Városi crossoverek, de mert sokan még mindig terepjáróként tekintenek az általában nem is összkerekes szabadidő-autókra, nem csak aszfalton, a betondzsungelben, de földutakon, sárban is meghajtottuk őket. Franciák és dízelek: Peugeot 2008 1.6 e-HDi kontra Renault Captur 1.5 dCi. Külön teszt a Peugeot-ról itt, a Renault-ról - benzinesen és dupla kuplungos automata váltóval - meg emitt
A Peugeot hűvösebb, elegánsabb, krómosabb, csak fehérben, szürkében, feketében és sötétkékben kapható, míg a Renault "szubkompakt" crossovere vidámabb, élénkebb konfigurációkban, kétféle fénnyel is elérhető. Matricázható, kívül-belül jobban személyre szabható a Captur. Panorámatetőt (fix, elektromos árnyékolós, körben hangulatfényes) csak a 2008 adhat. A LED-es nappali menetfény mindkettőnél alap
Egyik sem terepjáró, a 2008 és a Captur is csak fronthajtású. Hasmagasságban a Renault a jobb (200 kontra 160 mm), a Peugeot extraként Grip Control üzemmódválasztóval csábít, ami havas/saras/homokos ESP-programot jelent. És szemben a Renault-val ki is lehet iktatni a menetstabilizálót, de csupán 50 km/óráig
Leheletnyivel a Peugeot a hosszabb, viszont a Renault szélesebb, s a tengelytávolsága is a Capturnek a nyújtottabb. Csúcsként mindkettő 17 colos alufelnikkel szerelt. Magasságuk szinte azonos - részletek az alábbi táblázatban. Míg a 208-alapú, Matra Ranchót idézőn púpos 2008 a 207 SW utódjának is tekinthető, a Renault kínál párhuzamosan kisméretű hagyományos kombit is, ő a Clio Grandtour
Balra a Peugeot 2008, jobbra a Renault Captur csomagtere. Utóbbié kicsivel nagyobb és jobban variálható is főleg azért, mert sínen tologatható a hátsó üléssor. Szériában. Peugeot-bibi: a kalaptartó nem emelkedik fel a hátfallal együtt
Peugeot 2008: az alig formázott hátsó ülések lapja rövid, helyből egész sok van panorámatetőstül is. Elöl fűtöttek a fotelek, az üléspozíció divatosan magas, mint a Capturnél is. A ki/beszállási komfort jó. Hátul légbefúvás vagy könyöklő? Nincs
Hátul picivel a Renault Captur ad több helyet, de a második sori ülések itt is kevésbé formázottak. Ötletes, hogy az üléshuzat cipzáros, mosható. Isofix-csatlakozó nem csak hátul a széleken, hanem jobb oldalon elöl is van. Elöl az ülés átlagos kényelmű
2008: minikormány, 7 colos központi kijelző, dizájnos kézifékkar, minőségi összkép
És még mindig 2008: ilyen puccos-hangulatfényes is lehet a beltér. Trendi, mi?
A Peugeot-éhoz képest látványra, minőségérzetre is közepes a Captur beltere. Hogy a kormány sokkal nagyobb? Igazából nem számít, sőt, legalább nem takarja ki a műszerfal egy részét. Az itt épp fekete dekorelemek helyett élénk színesek, mintásak is választhatóak. Pakolóhelyben egál van, s a cipzáros huzat mellett még egy Captur-sajátosság: egyedi, kihúzható fiókos a kesztyűtartó. Ellene szól, hogy ha ül valaki a jobb egyben, akkor csak félig húzható ki... A klíma a Capturben "csak" egyzónás
Műszaki adatok a tesztelt dízelmotorokkal
Amint az a fenti táblázatból is kiolvasható, a Peugeot dízelmotorja sokkal erősebb és nyomatékosabb a Renault-énál. A 2008-hoz kisebb, olcsóbb gázolajosok is vannak, míg a Captur motorpalettája egyedül ezt a dízelt kínálja. Az 1.5 dCi-hez széria a stop-start, a 2008-nál csak ennél a 115 lovas 1.6 e-HDi-nél alap az e- előtag, ami a stop-startot jelenti. A motorleállító és -újraindító rendszerek különversenyét vita nélkül a Peugeot nyeri azzal, hogy üresben gurulva mondjuk a lámpához már 20 km/órás sebességnél is leállítja a motort, finomabb is, gyorsabb is. Fogyasztani ezzel együtt a Renault fogyaszt kevesebbet papíron és a valóságban is: tesztünk során a dCi 5,1, az e-HDi 5,6 litert evett. A Peugeot persze sokkal-sokkal jobban húzott, dinamikusabban ment. Ha nem dízel kéne, hát benzinesből amúgy a Peugeot 3 és 4 hengeres szívómotorokat ad, a Renault-nak viszont a 3 és 4 hengeres benzinese is turbós
