700 lóerős tanulmánnyal tiszteleg az ős quattro előtt az Audi

3,7 másodperc alatt gyorsít százra a hibrid Audi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frankfurtban bemutatja az Audi a korábban már skicceken felvázolt Sport quattro tanulmányautót, amelyet 700 lóerős, hálózatból tölthető hibrid rendszer hajt.


A quattro név szorosan kapcsolódik az Audihoz, a márka egyet jelent a quattro négykerék-meghajtással. Az ős quattro 1980-as bemutatkozása óta az Audi 5 millió állandó négykerék-meghajtással futó autót adott el. A ralisportban kiemelkedően szereplő, és Walther Röhrl által vezetett (1987-ben a Pikes Peak hegyiversenyen is győzni tudó) legendás, 306 lóerős Sport quattro 30 éves születésnapján az ingolstadti márka Frankfurtban bemutatja a híres előd mai utódját, az Audi Sport quattro concept tanulmányautót. A márka frankfurti standjának középpontjába ígért koncepciónak a vonzó kupéforma mellett, az 515 kW (700 LE) teljesítményű plug-in hibrid motor, és az egyedi hatszögletű single frame hűtőrács adja majd különlegességét. Az egész autó az elegáns versenyzés érzetében épült, melyet teljesítménye mellett egyedi belső tere is hangsúlyoz. Világítása az A8-asban bemutatkozó LED-es mátrix, diffúzorja és légterelői szénszálas műanyagból készültek.
Hirdetés

A kétajtós tanulmányautó 4602 milliméter hosszú, 1964 milliméter széles és 1386 méter magas, tengelytávja 2784 milliméter, kerekei 21 hüvelykesek, csomagtartója 300 literes. A négyszemélyes sportkocsi utasterét versenyhangulat uralja, a háromdimenziós megjelenítésű fedélzeti számítógép köridőket mér és stopper funkciót is tartalmaz. Légkondicionáló berendezését közvetlenül a beömlőknél programozhatjuk.
560 lóerős, hengerkikapcsolós, 700 newtonméteres, négyliteres biturbó V8-asát 110 kilowattos és 400 newtonméteres villanymotor egészíti ki, a rendszer össznyomatéka 800 Nm. A kocsi úgy gyorsul, akár a világbajnok raliautó: a két motor együttes munkája eredményeként sport módban 3,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet. Az 1850 kilogrammos sportkocsi végsebessége 305 kilométer/óra. Építése könnyűszerkezetes, az ultrakönnyű alumínium vázon az ajtók és a sárvédők alumíniumból, a tető, a motor- és a csomagfedél szénszálas műanyagból készültek. A stop-startos, nyolcfokozatú automatával szerelt sportautó fogyasztása az Audi sajtóközleménye szerint 2,5 liter/100 kilométer. Folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátorának kapacitása 14,1 kWh. Az Audi Sport quattro concept villanyüzemben 50 kilométeres szén-dioxidmentes hatótávra képes. Legalábbis elviekben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

23 thoughts on “700 lóerős tanulmánnyal tiszteleg az ős quattro előtt az Audi

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    rágugliztam a linkre, biztos béna vagyok.
    Jól írtad csak fenntarthatóbb. Az európai ipar és közlekedés is óriási negatív hatással van a környezetünkre, ha a többi résztvevő nem lenne, akkor is szinte ugyanaz a végeredmény, csak ugye lassabban.
    Sajnos nem tudom, hogy mi az az R szűrő.
    Ez a befolyásolt szakember dolog érthető, de Én egy olyan emberre gondolok akinek van kellő tudása és érdekli az emberiség jövője. Szabadidejében végezne egy kis tanulmányt és közzétenné valahol. Nekem ha lenne ilyen tudásom így cselekednék. Most értem el azt a kort, hogy szívesen segítenék, csak nem tudom, hogy mivel tudnék, akár csak az Én szintemen.
    Ezért marad az agyalás, amiben AndrwT is megerősít, nekem elég a mások által már temetett régi autó, és a minél több kocsi nélküli közlekedés. Amit a csili-vili euro 100-as kocsira költenék, inkább elköltöm pl. napelemre, amit a házamra fogok tenni. A kocsimat pedig továbbra is élvezettel fogom vezetni, mert nagyon alacsony a fenntartási költsége, 6 litert fogyaszt, megbízható, hátsókerekes és 185 a végsebessége ami nekem bőven elég.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    ne erre következtess a nevemből 🙂
    Nekem működik alink, ha érdekel akkor guglizz.
    Az EU és az USA nagyon nem egy liga. Ami nálunk a lépcsős Astra az ott a Camry, ami nálunk a Passat az ott a Tuareg vagy még nagyobb Full Size SUV, V6 az alap és V8 ami idehaza egy 2.0 feletti motor lenne.

