Cserélhető külső dekorelemekkel jön a Daihatsu Copen
Beetető képeken az új Daihatsu Copen roadster
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Copen egy kicsi, felénk egzotikus kétüléses Roadster, amit tíz évig gyártottak. A második generáció cserélhető külső elemekkel érkezik.
Daihatsu sincs ma már sok a hazai utakon, nemhogy 660 köbcentiméteres négyhengeres, turbós roadster. A Copen karosszéria- és motorméretével is japán városi kisautó a Kei kategória előírásaira van szabva. Az első generációt 2002 és 2012 között gyártották, 2005-ben bemutatták hagyományos, szívó 1.3-assal is. Évekkel ezelőtt már készítettek egy elég vad tanulmányt, de utána sokat kellett várni az utódlásig. A tavaly bemutatott koncepció annál szokványosabb, de nagyon vagány formát kapott. Az az autó alig 3,395 méter hosszú, és 1,457 széles, magassága pedig 1,275 méter. A második generáció teteje is összecsukható fémtető lesz, amihez elektromos mozgatást ígérnek és 20 másodperces nyitási/csukási időt.
Annyit lehet már tudni a Copenről, hogy 660 köbcentis motorja valószínűleg nem négy, csak háromhengeres lesz. Erejét biztosra vehetjük, 64 lóerős kell legyen, hiszen ennyi a japán Kei előírás maximuma. Nyomatéka 92 Nm lesz és az ötfokozatú kézin kívül CVT automata váltó is rendelhető hozzá, ami 7 fokozatot tud modellezni fix áttételekkel Az igazi kunszt az lesz, ha tényleg megtartják a szériaváltozaton a cserélhető műanyag karosszériaelemeket, amikkel könnyen személyre szabható a Copen megjelenése. Elsődleges piaca természetesen Japán, de Angliában, ahol szintén jobbkormányosak az autók, van kultusza a furcsa japán kisautóknak, mint amilyen a Copen is. Németország nagy és erős piac, ott biztos lehet majd kapni az új Copent is, nekünk meg legalább Ausztriáig kell majd menni, ha ilyet akarunk.