Váltó: a 2008-asé a csúcsmodellben 6 fokozatú (nem túl pontosan kapcsolható, akadós, alumínium gombos, ami télen hideg, nyáron meleg), opcióként az 1.2 e-VTi-hez és a 92 lovas e-HDi-hez robotváltó is rendelhető. A Captur manuálisa 5 sebességes és pontosabban kapcsolható. Jó pénzért EDC dupla kuplungos automata is kérhető úgy a dízelhez, mint az 1.2 TCe benzineshez (sőt, utóbbi kizárólag automatán kapható)
A futómű itt is, ott is elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros. Valamivel a Peugeot-é a komfortosabb. A kormánya mindkettőnek divatosan túlszervózott, sajnos egyiket sem lehet túlzott közvetlenséggel "megvádolni". Hogy a Capturnél hátul dobfék van - gyakorlatilag nem lényeges. A kilátás mindkét autóban erősen korlátozott a vaskos tetőoszlopok miatt, a már-már szokásosnak mondható radarokon túl a 2008 parkasszisztenst is kínál a párhuzamos parkolásban bizonytalanoknak
Extrák: mindkettőhöz szinte minden van. Egyebek mellett és a már említetteken kívül ennél, annál is széria a visszagurulás-gátlós menetstabilizáló (kivéve 2008 1.2 VTi és 1.4 HDi) és a sebességhatárolós tempomat, légzsákból a Peugeot-ban van több (töréstesztjük nyilván 5-5 csillagos), kormányuk tengelyirányban is állítható, hátsó ülésük 1/3-2/3 arányban osztottan dönthető. Kulcs nélküli nyitást és indítást, valamint tolatókamerát csak a Captur ad, a 2008 nem. A hifi, pláne, ha JBL, akkor a Peugeot-ban élvezhetőbb. Navigációban, az érintőképernyők kezelhetőségében talán a Renault a jobb, egyszerűbb, ügyesebb. USB-portból a 2008-ban kettő is van. A Captur Eco-módjával csak az éljen, aki gyűlöli a tempós haladást, mert nagyon lefojtja az autót. A Peugeot-nál a már citált Grip Control az M+S abroncsokkal csak a manuális váltóhoz kérhető
Ha szempont: bőgő nélkül bőgőzni csakis a Capturben lehet - a térképzsebnek megfelelő gumiszalagokkal. Jaj apának-anyának, ha a gyerek eléri az első háttámlát
Végül az ár: importőri kedvezménnyel indulóban a Peugeot a kedvezőbb, később aztán eltűnik az előnye, fordul a kocka, s egy jól felszerelt, dízel Capturt olcsóbban meg lehet venni. A forgatáson az operatőr kolléga a 2008 mellett tette le a voksát, mondván az kellemesebben vezethető, kényelmesebb, finomabb, én viszont döntetlent állapítottam meg és nem a mérkőzés barátságos mivolta, hanem annak okán, hogy erre jutottam. Ki-ki döntse el, neki melyik szempont mennyire fontos, illetve valószínűleg úgyis pofára és árra megy a meccs. De azt is érdemes megfontolni, hogy vajon van-e bármi értelmük ezeknek a kis szabadidő-autóknak, hiszen a divatosságuk sok előnyt nem hoz, trendfelárat annál inkább
Köszönjük, véletlenül a Peugeot-motorról került be két kép, javítva.
Tisztelt szerkesztőség!
Az autók motorterét ábrázoló fotóknál jól látom,hogy egy és ugyanazon motor van fényképezve,csak az egyik le van mosva?Vagy ennyire hasonló a két motor?Esetleg a gyártók kooperáltak?
Megnéztem a videót, így már világos a döntetlen!
Jó teszt, köszönöm!
Azt az egyet sajnálom, hogy a tesztelő döntetlenre hozta a meccset. Jó lett volna, ha akár egy hajszállal is, de kimondta volna, hogy melyiket választaná. (végülis azt kimondta: egyiket sem)
Most láttam egy reklámot, a Peugeot már 3.590.000 Ft-tól megkapható és nem is annyira fapados. Gondolom úgy 4 millió körül kijön egy alap dízel vagy egy jól felszerelt benzines, esetleg egy 1.6-os benzines.
Egyébként volt szerencsém mindkettőhöz, a 2008 komolyabb, jobban kidolgozott és sokkal élvezetesebben vezethető. A Captur egy kicsit magasabb (az alja is), de a belseje elég közepes kidolgozású, a sok színes betét meg a külső design is kicsit csiricsáré. Méretben én nem láttam nagy különbaséget. A Peugeotnál van egy jó alap szívómotor, a Renaultnál csak turbós. Ízlések és pofonok de férfi autónak nem tudom elképzelni a Renault-t. Összességében nálam a Peugeot nyeri a tesztet. Az árra meg érdemes megalkudni, sokminden csak a kereskedésben dől el.
Elég jó gépek, csak kicsit húzós az áruk..