    A két autópark nem nevezhető egy kategóriűnak. Az amerikai társadalom maximálisan fogyasztásalapú az európai társadalmak sokkal inkább fenttarthatóbbak.

    Olyan hogy nem befolyásolt szakember, nem létezik. Valaki mindig fogja finanszírpzni a kutatást. Lásd az említett tanulmányok az R szűrőről, amelyek szépen elhaltak amikor a németek is sikerrel rendszeresítették őket. Addig meg ment a nagy fújás.

    Azóta csak pár auts lap emlékezik meg rá, a régi tanulmányokra hibvatkozva.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Normális esetben nem neked kell, hanem a szabályozásnak. Ha nem hajthatsz be a belvárosba vagy szmogriadónál otthon kell hagynod a kocsidat, illetve magasabbak az adók a kocsidra az elegendő ösztönző.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Véleményem szerint, akkor hűde nagy különbség a valóságban nincs, főleg, hogy dízelről beszélünk. Nem egy tanulmény létezik az újabb Cr és barátai dízel nanorészecskéinek „kellemes” hatásairól az emberi szervezetbe. Akkor már inkább az euro 2, abban lévő kormot még kidolgozza a szervezet valahogy. Benzinnek is vannak nem jótékony összetevői a kipuffogó gázban, ez tény. Dízelmotor egy munkagép és ennek megfelelően használatos: szállítmányozás, munkagépek és ha valaki hosszútávokat megy és nem városban pöfögteti.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Tudom, hogy sokan le…ják, de ha valaki meggyőzne, hogy milyen hasznos a környezetemre, ha veszek egy eur 5 kocsit, akkor lecserélem a 13 éves euro2-s diesel kocsimat.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    A neved arra utal, hogy szereted a környezetet?
    A linkedet nem tudtam megnyitni. A nagy EURO normás nyugat európa ugyanúgy káros a környezetre mint az idióta usa, a túlnépesedett ázsia, meg szinte minden ma élő társadalom a földön.
    Más kultúrában élsz mint Én, ezért teljesen máshogy gondolkozol. Én nagyban kerülöm a várost, ezek a behajtási és adózási dolgok nem érintenek. Városban a kulturált tömegközlekedés lenne a használható nem az autózás. Vidéken és távolsági utazáshoz a kocsi. Én a kis városomban (16000 fő) biciklivel közlekedek vagy gyalog, akinek van kocsija az nem ezt teszi, még pár száz métert is kocsival tesz meg, pl. a feleségem 🙁 .
    A rozsda dolgot régen meg kellett volna oldani és pont.
    A régi mechanikus autók tartóssága szintén elérhető lenne. Én 5 éves notebook-ot használok, első évben eltört a kihajtó mechanikája, megjavította egy barátom, azóta is mindenre tökéletes a gép, ezeket sem kellene cserélni!
    Egy nem befolyásolt szakember véleménye érdekelne a környezetkárosításról az autó gyártásától kezdve, euro normán és felújításon keresztül, a bezúzásáig, mi lenne a használható modell?
    Az emberek nem látják a valóságot és főleg nem gondolkoznak semmin, csak birkamód viselkednek.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    5. és még egy apróság, a rozsdásodás az utolsó tétel a megbízhatóságban, legalább 2-3szor kicseréltél jó pár dolgot mire az első rozsda megjelenik.

    Ellenben a gyártási technológiák igenis fejlődnek. Igazi rozsdakezelés (pl cinkelt karosszériaelemek) emlékeim szerint valamikor a 80as évek elején jelentek meg.

    A legfőbb kihívás igenis az hogy csak közelébe érjenek a régi mechanikus autók tartósságának egy olyan technológia forradalom során, amikor az elektronikai termékek évente öregszenek el és megbízhatósági követelmény sem több 2 évnél (egy átlag okostelefont vagy számítógépet 2-4 évente mindenki lecserél).

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    4. ahogy korbban írtam nem vagyok szaki de igyekszem követni. Engem az érdekel hogy egy euro besorlás ugrással adót sórpolok (vagy sem), vagy később behajthatok pl a német városokba, Egy euro3as dízellel már nem mindenhova ha jól emlékszem…
    5. Hatalmasat fejlődtek az auitók, évről évre. Csak azt látom hogy ugyanannak a volvónak amit 2009ben rendeltem mennyi új fícsöre van. Van akinek ez fontos van akinek nem. Egy fapad alapmodellnél ez nem jön ki annyira (pl ESP feláras eyg Loganban), de ha megnézel egy nyugati eladási staisztikát, azért nem is a Logan a mérvadó.

