A monacói "dobogósok": négy Hamilton-siker után Monte Carlóban duplázva Rosberg győzött, s visszavette az összetettbeli vezető helyet, Ricciardo meg a négyszeres címvédő világbajnok Vettelt sokadszorra lepipálva kvázi lízingeli a harmadik pozíciót és menti a Red Bull becsületét. Kanadában Hamilton korábban, még mclarenesként háromszor diadalmaskodott, Rosbergnek még nem termett babér Montrealban. Tavaly ott Vettelt intették le elsőként. Az élet és halál közt lebegő Schumacher pedig nem kevesebb mint hét alkalommal is nyerni tudott Kanadában (fotók: Mercedes)
A kanadai Montrealban, a Bajnokok Falára felkenődő autókról is szóló Gilles Villeneuve (jó gyors) pályán folytatódik az F1-szezon, aminek a legutóbbi állomásán, Monacóban Rosberg győzött mercedeses csapattársát, Hamiltont az időmérőn megetetve, majd a versenyen a szűk előnyét magabiztosan megtartva. A Mercedes hatból hatnál tart (ötször tarolva), Hamilton négy, Rosberg két futamot nyert. Összetettben minimális előny Rosbergnél. Persze Észak-Amerikában is ők a toronymagas favoritok. A 44. Kanadai GP-nek helyt adó pálya 4361 méter hosszú, a verseny 70 körös, DRS zóna kettő lesz, a Pirelli a lágy és a szuperlágy keverékkel készül, napos, meleg, száraz idő várható. A szombati időmérő magyar idő szerint 19, a vasárnapi meccs 20 órakor startol.
Rosberggel zsinórban második monacói sikerét követően madarat lehetett volna fogatni, miközben Hamilton elég zord arcokat vágott... A Mercedes állítólag hagyja őket "versenyezni", s ha minden igaz, a két főszereplő kibékült egymással
Meglepő lenne, ha valaki be tudna furakodni a két Mercedes közé. A legesélyesebbnek erre Ricciardo tűnik, a másik Red Bullal bezzeg Vettelnek rengeteg a gondja, s már most sanszos, hogy nem lesz elég neki az éves penzum öt motor, ergo előbb-utóbb rajtbüntetések fogják súlyosbítani a sanyarú helyzetét. Pontosabban nem is motorból használhat egy-egy versenyző évi ötöt, hanem a hibrid hajtáslánc fődarabjaiból, ezek az 1,6 literes V6-os benzinmotor, a turbó, a mozgási energiájú, illetve a hőenergiájú generátor, a vezérlőelektronika és az akkumulátorcsomag. S ha nem Ricciardo (vagy azért Vettel), akkor ki? A Ferrari gyenge: Alonso még csak-csak elvan, Räikkönent pechszéria is hátráltatja, alig rendelkezik több ponttal, mint egy(-két) katica. Akkor már inkább a Mercedes-motoros Force India vagy a Williams villanthat, talán