Így lehet olcsó egy alaphangon 12,5 milliós autó

Itthon a Lexus GS 300h, kipróbáltuk a frissített CT 200h-t is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett az új és relatíve olcsó Lexus GS 300h limuzin, ilyet használ Presser Gábor, s ilyet vesz majd, aki nem kér a prémiumdízelekből.


Megkezdődött a GS 300h magyarországi forgalmazása, a honi vezérképviselet egy ünnepélyes átadással egybekötött sajtótájékoztatón mutatta be az újdonságot - mellékesen a márka teljes portfóliáját is felvonultatva. A GS 300h prémiumlimuzint, a 450h öccsét már volt szerencsénk vezetni (részletes beszámolót itt olvashat róla), így hát ezúttal a viszonyított áráról, az ár/értékéről lesz szó. És a szolidan frissített CT 200h-ról. És az LS 600h süketszobáról. Meg a Lexusról úgy általában. De hogy jön a képbe Presser Gábor?
Hirdetés


Úgy jön a képbe Presser Gábor, hogy a magyar könnyűzenei élet egyik legismertebb szereplője, a Kossuth-díjas és még sok más módon elismert zeneszerző, zongorista és énekes kapott egy GS 300h-t. Egy éven át fogja használni. Mint viccesen megjegyezte, nem nagyon ért az autókhoz, biztos ezért is kérték fel erre a magyarországi márkanagyköveti szerepre… Elmondta, hogy sokára lett kocsija, előbb inkább Hammond-orgonára gyűjtött, ami anno két Zsiguli árába került. Számára az a fontos az autóban, hogy kényelmes legyen és csendes, és a Lexus lenyűgözte. Nem említette, de nyilván a kizárólag a Lexust kiszolgáló Mark Levinson csúcshifi is a kedvére van. Amikor arról kérdezték, mit jelent számára a hibridség, elárulta, hogy korábban Katona Klári énekesnő vitte egy Toyota Priusszal, s olyan volt, mint egy troli…

No, Gábor szan átvette az autóját Kato szantól (április 1-jétől Shingo Kato a Toyota Motor Hungary új elnöke), mi pedig még megtudtuk, hogy a Lexus köszöni, jól van Magyarországon, hiszen a tavaly értékesített 150 autóval Európában nálunk a második legjobb (2,5%-os) a piaci részesedése. (Az első Lengyelország 3,3%-kal.) A múlt évben világszerte több mint 500 ezer, Európában bő 43 ezer Lexus fogyott, s ha ehhez hozzávesszük, hogy az anyacég Toyota 10 milliós eladással és piaci értékével is bolygóelső (utóbbival magasan), érthető a jókedv és az optimizmus. Ami azt ígéri, hogy a világ vezető hajtáslánca a hibrid lesz, és ebben a Toyota/Lexus úttörő: tavaly idehaza tízből kilenc Lexus hibridként talált gazdára. Idén várhatóan tízből tízre módosul ez az arány.

Ami, tehát a hibrid hajtás Presser Picinek trolis volt, az a Lexus szerint fogyasztás- és károsanyag-csökkentő, egyben teljesítménynövelő megoldás, s a villanymotoros kiegészítésé a jövő, nem a turbóé vagy a kompresszoré. Közben a hibridség alacsony fenntartási költséggel és minimális meghibásodási kockázattal jár, mert nincs turbó, se tengelykapcsoló, részecskeszűrő, nagynyomású befecskendezési rendszer, stb., a regeneratív féknek hála a fékbetétek is lassabban kopnak. Mindez és az ár/felszereltség, az ár/biztonsági berendezések és az ár/érték a német prémiumdízelekkel szemben verhetetlen ajánlatot képez – így a Lexus, a GS 300h árelőnye minimum 1,8 millió forint a 2,0 literes dízel és automata váltós Audi A6, 5-ös BMW, Mercedes-Benz E-osztály trióval szemben. Abban a szegmensben, ahol Magyarországon tavaly kb. 1200 autót adtak el, ahol idén ez a szám akár 1500 is lehet, s ahol jellemzően 80-90 százalékos a dízelek részesedése.

