Hazatért a legidősebb Rolls-Royce
Teljesítette a centenáriumi versenyt a 105 éves Rolls-Royce
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legöregebb Rolls-Royce újra a márka múzeumában pihenhet. A különleges, 105 éves autó 1800 mérföldes utat tett meg, sikerrel teljesítette a 2013-as, centenáriumi Alpine Trial alpesi hegyi versenyt.
A Rolls-Royce első sorozatának (40/50 hp, azaz Silver Ghost - ezt a nevet a korabeli sajtó ragasztotta rá, aztán rajta maradt) egyik ma még üzemelő példánya az egyes számú táblát kapta az Alpok hegységet átszelő Alpine Trial versenyen. Legyőzte a híres Stelvio- és Loibl-hágókat mielőtt a cég goodwoodi főhadiszállásán kezelésbe vették gondos kezek, hogy felkészítsék egy újabb hosszabb pihenésre. A kocsit 1908-ban gyártották, eredeti a rendszámtáblája, a váza, a motorja, háromfokozatú sebességváltója, valamint az első és a hátsó merev tengelyei is. Felépítménye Barker gyártmány, nyitott tetejű, típusa Roi de Belges. Újonnan 1909-ben az ausztrál Charles H. Angus vásárolta meg, a család Silver Dawnnak nevezte el. Hogy ma is makulátlanul üzemeljen, arról a Rolls-Royce által megbízott P&A Wood Rolls-Royce kereskedő és restaurátorműhely gondoskodott. Hathengeres, 7036 köbcentis motorja 48 lóerős. Becsült értéke 200 millió dollár, azaz 4,4 milliárd forint.
Száz évvel ezelőtt, júniusban négy Rolls-Royce Silver Ghost teljesítette a kor legkeményebb megbízhatósági tesztjének számító ausztriai hegyi autóversenyt. Sikerükkel megalapozták a Rolls-Royce jövőjét, a megbízhatóság szimbólumává emelve a luxusmárkát. A hegyi versenyre 75 lóerős, megnövelt karburátoros és négysebességes változatot küldtek el a Rolls-Royce mérnökei, a sima 60 lovas és háromsebességes változat nem bírt volna felkapaszkodni a Katschbergen. 1906 és 1926 között 7874 példány készült, közülük 1701-et az amerikai Springfieldben gyártottak. A múzeumi példány azonban természetesen eredeti angol.