Ha drága a Nismo: teszten a sokkalta olcsóbb Nissan Juke N-TEC

Nissan Juke 1.6 DIG-T N-TEC teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint egymillió forint a Nissan Juke N-TEC árelőnye az alig erősebb Nismóhoz mérten. Mostanra mindkettőt teszteltük, kiderül melyik jobb.

A szeptemberi indiánnyárban teszteltük a Nissan Juke jelenleg itthon megkaparintható csúcsváltozatát, az összkerékhajtású és CVT-váltós Nismót, s ha már a piacon is népszerű a Juke, mi is megkaptuk még egyszer, hogy próbára tegyük a legújabb verziót, a csúcs Teknánál a tesztautót hajtó 190 lóerős 1,6 literes DIG-T turbómotorral mindössze 10 000 forinttal olcsóbb N-TEC szériát.
Hirdetés

Ha a Nismóhoz viszonyítjuk, persze nem a korábbi tesztautót jelentő összkerekes és automataváltós csúcshoz, hanem a fronthajtású, kézi váltóshoz - hogy almát az almához mérjünk - az N-TEC 1,285 millió forinttal olcsóbb. Motorja alapjaiban azonos, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbós, 200 helyett azonban „csak” 190 lóerős. Ezt, valamint a 7,8 helyett 8,0 másodperces 100 km/órára gyorsulást vélhetően kevesen fogják kiszúrni, a megjelenés azonban merőben más, mint a Nismónál. Hiába 18 colosak itt is az alufelnik, hiába sötétítettek a hátsó ablakok, míg a Nismo szinte minden fejet elcsavar, az N-TEC, a már három éve kapható Juke-nak csak egy picit fickosított változataként már keveseket mozgat meg.

Persze a Juke sehogy sem, N-TEC-ként sem egy szokványos autó, ha a Nismo disznócska, ez sok lámpás frontjával és kiállásával legalább egy jól megtermett varangy. A modelltől megszokott, az átlagosnál hajszálnyit nagyobb (fronthajtással 18 cm-es) hasmagasságból adódóan magasabb üléspozícióval, viszont a tető alacsonyra húzott széle miatt nem a legjobb beszállási kényelemmel. Bár az ülések itt is „prémium” jelzővel illetettek, messze nem olyan jó tartásúak, mint a Nismóban. Legfeljebb egy közepes osztályzatot érdemelnek. Nincs velük baj, de kényeztetést, stabil tartást sem adnak. Az utastéri műanyagok kivétel nélkül kemények, nem minőségi hatást keltők. A fényes fekete plasztikot is bevető középkonzol különlegessége, hogy az automata klíma és a "Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlő" gombjai azonos helyeken jelennek meg - bizony, ezen extrák is az N-TEC részei (a már említett 18 colos felniken és sötétített hátsó ablakokon túl). Van még navigáció és tolatókamera, fényes fekete külső tükör, ami a fekete tesztautónál kevéssé feltűnő, ahogy a fekete plasztik ajtókárpitokkal a fekete ajtóbetétek sem túlzottan kontrasztosak. Egyediség még a fekete tetőkárpit, s még egy kis feketeségként a fényszórók keretezése is. A pedáltaposók fémek, a kipufogóvég pedig két csőnyi széles.
Utóbbi hangja finoman bugyborékoló - alapjáraton és az autó mögött hallgatózva vagy szűk garázsban, lehúzott ablakkal. Amúgy a motor - és a kidörgő is halk, már-már néma, forgatva villanymotoros. Hiányzik is egy picit a vérpezsdítő orgánum, így ugyanis hiába van meg az erős motor, kevés dolog sarkallja a sofőrt a teljesítmény kihasználására, pláne, hogy a kissé magas építésű, csaknem 1,3 tonnás autócska nem is az a sportos karakterű. Ha kell, persze jól el lehet indulni a Juke-kal, tisztességes a 8,0 másodperces 100-as sprint, nem rossz a 6,9 literes gyári vegyes fogyasztás, s a zömében városban letudott teszt 8,5 literes átlaga sem, de az összkép valahogy nincsen meg. Még akkor sem, ha utazni higgadtan kellemesen lehet a Juke-kal. A Nismo után viszont hiányzik a dögösebb külső, a jobb ülés és például a Teknánál is meglévő intelligens kulcs is. Itt a több mint 6 milliós vételárért még hagyományos, integrált távirányítós, de indításhoz bedugandó, elfordítandó a gyújtáskulcs.
Meg persze a futómű sem független hátul, hiszen a tesztautó csak fronthajtású volt, így hátsó felfüggesztése csatolt lengőkaros (van persze multilink futóműves, 4x4-es, CVT-váltós N-TEC is). Ez hiába lágyabb hangolású egy kevéssel a Nismóénál, az úthibákon, fekvőrendőrökön hátul kicsivel nagyobbat üt.
Utóbbi persze nem biztos, hogy fogja zavarni azt, aki 18 colos felnivel választ autót. Inkább fogja érdekelni a jó fogású, közvetlen kormánykerék. Ami természetesen multifunkciós, amiről a Bluetooth-szal egyszerűen kapcsolható telefonunkon tárolt hangfájlok között is barangolhatunk. S ha Nismóénál csaknem ötödével kedvezőbb 6 235 000 forintos vételár nem is szerény, a 6 légzsákos, ESP-s, tempomatos, ködfényszórós, meg persze a már említett N-TEC-extrákkal bővített ellátmány nem rossz. Ha valaki csak kicsit extravagáns, turbós és gyakorlatilag kategorizálhatatlan, kisautós méretű, de kompakt szabadidő-autónak tűnő modellt szeretne, a Juke-ban partnerére lelhet. Viszont aki tud még áldozni 20 százalékkal, azaz 1,285 millió forinttal többet a Nismóra, s szereti a feltűnést, az ne sajnálja a felárat, megéri az!
Értékelés
Pozitív
Csendes, erős, alulról is húzó motor, jó váltó, gazdag felszereltség, jó navigáció, közvetlen kormány
Negatív
Kemény futómű, zéró motor- és kipufogóhang, kis csomagtér
Árak
Tesztmodell alapára
6 235 000 Ft (2013.11.04.)
Tesztautó ára
6 235 000 Ft (2013.11.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 5600 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 2000-5200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,0 s
Végsebesség:
215 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4135 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1570 mm
Saját tömeg:
1286 kg
Össztömeg:
1735 kg
Tengelytáv:
2530 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
251 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
540 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1390 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
900 mm
Csomagtér magassága:
420-680 mm
Csomagtér hossza:
680 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1420 mm
Raktérnyílás szélessége:
880 mm
Raktérnyílás magassága:
830 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
240 Nm 2000-5200 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 5600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
215 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,0 s
CO2-kibocsátás:
159 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?