Magyarországról is kivonul a Chevrolet

A Chevrolet hátat fordít Európának, visszatérhet a Cadillac

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két év, s a Chevrolet kivonul Európából, így Magyarországról is. A döntésről már a hazai ügyfeleit is értesítette a márka.


A General Motors alelnöke megerősítette, hogy a Chevrolet megszünteti újautó-értékesítési tevékenységét Európában (leszámítva az orosz, az izraeli, az örmény, az azeri, a belorusz, a grúz és a moldáv piacokat). Nyugat- és Közép-Európában 2015 végéig megszűnik az új Chevrolet gépjárművek értékesítése.
Hirdetés

Az európai újautó-piac továbbra sem tud olyan mértékű fellendülést mutatni, hogy a General Motors márkainak (és a többieknek is) könnyű lenne a helyzete. Stephen Girsky, a GM alelnöke nemzetközi hírügynökségeknek megerősítette, hogy a jobban teljesítő Opel, illetve Vauxhall fogja képviselni ezentúl a konszernt Európában. A Chevrolet alig egy százalékos részesedése olyan marginális, hogy nem éri meg fenntartani az európai ágazatot. Ez a változás magában foglalja azt, hogy a megmaradó márkák mögött teljes mellszélességgel kiáll a konszern, de nem befolyásolja az anyacég kooperációját a PSA-csoporttal.
Természetesen, ahogy ez ilyen esetben elvárható, nem feledkeznek meg ügyfeleikről. Tíz éven át biztosítják az alkatrész-, két éven át a szervízellásást a kijelölt Opel- vagy Vauxhall-szervizekben. Azok a kereskedések, amelyek eddig is több GM-márkával foglalkoztak, jó eséllyel folytatni tudják a munkájukat a Chevy-kínálat leépítése után is.
A koreai, egykori Daewoo-gyár az így felszabaduló kapacitásával a jobban jövedelmező helyi és az orosz piacra fog termelni. A Chevrolet továbbra is jelen lesz a volt Szovjetunió területén, és az ígéretek szerint Nyugat-Európába is juthat Corvette (vagy Camaro) legális úton, feltehetőleg az újraéledő Cadillac márkakereskedői hálózatán keresztül.

A hazai vásárlókat levélben tájékoztatta Dr. Thomas Sedran, az európai Chevrolet elnök-ügyvezető igazgatója. A levélben ígéretet tesz a szerződéses és jótállási kötelezettségek ellátására és az eddig megszokott színvonalú szervizháttér és alkatrészellátás biztosítására. A regionális változásokról weboldalukon folyamatos tájékoztatást fognak adni, ahol az ügyfél értesülhet a hozzá legközelebbi szervizpontról, ahol akár egy esetleges visszahívás esetén is ki tudják szolgálni. Az üzenet megerősíti a legalább tíz évre vállalt alkatrészellátást, és a bejelentés nem jelent majd változást a bérelt autókra kötött szerződésben. A már megrendelt autókat természetesen kiszállítják, de ha a vevő a bejelentés miatt elállna a vételi szándékától, a kereskedéssel együttműködve állítólag igyekeznek megoldani a kialakult helyzetet.
Érdekes az ügyféltájékoztató ezen része is:
  1. - Ezzel a bejelentéssel a nemrégiben vásárolt autóm értéke azonnal lecsökkent? Hogyan fognak kárpótolni ezért?
  2. - Nem tervezzük a vásárlóink kárpótlását. Az egyes márkák piacról való kivonulására vonatkozó közelmúltbeli példák azt mutatják, hogy ezáltal nem következik be jelentős értékvesztés az autóknál.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 16:15
    Permalink

    Én sem tartom nagy márkának az EU-s olcsósított Chevyt, pláne a Daewoo-t (ha éppen nem az átcimkézettekről van szó). DE!
    Vegyes véleményen vagyok róluk. Azért azt elmondanám, hogy ezek azért az árért nagyon tartós autók, és könnyen, olcsón fenntarthatóak.
    A kasztni és beltér is ezt az árat tükrözi, óvatosan kell vele közlekedni, mert az utasvédelemre sem adtak sokat a konkurenshez képest(régebbi modellek). Nyilván ezt tudják adni ennyiért.

    ” mint az agyon dicsért német márkákra és bőven hozta azt a szintet csak jobb felszereltséggel, meg olcsóbb fenntartással”

    Pont német – Opel motor van bennük, még a Daewoo Lanos-ban is, nézz csak utána. Nincs rajta Opel embléma, de hasonlítsd össze őket.

    Se nem vagyok német párti, se nem volt és lesz soha Daewoo-m, Chevrolet-em, de ezek az autók még mindig ésszerűbb választásnak tűnnek, mint egy Suzuki több, mint 4 milláért.

  • 2017.10.29. at 16:15
    Permalink

    Egyszerűen nem tartom nagyra ezt a márkát, de ha meg szeretnéd indokolni, hogy miért fog ez hiányozni egy átlag embernek, akkor szeretném hallani. Amúgy sem értem milyen tapasztalatot hiányolsz kezdő troll létedre, mivel se jót se rosszat nem írtam.

  • 2017.10.29. at 16:15
    Permalink

    Tájékoztatlak te elvakult “szakértő”, hogy ezekre a “romokra” hamarabb adtak 3 év garit, mint az agyon dicsért német márkákra és bőven hozta azt a szintet csak jobb felszereltséggel, meg olcsóbb fenntartással, mert nem tekintik buta sznob fejőstehénnek a tulajt mint pl a VW. Tartósan vezettem már nagyon sok típust, ismerem a szervizelési sajátosságaikat, úgyhogy tudom miről beszélek!

  • 2017.10.29. at 16:15
    Permalink

    Az igaz, hogy nem űrtechnika, de azért annyira nem voltak rossz autók. Ennyi pénzért meg pláne nem. Sok ember örült, mikor megvette új Chevy-jét. A sok romot -mert valóban van, hogy miért ennek sok oka van, ne menjünk bele- több márka alkotja együttesen. Szerintem ott a gond, hogy nagyon sok ember nem tartja (tudja?) az autóját folyamatosan karban. És szép lassan megy a kocsi állapota a sz.r felé…

Vélemény, hozzászólás?