Teljesen öncélú a Kia hátul hajtó sportkocsija, a GT4 Stinger

Koncepció, de nagyon kívánatos - Kia GT4 Stinger Concept

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hátul hajtó 2+2 üléses élményautó kézi váltóval és 315 lóerős turbómotorral, fincsi mi? Kár, hogy nincs tervben az amúgy teljesen kidolgozott Kia GT4 Stinger gyártása.


A Kia a sajtónapjait e hét elejétől tartó, a közönség számára szombattól nyitott Detroiti Autószalonon mutatja be a sejtelmes képeken már korábban felsejlett GT4 Stinger koncepciót. Ahogyan a gyári közlemény is fogalmaz, ez egy teljesen öncélú tanulmánymodell. A Kia kaliforniai dizájnerei kiélhették fantáziájukat, hogy miként képzelnék el a márka olcsó sportkocsiját, de annak gyártása nem várható.
Hirdetés

Kár érte, ugyanis a GT4 Concept kívánatos. Motorja ugyan nem sok-, csupán négyhengeres, de turbós, a márka tengerentúli versenyautóiban szolgáló 2,0 literes, amiből a gyáriak szerint simán ki lehet hozni 400 lóerőt is. A GT4 Stinger esetében 315 lóerős a közvetlen befecskendezésű T-GDI. A váltó hatfokozatú kézi, a hajtás a hátsó kerekeké. Az utastér 2+2 üléses, a karosszéria pedig kompaktnak mondható. Hosszúsága 4,31, szélessége 1,89, magassága 1,25 méter, a tengelytáv 2,62 méter. A futómű elöl-hátul független, a felnik 20 colosak elöl 235/35 R20, hátul 275/35 R20 Pirelli P-Zero abroncsokkal. A hangolás pedig állítólag olyan, hogy az a hétköznapokra és akár versenypályára is megfeleljen. Forszírozott használathoz edzettnek mondott a 15 colos hűtött tárcsákon alapuló fékrendszer is.
Kívülről természetesen megvan a jellegzetesen kiás hűtőmaszk, a LED-es fényszórók csíkozásával harmonizáló az A-oszlopoké. Utóbbiakon a csíkozások apró, szám szerint oldalanként 8 miniablakot jelentenek, a Kia szerint azokon keresztül is ki lehet látni, s így a sofőr 270 fokban tekinthet előre. A belső fotó alapján mi ezt nemigen vennénk be, de perifériás információként talán valóban hasznos lehet ott is kilátni.
Természetesen sportos hangulatú az utastér is, az ajtókon versenyautós hevederkilincsekkel, hajgumis, azaz középjelzős háromküllős kormánykerékkel; műanyag- és bőrkárpitozással, gumiszőnyeggel burkolt padlóval.
Menetdinamikai értékek nincsenek, arról azonban mesél valamicskét az alábbi videó, hogy milyen hangja lehetne a négyhengeres és turbós, ám a jelenlegi tervek szerint soha meg nem valósuló, megfizethető árú sportgépnek tervezett Kia GT4 Stinger Conceptnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?