyelőre csak a ferdehátút árazta be. Ami a GT utónevet viseli, s 4 750 000 forintot kóstál.
Ez nem kevés pénz, ugyanakkor a régebbi 1.6-os szívót nyugdíjazó, 2000-es percenkénti fordulaton 190 Nm nyomatékú 1.2-es turbóval az 1,1 tonnás Clio GT 9,4 mp alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, végsebessége meg egy híján 200 km/óra. Közben kombinált fogyasztása alig 5,2 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 120 g/km. A Grandtour fogyasztási és emissziós értékei 5,4 l/100 km és 124 g/km.
A magas árat indokolandó a GT-szint a sportosságon (vastagabb kanyarstabilizátorok, keményebb rugók) kívül gazdag felszereltséggel is jár: széria a 17 colos alufelni, a B-oszloptól sötétített üvegezés, az acélszürke tükör, a bőrkormány, a fény- és esőszenzor, az automata klíma, a tolatóradar, illetve az R-Link navigációs és multimédia rendszer. A váltó a kormány mögötti szarvakkal kézzel is kapcsolgatható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?