Akár a V40 alapmotorjához is kérhető a sportos R-Design felszereléscsomag, persze az alapgép sem vérszegény, az is turbós, közvetlen befecskendezésű,
120 lóerős, 240 Nm nyomatékot adó
Ha Volvo, akkor mindenki a biztonságra asszociál. Nem is rosszul, hiszen például a tavaly érkezett új V40-es a kompakt-, más szóval Golf-kategória legbiztonságosabb modellje. Sok más mellett alapáron a városi koccanásokat kivédő, Euro NCAP Advanced díjjal is kitüntetett City Safety rendszerrel, ESP-vel, első-, oldal- és függönylégzsákokkal, a sofőrnél térdlégzsákkal, valamint az autó elé kerülő gylaogosokat óvó, gépháztető fölé nyíló lufival.
Kínálata széles, hiszen 120-tól 254 lóerős teljesítményig négyféle benzines és 115-177 lóerővel háromféle turbódízel motorral választható. Van belőle szabadidő-autós megjelenésű
Cross Country kivitel, s minden motorjához, valamint báziskivitelét leszámítva összes ellátmányához választható a sok más mellett egyedi 17 colos alufelnikkel, egyedi lökhárítókkal és spoilerezéssel, LED-es menetfénnyel, sajátos hűtőmaszkkal, fémes tükörházakkal, dupla kipufogóvéggel és utastéri kiegészítőkkel sportos hangulatot adó R-design csomag. A SportVerda forgatásán ilyen járt, kiegészítőként a Tordai Istvánt már nem is izgató Papírcsákós Fickóval, és persze azzal a népszerű kérdéssel, hogy vajon a 2010 óta kínai kézben lévő, a Geely által megvásárolt Volvo ma svéd vagy kínai-e. Nos, kevésbé kínai, mint amennyire amerikai, vagy német volt korábban, amikor még a Ford tulajdona volt, így aztán leginkább továbbra is svéd, skandináv autó.