És íme, november 19-én Angliában, Oxfordban leleplezték: megjött a legújabb Mini, a modernkori harmadik, az őshöz, de a közvetlen elődökhöz képest is nagyot nőtt legfrissebb nemzedék. Hosszúsága 98, szélessége 44, magassága 7, tengelytávolsága 28 milliméterrel gyarapodott, nyomtávban elöl 42, hátul 34 mm a plusz. Méretei így a következők (h/sz/m/tt): 3821 (Cooper S: 3850)/1727/1414/2495 mm
A BMW félig angol prémium kisautója első ránézésre, arányaiban és karakterében alig változott, de részleteiben más: pofája agresszívabb a Cooper S-nél különösen vadócra sikeredett lökhárítóba mélyen behúzott, krómkeretes hatszögletű hűtőráccsal és a sarkokba biggyesztett fényszórókkal, míg az oldalsó irányjelző, a fekete oszlopok és a fekete körbeműanyagozás a szokásos képet mutatják. Öt új külső szín lesz, a tetőt felár nélkül kontrasztárnyalatú fényezéssel is lehet kérni
Hátul is maradt krómkeretes a (kissé méretesebb) lámpa, elöl-hátul (és bent is) opció a LED-es világítás. Az első fényszóró mindenestül LED-es is lehet. A Cooper S-nél ezentúl is dupla kipufogó rotyog, a tetőspoiler szintén klassz
A duplafenekű csomagtér 51-gyel bővülve 211 literesre nőtt (akkora, mint egy Suzuki Swifté), a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva síkba dönthető
Öten eztán sem préselődhetnek a Minibe, de újak az ülések elöl növelt állíthatósági tartománnyal és hátul hosszabb ülőpárnával (+ 23 mm). Hátul bővült a vállszélesség, tágasabb a lábtér, s kényelmesebb a be-, illetve kiszállás. Igazán kényelmes majd persze az ötajtósnál lesz, mert később ötajtósan is jön a modell (a háromajtós forgalmazása 2014 tavaszán startol), továbbá nyilván kombiként és vászontetővel is
A stílus hagyományosan egyedi, a koncepció bezzeg új: a sebesség- és a fordulatszámmérő a kormány mögé költözött, a központi kijelző különféle fényhatásokkal operál, s akár 8,8 col képátlójú színes monitoron át ontja az információk seregét. A navigációs, szórakoztató, telefon- és járműfunkciókat a középkonzol MINI Controller gombjával lehet kezelni. Lesz kulcs nélküli nyitás/indítás, Head-Up Display, sofőrsegédek garmadája az elektromos ablakemelők kapcsolói az ajtókra vándoroltak. Sportos és zöld programmal üzemmódválasztót és dinamikus csillapítás-szabályzást is kapott a Mini. Green, azaz zöld üzemmódban - automata sebességváltóval - a hajtásláncot leválasztó vitorlázás is lehetséges
A bevezetéskor három motor lesz elérhető TwinPower Turbo (a benzineseknél közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses és vezérműtengely-állításos, a dízelnél változó geometriájú feltöltéses, common-rail közvetlen befecskendezéses, 2000 bar max. befecskendezési nyomásos) technikával: a Cooper benzinese 136 lóerős és 220 Nm nyomatékú 3 hengeres 1,5 literes, a Cooper S-é 192 lovas és 280 Nm-es 4 hengeres 2,0 literes, a Cooper D gázolajos 116 lóerős és 270 Nm-es 3 hengeres 1,5 literes. A váltó alapból 6 fokozatú manuális, extraként 6 gangos automata vagy sport-automata egyaránt új fejlesztéssel és stop-start rendszerrel. A dinamika javult, a tömeg, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkent, a bajnok a Cooper D 3,5-3,8 l/100 km-es étvággyal és 92-99 g/km-es CO2-emisszióval. A Cooper vegyes fogyasztása 4,5-4,8, az automatával 100-ra 6,7 mp sprintelő Cooper S-é 5,2-5,8 l/100 km abroncstól és váltótól függően. A gokartos vezethetőség megtartásának ígéretével új az elektromechanikus szervokormány immár szériában Servotronic funkcióval, új a futómű is egy helyen ágyazott, nagyszilárdságú acél lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal és alumínium függőcsappal kialakított első felfüggesztéssel, a segédváz ugyancsak nagyszilárdságú acél; hátul többkaros a felfüggesztés. Az ESP elektronikus differenciálzár-hatású funkciós a Cooper S esetében Performance Controllal. A fékeket is átméretezték, a kerékméret 15-18", a légellenállási együttható cw=0,28
Kameraalapú aktív sebességszabályzás, ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető rendszer önműködő fékezési funkcióval, távfény-asszisztens, táblafelismerés, parkolóasszisztens, tolatókamera, minden van. A gyalogosvédelem szolgálatában "félaktív" motorházfedél-rögzítés is. Meg okostelefon-kompatibilitás, üvegtető, ülésfűtés, navigáció, harman kardon hifi, stb., személyre szabhatóság matricákkal, kárpitokkal, széles palettával. Magyarországi ár még nincs, hamarosan One és One D, Cooper SD, John Cooper Works verziók is jönnek