Uncsi a Porsche? Itt a mesés Jaguar F-Type
Magyarországon az új Jaguar F-Type
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Relatíve kicsi, vászonteteje és csak kettő darab ülése van, ereje bezzeg annyi, hogy úthengernek is elmenne. Megérkezett az új Jaguar F-Type, és nagyon kéne.
Már Magyarországon is rendelhető a legendás E-Type utódjának tekinthető F-Type roadster. Legszerényebb változata is 5,3 mp alatt 100-on van. Aki dízelként venné, nézzen magába és felejtse el, de kézi váltó sincs hozzá. A kupé jövőre jön
A Jaguar szerint ez Porsche-szint, de annál jóval olcsóbban
Szívdöglesztő formához egyedi részletmegoldások is dukálnak
A formán, a részleteken nagyon nincs mit ragozni, ám azt azért említsük meg, hogy érintésre automatikusan bújik elő a kilincs, tempóval vagy gombnyomásra a hátsó spoiler. A tetőmozgatás 12 mp-es mutatvány. A beltér? Teljesen bebőröztethető, rogyásig extrázható, elegánsan sportos és ó, nincs ugye két olyan ülés hátul, ahová igazából senki nem szeretne bemászni. Ez nem XK, nem Gran Gurismo, ez F-Type, csakis a vezető autója és talán még az utasáé, néha.
Ami a felszereltséget illeti: széria többek között a xenonlámpa LED-es menetfénnyel, az automata klíma, a középkonzolon a 8 colos színes érintőképernyős kijelző, a félbőr ülés, a villanyos kormányállítás, a gyalogosbarát géptető. Stop-start rendszer, ESP, borulásgátló, selyemfényű krómozott bukókeret, intelligens légzsákok, 18 colos könnyűfém kerék társaságában. Az erősebb S már adaptív futóműves, részlegesen önzáró diffis, rajtautomatikás, az ezüst helyett fekete féknyerges, aktív, a dobban szelepet nyitón sportkipufogós, felnije 19 colos. A csúcsmodell differenciálműve elektronikus aktív, aktív kipufogója kapcsolható, kereke 20 colos, bukókerete fekete, ülése bőr. Az extralista végtelen (és alap, hogy drágák az extrák), csak pár tétel: alcantara kormány, okoskulcs, navigáció, 14 hangszórós, 770 W-os Meridian hifi, tolatókamera, tévé, holttérfigyelő és az autó mögötti forgalmat vizsgáló rendszer... Többféle tetőszín van, sok-sok kerékvariáció, kormányból, biztonsági övből is több - már maga a konfigurálás is órákig eltarthat, édes egy probléma.
6-8 henger, kompresszor, 340-495 LE, üzemmódválasztó, aktív kipufogó, minden van
A műszaki háttérre térve: alumínium-ötvözet a roppant merevnek és csavarodási szilárdságban is élenjárónak mondott karosszéria, alumínium a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, Jaguar-fék sosem volt még ilyen durva (a High Performance féktárcsák elöl 380, hátul 325 mm-esek), a kormány "gyors", a váltó 8 fokozatú, kézzel is kapcsolható ZF sport-automata. Ami konkrétan 25 programból választja ki a helyzetnek épp megfelelőt, csak manuális módban nem szól a sofőr dolgába. Jó mélyen van a súlypont, az üléspozíció is mélyebb, mint például az XK esetében. A súlycsökkentés vége 1,6-1,7 tonnás üres tömeg lett, ami még mindig nem kevés, de.
De a legszerényebb motor is 340 lóerős, a másik 6 hengeres, az S meg már 380 lovas. A szintúgy kompresszoros V8 közel 500 lóerős, megfutja a 300-at, 100-as sprintideje 4,3 mp. Éppenséggel hát van mivel mozgatni a súlyt. Hogy az átlagfogyasztás 9-11 liter? Lehet, ha valaki meg bírja állni, hogy ne nyomja - somolygott a sajtót tájékoztató importőri illetékes.
Ez nem XK hátsó ülésfélékkel, ez egy klasszikus kétüléses, vászontetős roadster nem mellékesen luxuskivitelben, minőségi anyagokból, míves megmunkálással
Elegánsan sportos. A váltónak milliónyi programja van, s a kormány mögül kézzel is kapcsolgatható
Kupéként kéne? Jövőre jön. 2016-ra meg akár szörnyeteget is készíthet belőle a Jaguar, mert több mint 700 lóerős R-S változatról is hallani.
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] | 4470/1884/1296-1319 |
Tengelytáv [mm] | 2622 |
Hasmagasság [mm] | 108-121 |
Csomagtér [l] | 148-196 |
3.0 SC | 3.0 SC S | 5.0 SC | |
Motor | benzin | benzin | benzin |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2995 | 2995 | 5000 |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 6/24 | 8/32 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 340/6500 | 380/6500 | 495/6500 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 450/3500-5000 | 460/3500-5000 | 625/2500-5500 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | automata/8 | automata/8 |
Saját tömeg [kg] | 1597 | 1614 | 1665 |
Végsebesség [km/h] | 260 | 275 | 300 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 5,3 | 4,9 | 4,3 |
Fogyasztás (város/országút/vegyes) [l/100 km] |
12,6/6,9/9 | 12,8/7/9,1 | 15,9/8,3/11,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 209 | 213 | 259 |
Alapár [Ft] | 22 899 000 | 26 499 000 | 31 099 000 |
Alapára 23 millió forint, a csúcsmodell 31 millióba kerül. A plusz-mínusz 100 ezer ebben a ligában már mit sem számít, és nyilván az extrákra is elkölthető még pár millió