    A német modell szerinti stitsztikában a top10 ben mindig ott van 3-4 pérmium.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    1. okés 🙂
    2. Én részben ott élek vagy legalább nyaralok. Nagyon más mint nálunk. Ahogy az anyagi és emberi helyzetek a vezetés is. Sokkal erősebb a „középosztály” és kevesebb az így vagy úgy deviáns. De ez országonként eltérő, és én dél Európában nem nagyon járok.
    3. A szabályozás azt jelenti hogy az adók és terhek ill behajtási jogok a dízelnek kedveznek. Nem szó szerint de gyakorlatban. A dízel alacsony co2, nyomatéka révén alacsony LE mellett is használható karakterisztika, és úgy 2010 körül még az euro5 szabályokban is néha a benzinesek előtt.
    4. A co2 egy mesterséges kifogás. A kibocsátási szabványokat az euro normák adják meg. Az pedig sokat változott 30 év alatt.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    erről nagyban tehetnek agyártók is, van erre valami szakkifejezés, de lényege az, hogy hibaforrásokat terveznek bele a használati cikkbe, hogy ne legyen tartós.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    1. a nyugatos dolog túl bonyolult, ne menjünk bele
    2. közlekedtem már Németországban, Ausztria, Olaszország, Spanyol, Francia, a nagy átlag ott is lassan megy, természetesen többen tempóznak, de ez lehet a gazdasági különbség oka. Én a a nagy tömegről beszélek, akik a legtöbb üzemanyag használják. A tehetőseknek kellenek a nagy teljesítményű autók, az évi 20000km-es családoknak szerintem nem.
    3. mi ez a szabályozás dolog, nem értem? A mai városi autóknak nagy a tömegük és korszerűtlenek a motorjaik, ezzel szemben mégsem olcsók. Magyarországon tudomásom szerint kisautóból adnak el legtöbbet, de globálisan is nagy a városi autó piac, amiről Te beszélsz az más dolog, sokan inkább választanak középkategóriás autót mert nem túl nagy az árkülönbség, ez nem jelenti azt, hogy nincs kereslet kisautóra.
    4. Ebben a témában nem vagyok járatos, ezért írtam, hogy szívesen veszem a magyarázatokat. Abban viszont biztos vagyok, hogy a gyárak a co2 kibocsátást kommunikálják és ez az átlagfogyasztásból van számolva, az euro normákról szinte nem is esik szó. Ez megint csak marketing, semmi más. Nagyon érdekelne ebben a témában valóban járatos ember független véleménye. Te az vagy? Pl. mi a kevésbé rossz a környezetnek, 15 évig használni egy eur 3 tdi motoros autót (sima tdi, nem magasnyomású), vagy 3 évente cserélve egy eur 5 hibrid benzines, vagy adblue eur 5 eco diesel, azonos használat esetén?
    5. nem azt írtam, hogy minden 10 éves, de nem látom a nagy fejlődét ebben sem, mert nem is akarja a gyár, ez is egy indok, hogy sűrűbben dobd a kukába a kocsidat. A Mercedes azért durva, mert prémium márka és mégis nagyon rozsdásodik (régebben a tartósság mintája volt, motorok terén még mindig tartósnak mondható, relatív), néhány gyár szépen megoldotta, pl. aluminium Volvok

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    És még egy nagy igazság: az új autók vásárlói nem 300km ig és 10 éves korig ahzsnálják az autóikat. Ennek megfelelően a gyártóktól sem lehet zokon venni ha nem ez a fő szempont fejlesztésnél.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Visszafelé sorrendben:
    1. a TD-k nyugaton azért is terjednek mert a szabályozás összességében előnyben részesíti. Ezt nyilván azért teszi mert az európai iprnak kedvez (ezt pedig mindenki vérmérséklete szerint teszi, lásd Magyarország Svájc nem, németek franciák erőpsen dízelpárti szabályokkal bír).
    2. Menetdinamika: nem mindenhol olyanok az elvárások mint nálunk, sőt nem mi vagyunk a fő tényező keresletek kialakításánál.
    3. Szerintem akad ilyen városi autó, de nem ilynre várgynak a vevők. Inkább 1-2 literrel nagyobb fogyasztás és igazi autó. Azért a városi autókat start stoppal ki lehet hozni 5-6 liter alatt városban is. Legfeljebb nem hozzák a 4 alatti adatokat, de ez a szabályozás hibűája is.
    4. egy autó kibocsátását nem a fogyasztás adja meg (és elsősroben nem a co2). Egy euro1 és ero5 között világok vannak adatokban.