Fenntartási előnyök
A hibrid technológia sajátságos jellege miatt a hajtásláncban nincs szükség kuplungra; az indítómotor és generátor szerepét ugyanaz az egység tölti be, ráadásul a szerkezet az autó teljes élettartamán át javítás vagy csere nélkül működik. A szelepvezérlést a hagyományos vezérműszíj helyett karbantartást nem igénylő vezérműlánc intézi. A GS 300h vásárlói ezeken a tételeken (egyedül az alkatrészek árán) mintegy 1700 eurót takaríthatnak meg 5 év alatt.
A fékhatás első felét az energia-visszanyerő fékrendszer biztosítja, a féktárcsák- és betétek kopása jelentősen kisebb mértékű. Átlagos használat mellett, 90 000 kilométer alatt a GS 300h fékbetéteit csupán egyszer kell cserélni, a féktárcsák pedig még ilyenkor sem szorulnak cserére, ami csak az alkatrészek árán újabb 500 eurónyi spórolás.
A hibrid autók 20 százalékkal nagyobb guminyomásával kevésbé kopik az abroncsok mintázatának külső széle; s mivel az erőleadás egyenletes és lineáris, a tömeg pedig egyenletesebben oszlik meg a négy keréken, az egész futófelület kisebb mértékben kopik. Átlagos használat mellett 90 000 kilométer megtételéhez egyetlen gumigarnitúra is elegendő, ami további 750 euró megtakarítást jelent. Még valami: a Lexus szerint az akkumulátor az autó teljes élettartamán át használható.

Hát ezért a GS 300h. Mert a drágább 450h uszkve 345 lóerős összteljesítményére nem nagyon van szükség, elég a 300h 223 lóereje – vallja a Lexus. Amihez mindössze 4,7 l/100 km-es vegyes fogyasztás ás 109 g/km-es károsanyag-kibocsátás tartozik. Hogy egyébként a főleg a megannyi választható utastéri hangulatnak köszönhetően 800 féle konfigurációban elérhető GS 300h alapára majd’ 12,5 millió forint, alaposan kistafírungozva meg még sokkal több, közel 20 millió, más tészta.

A Lexus azért is optimista, mert az új GS 300h mellett megjött a frissített CT 200h, ősztől pedig egy másik kompakt, a nemrég leleplezett vagány NX crossover bővíti a modellpalettát. Először 300h hibridként. Plusz jövőre jön az RC Coupé ugyancsak hibridként, de nem csak, mivel az RC F még azért egy jó öreg szívó V8, illetve lesz új benzinmotor is a kupéban és a többi modell orrában is. Turbósként is. Na, itt tetten érhető némi ellentmondás, de a turbós négyhengeresnek szerényebb a károsanyag-kibocsátása a szívó V6-osénál…

És a 25 éves Lexus azért is optimista és elégedett, mert az ügyfélelégedettségi felmérésekben rendre az élen van. A magyar ügyfelek is elégedettek: a sajtótájékoztatón levetítettek két kisfilmet egy-egy boldog Lexus-tulajjal, mindkettő ódákat zengett a márkáról, kiemelte, milyen csendes a GS 450h és pláne az LS 600h, szervizbe csak a kötelező karbantartások miatt viszik a kocsit, és ár/értékben sehol nincs a német hármas.

Ami a másfél éve frissített LS 600h-t illeti, valóban döbbenet halk. Ezzel a zászlóshajóval és a faceliftes CT 200h-val mentem egy néhány kilométert. Az aktuális LS-ben magyar nyelvű menü a bizonyíték arra, hogy igenis a mi apró piacunk is fontos a Lexusnak, továbbá ebben és az orsós hűtőmaszkos, hátul átszabott lökhárítós, áldiffúzoros CT-ben is ott figyel az a tapipad, amivel az IS 300h tesztautóban is próbáltunk megbarátkozni. Az új kormányos, a műszerfalon új kijelzős, gazdagabb biztonsági segédrendszeres, áthangolt futóműves, még csendesebbé tett, F Sportosként is kapható, osztályában továbbra is egyedüli hibrid, 136 lóerős és elméletileg 3,6 l/100 km-es fogyasztású CT alapára 8 millió forint. A szintúgy F Sportos köntösben is rendelhető LS 600h-é 35,7 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?