Az autó, amit mindenki dicsőít: Honda Accord, hetedik generáció
Kell-e félni a 10 éve érkezett Honda Accordtól?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Titkos tipp a Honda Accord előző generációja a használtautó-vásárlók számára. A szerelők és a tulajdonosok szerint is jó.
Hosszúság [mm] | 4665 (kombi: 4750) |
Szélesség [mm] | 1760 |
Magasság [mm] | 1450 |
Tengelytáv [mm] | 2730 |
Csomagtér [l] | 460 (kombi: 575-920) |
A többi tapasztalat azonban tényleg messzemenően pozitív a valójában már közel 11 éve, 2002 szeptemberében bemutatkozott, de a hazai piacra csak 2003-ban érkezett modell kapcsán. A kezdetben csak 2,0 literes (5 fokozatú kézi váltós) és 2,4 literes (6 fokozatú kézi és 5 sebességes automatával is kínált) benzinesekkel elérhető Accordhoz már 2003 májusában megérkezett a Honda első saját fejlesztésű dízelmotorja, a 2,2 literes 140 lóerős - 6 fokozatú kézi váltóval és gigászi 340 Nm nyomatékkal. E motor kapcsán többen írják, hogy járásán nem észrevehető, hogy dízel, fogyasztása országúton akár 5 l/100 km alá vihető, s akár városban is 7 liter alatt tartható. A benzinesek városban kivétel nélkül 10 liter felett fogyasztanak, sokan mégis kedvelik őket, a 2,4 litereshez hasonlóan idővel a 2,0 litereshez is megjelent az automata váltó, a dízel azonban csakis kézivel szerepelt. Sokan kedvelik pedig az automata, fejedelmi kényelmet adó Accordokat, melyek mindenképp benzinesek tehát, a legjózanabb választásnak pedig a dízel tűnik.
Az Accord ugyanis valódi japán autó, s már a japán autók legendája kapcsán nemrégiben íródott cikkünknél is kiemelte az akkor megkérdezett márkafüggetlen szerelő, hogy bizony a valódi japán autók modern turbódízelmotorjai még mindig megbízhatóbbak és kevésbé nyűgösek, mint az európaiak, benzineseik pedig gyakorlatilag hibamentesek. Ezt Használói Véleményeink, valamint az ezúttal megkérdezett hondás szerelő (a Honda Szallerbeck szervizvezetője, Varga Zsolt) is megerősítette az Accord kapcsán: a befecskendező-rendszerrel nemigen szokott probléma lenni a dízeleknél sem, a turbó persze széthajtható, s el lehet nyűni a kuplungot, valamint a drága kettőstömegű lendkereket is. Viszont józanul vezetve az Accord messze átlagon felül tartós és maximálisan megbízható.
Műszaki adatok
Zárójelben az automataváltós értékek
Mi más mutathatná ezt jobban, mint az egyik használó szerviznaplója: 380 ezer kilométernél turbó, 430 ezernél kettős tömegű lendkerék + kuplungcsere. Ez persze kímélő üzemet feltételez, ennyire azért jellemzően az Accordok sem bírják sokáig, az átlagos használó sajnos nem tud ennyire bánni az autójával. A benzineseknél, főként az izmos 2,4 litereseknél jellemzően 150-200 ezer kilométer között cserére érett lesz a kuplung. Szériahibaként, pontosabban többször előfordulóként említhető a kuplung-főhenger ropogása, ami egyébként nem okoz bajt, de csak cserével orvosolható. A hazai utakon nem ritka, hogy elállítódik az amúgy átlagon felül igényes, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű, s a rossz utak akár a féltengely-csuklókat is megehetik - ez azonban nem a Honda hibája.
