Szeretne 200-300 km/órás sebességgel száguldani? Velünk lehet!
Nyerjen Ariel Atom vagy Factory Five GTM tesztvezetést!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Olyan autókat olyan sebességgel vezethet két szerencsés nyertes a Használtautó.hu jóvoltából, ami keveseknek adatik meg.
A két említett autó közül kétségtelenül az Ariel Atom az ismertebb, arról - egy hasonló próba után - már írtunk is, de azért néhány szóban most is megemlékezünk róla: az Angliában manufakturális keretek között gyártott, azaz inkább épített apró, de kétüléses, iszonyatosan lapos versenyautó farmotoros és hátsókerékhajtású. Motorja a Honda Civic Type R-ből való 2,0 literes, ám kompresszorral töltött. A nem egész 500 kilogrammos Atom teljesítménye három fokozatban állítható, s ez jól is jön a három szakaszra bontott 15 perces próbához. Először csak 100 lóerővel gazdálkodhat a sofőr, így 150 km/órás tempót érhet el a 800 méter hosszú kifutón. A második fokozatban már 200 lóerőt kap, s így tömeg/teljesítmény aránya már jobb, mint egy Ferrari F430-é, a csúcssebesség pedig 190 km/óra lehet. A harmadik fokozatban már a teljes, 300 lóerős teljesítmény elérhető. Ilyenkor 1,56 kg/LE arányával az Atom az 580 lóerős Lamborghini Murciélagót is lepipálja, végsebessége a kifutón 220 km/óra lehet, azaz a legtöbb sofőr meg tudja futni vele a 200 km/órás tempót.
Az amerikai Factory Five GTM még az Ariel Atomhoz mérten is más liga. Nem azért, mert ez az angol Ariellel szemben amerikai, hanem azért, mert a Corvette C5 5,7 literes V8-as motorja egy igen könnyű, alumíniumból és acélból összeépített térvázba van beépítve, nem máshova, mint közvetlenül a sofőr mögé, ez ugyanis középmotoros. Ez az autó 3,0 másodperc alatt 100 km/órára ér, végsebessége pedig 300 km/óra feletti. Míg az Ariel Atom vezetése mindössze 15 perc, a Factory Five GTM-re 30 perc jut. A 2,5 kilométeres pályát ezalatt ötször lehet bejárni. Az első kör természetesen az ismerkedésé. A pályával és az autóval, a maximális tempó 100 km/óra, van fékpróba, meg kell ismerni a féktávokat is. Aztán lehet menni már 150-nel is, ideje megtanulni a gyors váltásokat, aztán fokozatosan 200, 250, végül 270-300 km/órára lehet növelni a végsebességet.
Ilyen élményt átélni nem olcsó, de annál sokkal olcsóbb, mint az autót megvenni és pályához jutni. A 15 perces Ariel alapprogram ára 29 900, a Factory Five GTM-é 79 900 forint. Ez sem kevés pénz, viszont jó hír, hogy most mindkét élménycsomagból nyerhető egy-egy a Használtautó.hu legújabb játékában.
AMTS-en megcsodáltam közelről az Atomot. Elől tükörre kopott Debica, hátul Linglong gumi volt rajta. Úgy lehet igazán félelmetes élmény. 🙂 Gondolom így spórolnak az üzemeltetési költségeken, hogy többet tudjanak fogni rajta és/vagy elérhetőbb áron tudják kínálni a próbavezetést.
Egyébként szívesen kipróbálnám, nem mindennapi élmény lehet.