    5. Az túlzás hogy minden 10 éves autó rozsdásodik. Igaz egy két mercedes tényleg.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Félreérted amit írtam, természetesen sokat fejlődtek az autók azóta, elektronikai kényelmi funkciók, utasvédelem terén, ezek egy része hasznos és elfogadható dolog. Sok gyártónak van 1600kg-os, 5l fogyasztású, erős diesel modellje, de.
    Szinte minden 10 éves Mercedes rozsdásodik.
    Az a környezetvédelem, hogy 10 éves koráig a nagy átlag lecseréli a kocsiját, mert kezdenek előjönni a bajok rajta. A fogyasztás józan paraszt ésszel, nagyban hatással van a környezetszennyezésre, mert minél több olajat használsz az annál rosszabb a környezetnek (kitermelés, elégetés). Természetesen jobb egy modernebb, tisztább üzem, de az elégetett olaj mennyiségéből adódik a co2 kibocsátás. A mostani városi autók a valóságban nem jönnek 4 liter üzemanyagból, a vw kb. 15 éve kampányolt a 3l lupójval, ami nem igaz. Hibrid autókat nem ismerem, a kombinált fogyasztásuk ugyancsak nem alacsony, talán 5l, és sokan mondják az akkumulátor cserét is, ami ugyancsak nem tesz jót a környezetnek. Az Én beteg agyamban az átlag városi autó 2013-ban, 800kg, 120km/h végsebességű, elektromos, esetleg 1,5 literes fogyasztású. Szívesen veszem ha rámcáfolsz, hogy ennél jobb egy mai, tiszta üzemű Toyota Prius.
    Menetdinamika, nézz szét az utakon, az átlag autós lassabban megy mint a megengedett sebesség, még autópályán is, mert vigyáz a fogyasztásra. Minek a nagy teljesítmény? A szívó benzines motorokat már a kilencvenes években le kellett volna cserélni, talán nyugat Európában már akkor is td-t vettek többen.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Hááát, nem tudom neked mekkora rálátásod van a mai autókínálatra, és hogy egyáltalán ültél-e ilyen általad a maival egy szinten állónak gondolt Ies Golfban.

    Ez a 30 éves autó bizony semmilyen mai követelménynek sem felelne meg, olyan alapvető dolgokban mint korrózióvédelem, törésbiztonság, környezetvédelem (a fogyasztásos érved egy vicc), és akkor még nem beszéltünk menetdinamikáról, felszereltségről nem is beszélve.

    Egy 50 éves 911es 10mp körül gyorsult százra. Ezt manapság a lebutított kétlityis polgári dízelek régiója.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Megvédem Bicajt, picit nagyokat mond, de igaza van. Én nagy autósnak tartom magam, sajnos még most is csak az kapcsol ki ha vezethetek, de rájöttem, hogy a gyárak döntéshozói „hidegvérű gyilkosok”, Ök is nagyban hozzájárulnak, hogy az emberiség a kipusztulása felé tart. 79-ben születtem, akkor már javában tudtak olyan típusokat gyártani ami most is elég lenne egy átlag embernek, pl. vw golfI turbodiesel. Könnyű, keveset fogyaszt, szerintem ez által lehet még zöldnek is nevezni (az elégetett olaj és kiadott co2 miatt), megbízható, normálisan lehet vele haladni. Mostanra elfelejtettek ilyen kocsikat gyártani, mert ezt nem éri meg, ritkán cserélik az emberek, mivel mindent tud és nem kell folyamatosan szervizbe vinni. Start-stop automatikás v8 turbo sportkocsi 1850kg-val, 2,5l fogyasztás!!! Ezek teljesen hülyék, de Én is az vagyok, minek olvasom ezt a sok szart, visszamondtam az autó-motort pár éve, mert meguntam ezt a semmit amit a gyárak csinálnak, az újságírók ezért nem hibásak, Ők csak szépítik amennyire lehet.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    „Vegsebessege 305 ezt egy nyamvadt 30 eves Renault 5 turbo is tudja ha 250 pacival amikor meg nem volt legkamra.”
    Ezt ugye te sem gondoltad komolyan.

