185 lovas motorral tér vissza a Buell
Bemutatták az Erik Buell Racing új motorját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négy évvel a Harley-Davidson kaland után visszatér a Buell motormárka. Az újraindulást Erik Buell motorsport iránti elkötelezettsége ihlette.
A versenygépet EBR (Erik Buell Racing) 1190 RX névre keresztelték, a pályagének ellenére utcára is alkalmas a motorkerékpár, egyelőre azonban Európában nem találkozhatunk vele. Korábban arról volt szó, hogy hatótávnövelővel szerelt elektromos motorként vagy hibridként hozzák forgalomba, de az első közlemények alapján hagyományos lesz a jármű. A motort Orlandóban leplezték le az egyik legnagyobb amerikai motorkiállításon, október 16-án.
A 190 kilogrammos kétkerekűt 1190 köbcentis V2 motor hajtja, amelynek legnagyobb teljesítménye 185 lóerő percenkénti 10 600-as fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 138 newtonméter. A 1190 RX 17 hüvelykes kerekeken száguld, Diablo Rosso Corsa gumijait a Pirelli szállítja. A motor átlagfogyasztása közúton hajtva a gyártó szerint 6 liter 100 kilométerenként. A motor szériagyártása idén decemberben kezdődik a wisconsini East Troyban. Ára az Amerikai Egyesült Államokban 18 995 dollár (négymillió forint) lesz. Európai forgalmazását tervezik, a hálózat felépítésére a holland Edwin Belonjét kérték fel, aki eddig az amerikai Zero elektromos motorok európai forgalmazásáért felelt.
A Buell márkát 1983-ban alapította a Harley-Davidsonnál mérnökként dolgozó Erik Buell, 1993-ban a Harley felvásárolta, a frigy 2009 októberéig tartott. 2009. október 30-ig összesen 136 923 Buell motorbiciklit gyártottak.