Mazda3 MPS 300 lóerővel?
Turbót akaszthat a Mazda a Skyactiv benzinmotorra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy tudni, 300 lóerős 2,5 literes turbómotorral, összkerékhajtással jöhet 2016-ban a Mazda3 MPS nagyon hot hatch.
Úgy hírlik, legalábbis a japán Holiday Auto Magazine ezt kürtölte világgá, hogy két év múlva futhat be az új Mazda3 MPS hot hatch, márpedig elődjénél sokkal potensebben, s jól odaszúrva a konkurenciának.
Ha minden igaz, a Skayctiv-G magas kompressziójú benzinmotort és a turbót korábban összeegyeztethetetlennek találó mérnökök ráleltek a megoldásra, így a második MPS feltöltött 2.5-ösként jöhet nagyjából 300 lóerős teljesítménnyel - és összkerékhajtással! A "régi", a riválisokkal szemben rendre elvérző és elöl kaparó - MPS-nek a blokkja 2.3-as, 260 lovas. A váltó továbbra is 6 fokozatú manuálisnak ígérkezik.
Hát akkor ez a motor is tönkre fog menni, mert turbós. Kár.
Mi a nagy köbcenti? Szerintem 2.0 nem az, kolleganőm szerint az 1.6 ´MJTD-je mär nagy köbcentis (lol). Évtizedekkel ezelőtt is nagy teljesítményt vagy nagy hengerűrtartalomból vagy kisebb hengerűrtartalomból valamely feltöltést (kompresszor, turbó, G-lader…) alkalmazva csalogattak elő a mérnökök. Anno bmw 1500ccm 1000lóerő felett, igaz azok a motorok a 80as években verseny célra épültek. A mai downsizinggal az a baj, szerintem, hogy annak ellenére, hogy az EU normákat és a jó fogyasztásokat laborban nagyon szépen hozzák, de az életben messze vannak ezektől az értékektől. Ezeket a fogyasztásokat egy szívó is tudja. Pl: most tesztelt Octavia 1.2Tsi a felhasználó szerint autópályán 150nél 9 liter, édesapám 1.6 Focus I kombija 7,5liter.További probléma a kontrukció megbizhatósága(pl:VW láncproblémák). Viszont személy szerint egy focus 1.0 ecoboost-t kipróbálnék.
Itt nincs olyan, hogy baj. A mazda más elvet követve épített olyan szívó motort, ami vesenyképes a downsizinggal. Kit érdekel, hogy 2.0 ccm, ha kevesebbet eszik, mint a 0.9-1.4 turbósak. Fizetni nem fizetsz utána többet semmiben, mert az adók teljesítmény alapúak, fogyasztásban jobb, szívó motor, kevebb probléma. Miért ne, főleg, ha van benne még egy turbósításhoz elég tartalaék, akkor meg had szóljon, legyen 300 lovas az ,mps és turbós. Persze fel lehet húzni az 1.4-est is 200 ló fölé, de kérdés mennyit bír tartósan.
Ok, értem. Tehát a kisköbcenti+turbó helyett nagyköbcenti, de ha igazi erőt akarunk, akkor nagyköbcenti+turbó. De akkor miért is baj a downsizing?
Mi a probléma? A Mazda a downsizing és az ehhez kapcsolódó turbósitast nem alkalmazza. Attól még egy 2.0l Benzines motorral mehet a turbó. Az mpsek mindig turbósak voltak. Nincs semmilyen meghazudtolás, gondold át még egyszer.
Tiaztázzuk , a Mazda azt nyilatkozta , a jövőt , és saját fejlesztési irányát nem a kisköbcentis turbós motorokban , és a hibrid technikában látja . A maga útját járja , és a jövő majd eldönti , helyesen
választottak vagy sem . Ettől turbós motort még tehet a kocsijaiba , szembe köpés nélkül .
Szerintem ha egyszer felismeri egy gyártó, hogy a turbó az ördög teremtménye, és ezt közzé is teszi, akkor egy ilyen lépéssel meghazudtolja önmagát – akkor is ha egy másik szériáról van szó.
Miért köpné szembe? 🙂 Az MPS eddig is turbos volt!! Ez Hot Hatch kategória, turbo nélkül esélytelen lenne. A hétköznapi kocsijaiban ezután sem lesz. Szembe mennek a trendel, hogy minden kocsi már turbos még a kis löktérfigatban is. Nem tartósak… Ellenben a szívó benzinessel. Ami 10evesen is rendben van. A legtöbb embernek lövése sincs, hogy kellene használni egy turbos autót. Viszont a szervizek legalább megélnek. 🙂
Mivel az MPS eddig is turbós volt, így csak a dilettánsok csodálkoznak azon, hogy a következő is az lesz.
A pörgős szívó motorokat a hülye környezetvédelmi előírások és a turbók erőltetése sajnos halálra ítélte, de ez a Vankel motoron kívül nem igazán volt a Mazda felségterülete.
Viszont kihozhatnának egy pörgősebb 2 literes 200 lovas változatot is turbó nélkül. Az szimpatikus lenne.
Ezzel kb. szemenköpné saját magát a márka. Akkora lendülettel hirdették a turbó feleslegességét és a Skyactiv motorok hatékonyságát, hogy ha mégis kijönnek turbós-skyactiv benzinessel, meghazudtolják önmagukat. Gondolom az egész hátterében a nagy japánautógyártós összeborulás lehet.