Új Drive-E motorok a Volvo V40-ben
190 lovas négyhengeres dízel és 245 lóerős T5 motor a Volvo V40-esben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legújabb Volvo motorok a V40-esben mutatkoznak be. Négyhengeresek lesznek, és ahogy szokás, kisebb fogyasztás mellett zöldebb erőt ígérnek a kompakt modellben.
Dízelként a Drive-E motorcsalád legújabb tagja kétliteres lesz és egy dupla turbóval 190 lóerőt fog tudni D4 néven, 400 Nm nyomatékkal. Ennél hatfokozatú kézi váltó lesz széria, amit kapcsolgatva a gyári adat szerint 3,3 liter gázolajjal beéri százon (V40 Cross Country: 4 l/100 km) a kis Volvo. 85 g/km kibocsátással ez lesz a sorozat szén-dioxid bajnoka, de a jóval erősebb T5 benzinesnek sem kell majd szegénykéznie. A V40 T5-öse 245 lóerőt teljesítő kétliteres benzines, 350 Nm nyomatékkal. Nyolcfokozatú automataváltóval párosítva 5,8 literes vegyes átlagot tud és 136 g/km kibocsátási értéket. Az automata és a kormány mögötti váltófülek a dízelekhez is rendelhetőek lesznek.
A dízelmotorok a Volvo i-ART nevű rendszerét hasznosítják, amivel minden egyes injektor nyomása folyamatosan monitorozható, nem csak a közös nyomócsőé. Ezzel a módszerrel a gyáriak szerint fokozható a befecskendezési mennyiségek pontossága, tökéletesebb égés mellett kisebb fogyasztás és jobb energiahasznosítás érhető el. A működés hatásfokán javít a hűtővíz áramlását szabályozó szelep is, amivel - további spórolást eredményezve - hamarabb eléri a motor a kellő üzemi hőmérsékletet.
Az új motorok májustól lesznek elérhetőek a többi modellben is, csupán a hamarosan nyugdíjba guruló, kamaszkorú XC90-ben nem fognak megjelenni. A V40-ben eddig öthengeres 150 és 177 lóerős dízelek voltak a legerősebbek és 2.5 sorötös volt a 254 lóerős T5-ben. Ezzel hamarosan véget ér a Volvo moduláris öthengereseinek hosszú pályafutása, helyüket olcsóbban előállítható, de tucatkarakterű sornégyesek veszik át.