2.0i | 2.4i | 2.2 i-CTDi | |
Motor | benzin | benzin | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1998 | 2354 | 2204 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (automata/5) |
kézi/6 (automata/5) |
kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 155 (6000) | 190 (6800) | 140 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 190 (4000) | 223 (4500) | 340 (2000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,2 (10,6) | 7,9 | 9,4 |
Végsebesség [km/h] | 217 (215) | 227 | 210 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 10,7/6,5/8,0 (11,6/6,2/8,2) |
12,7/6,9/9,0 (13,7/6,9/9,4) |
7,1/4,5/5,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 190 (194) | 214 (223) | 143 |
Zárójelben az automataváltós értékek
Egy-egy elektronikai probléma, szoruló ajtózár, az elektromos csomagtérajtó-zárású Tourernél a mozgatómotor meghibásodása előfordulhat, de semmi sem jellemző. Az Accord a használói vélemények és a szerelői tapasztalatok szerint is nem csak az átlagosnál, de még a Honda amúgy jellemzően kiemelkedő szintjénél is jobb autó. Félni tehát tőle egyáltalán nem érdemes, csak a tekert órájúakat kell elkerülni, a típusból ugyanis temérdek a sokat futott, a minőségi autón pedig sokszor kevéssé látszik meg a használat. Ajánlott tehát tiszta múltút keresni, a 1,5 milliós belépőártól 3,8 millió forintig terjednek a legfiatalabban is 5 éves hetedik generációs Accordok, s 3 millióért már egészen korrektek is kaphatók. Még tavasszal próbáltunk egy több mint 220 ezer kilométert futott benzinest, az is remek volt, de nem titok, hogy pénteki használttesztünkben ismét egy Accord szerepel majd, viszonylag kevés kilométerrel és dízelmotorral. Még mi sem láttuk, így egyelőre csak azt tudjuk róla elmondani, hogy magunk is kíváncsian várjuk.
Rövid vélemény:470.000.km,2.000.benzines,kombi,nagyon sokat 220km/h-felett jártam vele,és még nem akarom eladni!!!!Az ember nem azért vesz autót,hogy öten utazzanak vele!!!
1,8 kivül,belül1,6? osszad el hárommal és rájössz miért nem kényelmes 3 felnőttnek.de nézd meg hogy milyen gyakran használja 5 ember az autókat. az autók életébe pár %.még a luxus autók is álltalába 4 főre vannak kialakitva.
Azt azért nem igazán értem, hogy egy kompakttól nagyobb kategóriás autó mitől lehet csak 4 személyes normál férőhelyet tekintve. Akkor pedig mitől “nagy autó”? Szégyen nem csak erre, de már hasonlóan sportos gépekenél, hogy már 5-en nem férnek el kényelmesen egy majd 1,8 m széles kocsiban..
Azért megoszthatnád velünk, legfeljebb akinek nem tetszik, ne kommentálja ;-))!
Csak megerősíteni tudom a cikket a 7-8 generációs Accord igazi álomautó. Páratlanul erős, gazdaságos és strapabíró 2.0l motorja példaértékű!! Egy dolog ami viszont nagy bánattal töltött el, hogy az újj Accordokról (2012-13) ez a legkevésgé sem mondható el. Gyorsulástól kezdve a végsebességen át egészen az útfekvésig alul múlja a 7-8. generációt.
Pont hogy a 2.2 ctdi nél sokkal több a típushiba 7gen mint a 2.2 idtec 8gen nél.szervokormany,leömlö repedés,egr,stb.a 8gen 2.2 idtec egy sokkal kifinomultabb stabilabb verzió.
Nem, nem kell keveset ráfordítani. Sokat kell ráfordítani mindegyikre. Aki ennek az ellenkezőjét képzeli, az teljesen hülye. Minden a használón múlik.Minden!
Honda Accord,Toyota Avensis,Mazda 6
Ez a trió szerintem a középkategória etalonja és már 10 éve is az volt!
Ennél az Accordnál rozsdásodás már nem játszik,a motorok(főleg a benzinesek)kiválóak és széthajthatatlanok,a dieselek-kel már szokott gond lenni.
A váltó álomfinom,a kormányzás precíz,tartja is az árát,az alkatrészek pedig már nem olyan drágák mint a régi Accordokhoz….,szóval nem értem miért nincs belőle több?
Ja megvan……,deutschland,deutschland über alles!