Két bicajt is elnyel a BMW B-osztálya
A második bőr: BMW Concept Active Tourer Outdoor
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újra bemutatta puccos kompakt egyterűjét, legalábbis annak koncepcióját a BMW, az Active Tourer Outdoor plug-in hibrid hajtáslánccal is jöhet majd.
Hamarosan sorozatgyártásra kész járgány lesz ebből - a BMW már másodszor mutatta be a most Concept Active Tourer Outdoornak hívott, az Outdoor utónévvel frissen felvértezett kompakt egyterűjét. Stílszerűen a németországi, friedrichshafeni OutDoor túrafelszerelés-vásáron. Az első alkalom még tavaly volt Párizsban. Egyébként a márka történetében először fordul elő, hogy egy új koncepció világpremierjét nem autóipari rendezvényen tartja. Mindegy, lényeg, hogy a Mercedes kecskeméti B-osztálya ellen is küldött buszlimuzin a sportos életvitelű, aktív szabadidős tevékenységet folytató célcsoport egyedi igényeire szabva készült. A tanulmány egy modellben kínál kényelmet, praktikus megoldásokban bővelkedő, elegáns és tágas utasteret, valamint a BMW ConnectedDrive intelligens vezetéstámogató szolgáltatásait. A kompakt méretű (4350 x 1833 x 1576 mm-es, 2670 mm-es tengelytávú) Outdoornak a sajtóanyag szerint sportos külalakja egy részletesen kidolgozott belső teret rejt. Az alakítható hátsó részt úgy tervezték meg, hogy maradéktalanul elférjen benne sokfajta sport- és szabadidős felszerelés. A két kerékpár tárolására kialakított szállítórendszer például az eddig megszokottaktól eltérően nem az autó külsejére, hanem bent rögzíti a bijacokat, megóvva azokat az időjárás és az utazás viszontagságaitól, illetve a tolvajoktól. Használaton kívül ugyanakkor a rögzítőrendszer az oldalfalakba és a padlólemezbe süllyeszthető, így nem foglal feleslegesen helyet a térből. A koncepciómodell így a családi utazásokon kívül – és különösen a 20-30 km-es tisztán elektromos hatótávnak köszönhetően – egyaránt alkalmas lehet például bicikliversenyek kísérőjeként, illetve olyan nagyvárosokban, ahol a belvárosi parkolás nehézkes: a távolabb leparkolt autó vezetője kényelmesen, kerékpárral juthat el központi úti céljához.
A keresztben beépített 1,5 literes benzinmotor az első kerekeket hajtja, míg a környezetbarát plug-in hibrid technológia a belsőégésű motor és az elektromotor előnyeit egyesíti: különleges szintre emeli a menetteljesítményt, miközben hatékonysága a legmagasabb elvárásoknak is megfelel. A hibrid technológia egyúttal betekintést enged a BMW csoport jövőbeni kompakt kategóriájú modelljeinek hajtásrendszerébe. A hamarosan bemutatandó i8-ból már ismert BMW eDrive koncepció például, amely lehetővé teszi a tisztán elektromos hajtást is, a márka összes elektromos és plug-in hibrid modelljében szerepel majd. Az eDrive ugyanis a Concept Active Tourer Outdoor elektromos hajtásánának összes elemét tartalmazza, így a saját fejlesztésű elektromotort, a lítium-ion, nagyteljesítményű akkumulátort és az intelligens energiamenedzsment rendszerét. A belsőégésű és az elektromotor kombinációja 190 LE-s teljesítményt, 8 mp-es 100-as sprintidőt, de átlagosan mindössze 2,5 l/100 km-es fogyasztást eredményez, míg a szén-dioxid kibocsátás 60 g/km alatt marad.
Ez a fogyasztás nem lehet igaz! 33 km tisztán elektromos hatótávot feltételezve az 1.5-ös benzines motor 2,5 litert fogyaszt 66,6km alatt, azaz 3,75 l/100km-t üres akksival hibrid módban?
Ez már a Toyota-BMW hibrid-dízel együttműködés eredménye?