    Szerintem a sportkocsikban el kéne felejteni a tömegnövelő hibrid rendszereket. Parasztvakító hülyeség. Ezeknek az autóknak nem erről kéne szólni.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Szia wasdaq
    Szamomra ez a cikk, megtestesiti az Audi utolso leheletet hogy megfeleljen az olajlobbi elvarasainak. Csinaltak egy egesz jo konnyu aluminiuk alvazat, amit sok sok autoba bele lehet epiteni.

    Beleraktak egy aksi+villanymotor kb 100 kilos es a
    tobbi 1850 kilot kipotoltak egy nehez

    – automata valtoval
    – egy elavult v8 as motorral,
    – nehez kardan, differencialmu, ( differencialzar nincs is benne, ha mas sporotossag…)
    – elavult mechanikus feket, semmi energia visszacsatolas…a cikk alapjan

    ami legalabb 800 kilo, de inkabb a tonna magassagaban merheto….

    Ebben a sulyban egy eleg nagy aksit lehetne belerakni, egy karekagymotorral az egesz mechanika kidobhato, es talan 300 liternel tobb hely marad a csomagoknak is…a sulyelosztsast hagyjuk most ha mar sportossag.

    Ha ehhez hozzaveszuk a V8-as nyomatekgorbejet, kiderul hogy ez a 1910 ben gyorsulasi versenyt nyert villanyauto teljesitmenyet sem hozza. Vegsebessege 305 ezt egy nyamvadt 30 eves Renault 5 turbo is tudja ha 250 pacival amikor meg nem volt legkamra.

    Nemtudom hogy Audi miert nem fejleszt, kerekagy motort?
    miert nem foglalkozik az aksik cserelhetosegevel, markak kozott
    valami fekezesi energiat visszacsatolhatna…
    es azt mutatja be mint koncepcio… a kovetkezo 5-8 evre… ami elavult.

    Hibrid megoldas csak azert fontos hogy megfeleljen az olajlobbinak, a nehez suly meg kell bele hogy sokat fogyasszon…mast meg ugysem lehet kapni….es minden serules meregdraga javitast igenyel.

    Kivancsi lennek pl hogy a folyadekhutesu litium ion aksi garazsban meddig birja….ha mar huteni kell valyon hany feltoltest bir ki, Es az a masik aksi is plusz suly…es 20 voltos hogy ne bonyolitsuk…

    Ha mar sportossag, akkor mondjuk olyat is le lehetne irni hogy mikor milyen korulmenyek kozott…mennyit fogyaszt,

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Bicaj te zseni lehetsz a hibrid technikához, kicsit segítek, a hibrid autókban is van hagyományos akksi, a lítium akksik csak a mozgatást végzik, az elektromos berendezések, mint világítás, ablakemelő, automataváltó, stb. hagyományos akksiról mennek, amit pár évente ugyanúgy cserélsz mint egy átlagos autóban, és menet közben mégis hogy a francba merülne ki az akksi? A hirtelen kirántott áram miatt meg nem mennek tönkre az akksik, mivel az elektromotor nem fog erőlködni teljes terhelésen az autóban, hanem beindul a V8 és elsősorban az fog tolni ha repeszteni akarsz.

  • 2017.10.29. at 23:28
    Permalink

    Annyira komolytalan az egesz cikk. 2.5 literes fogyasztas ezzel az 1800 kilos autoval ( megjegyzem 30 eves landroverem konnyebb ennel) csak ugy erheto el ha total feltoltott aksikkal indulunk neki.

    Masreszt az aksik annyira kis kapacitassal rendelkeznek hogy par szaz feltoltes utan ki kell dobni a nagy kirantott aram miatt. az ujsagirok a hasznalhatosagrol miert nem irnak semmit?

    Az auto lekerekitett, a lokharito minden serules javitasa szazezrekbe kerul es tutira a legkisebb karcolas is meglatszik rajta…Minden alaktresze tipikus serulesnek van kiteve… egy patkazas soran tonkremegy, es a peres gumik tutira felutodnek egy budapesti katyun.

    Ez az auto meg garazsba sem valo mert akkor is tonkremegy mert az aksi lemerul es a litium aksik nem birjak a tulmeritest.

    Miert nem irnak arrol hogy ha az aksi kimerul akkor meg a lehuzott ablakot sem tudom felhuzni, a centralzarat nem tudom bezarni, es mivel az ut kozepen van az auto az automata valto beragad abban a sebessegben amiben van es arreb sem tudom tolni….szoval nem realisztikus magyar viszonylatban…

    [email protected]

    PS> tegnap egy SMART aksija adta meg magat az ut kozepen es harman nem tudtuk arrebrakni mert a valtot nem lehetett berakni uresbe….

Vélemény, hozzászólás?