Gyári képeken és infókkal a BMW 4-es Cabrio
Már nincs titok: a BMW mindent megmutat a 4-es Cabrióról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A héten tartozékaival kiszivárgott fotókon már láthattuk a BMW vadonatúj 4-es Cabrióját, most pedig megérkeztek a mindent megmutató gyári képek és a részletes adatok is.
Özönlenek az újdonságok a BMW-től. Miután a héten a 4-es sorozat tartozékkatalógusával kicsúsztak a 4-es Cabrio első fotói, s miután a 2-es Coupe részletes műszaki adataival is "kiszivárgott", mára virradóan a BMW teljes részletességgel publikussá tette a 3-as Cabriót váltó 4-es sorozathoz kapcsolódó információkat.
BMW 4-es Cabrio - méretek
A 2-eshez hasonlóan a 4-es is két benzines és egy dízel (kivétel nélkül turbós) motorokkal, és csakugyan 184-306 LE teljesítménnyel jön, ám itt már a belépő benzines is 245 lovas. A menetdinamikai adatokat és méreteket nem ragozzuk, a táblázatokból minden kiolvasható. A futómű az aktuális 3-ashoz hasonlóan elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, a méretek kapcsán kiemelendő, hogy a kifutó 3-as Cabriónál leginkább szélességével, tengely- és nyomtávjával nagyobb a 4-es. Az utolsó 3-as Cabrióhoz hasonlóan keménykalapos 4-es Cabrio három részből álló lemezteteje elektromosan záródik az alapesetben 370 literes csomagtérbe, a tetőt is elpakolva 220 liter marad a csomagoknak. A tér pakolhatóságát javítja, hogy a lenyitott tetőt alapáron is emelőszerkezettel emelhetjük fel nagyobb csomagok behelyezéséhez.
Hosszúság [mm] | 4638 |
Szélesség [mm] | 1825 |
Magasság [mm] | 1384 |
Tengelytáv [mm] | 2810 |
Csomagtér [l] | 220-370 |
BMW 4-es Cabrio - műszaki adatok
* automata váltóval
Kompakt BMW kabrióban első ízben érhető el az első ülések fejtámlája alá épített szellőzőrostélyból fúvó fejtér-fűtés, ami nyilvánvalóan azt a célt szolgálja, hogy hűvösebb időben is le lehessen nyitni a tökéletesnek mondott hőszigetelése miatt téli használathoz is ajánlott lemeztetőt.
428i | 435i | 420d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1997 | 2979 | 1995 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 6/24 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (automata/8)* | kézi/6 (automata/8)* | kézi/6 (automata/8)* |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 245 (5000-6500) | 306 (5800-6000) | 184 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 350 (1250-4800) | 400 (1200-5000) | 380 (1750-2750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,4 (6,4)* | 5,6 (5,5)* | 8,2 (8,2)* |
Végsebesség [km/h] | 250 (250)* | 250 (250)* | 235 (228)* |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 8,8/5,7/6,8 (8,6/5,5/6,6)* | 11,4/6,2/8,1 (10,8/5,6/7,5)* | 6,0/4,5/5,1 (5,7/4,3/4,8)* |
CO2-kibocsátás [g/km] | 159 (154)* | 190 (176)* | 133 (127)* |
Saját tömeg (legkisebb érték) [kg] | 1680 (1755)* | 1740 (1750)* | 1680 (1690)* |
Fontos, és a vezetési élményt bizonyára alapjaiban meghatározó, hogy elődjeihez hűen a csakis hátsókerékhajtással érkező 4-es Cabrio is 50:50 arányú tengelyek közötti tömegeloszlást hoz, mindegyik motorjához választható lesz a ZF 8 fokozatú automatája az alapáras 6 fokozatú kézi váltó helyett. Mindegyik verzióhoz alapáras a BMW EfficientDynamics filozófia jegyében adott automatikus motorleállítás és -indítás, valamint a 20 százalékos fogyasztásmérséklést ajánló Eco Pro funkciós menetmódválasztó is.
A majdan az alapkivitel mellett háromféle (Sport Line, Modern Line és Luxury Line) felszereltségi kombinációval, valamint M-sportcsomaggal is rendelhető 4-es Cabrióhoz gyakorlatilag mindaz megkapható lesz, ami a 3-ashoz. Egyebek mellett araszolófunkciós távolságtartós tempomat, automata reflektor, Head-Up Display, éberségfigyelő vagy a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető Driving Assistant Plus is. Hogy mennyiért, azt továbbra is csak tippelni lehet, sanszos a 12 millió forint környéki alapár.