Három év múlva újra lehet Wankel-motoros Mazda
2017-ben jön a Mazda RX-8 utódja, az RX-9
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Wankel-motoros sportkocsival fogja ünnepelni első Wankeljének 50. szülinapját a Mazda. Az RX-8 utód 3 év múlva mutatkozhat be RX-9 néven.
Kétrotoros, 1,3 literes motorja nem volt éppen problémamentes, mégis az RX-8 tovább vitte a Mazda Wankel-motorok hírét. Az első sorozatban gyártott bolygódugattyús modell, a Cosmo 2017-ben lesz 50 éves, Mazdáék információink szerint erre az alkalomra készítik el az RX-8-ast váltó új kocsijukat. A négyüléses, négyajtós, de B-oszlop nélküli és hátrafelé nyíló kis ajtókkal felszerelt RX-8 kialakítását nem viszik tovább. Még nincs megerősítve, de valószínűleg RX-9 lesz a neve, és a kettővel korábbi RX-7-hez hasonlóan kétüléses sportkocsi lesz.
A hírek szerint a Wankeleknél hagyományosan problémát jelentő magas benzin és kenőolaj fogyasztást ezúttal mát tényleg az elfogadható szintre fogják tudni hozni a Mazda mérnökei. Az 1986-os RX-7 turbós volt, de az RX-8-cal visszatértek a feltöltésnélküliséghez. A jelenleg futó Skyactiv építési elv okos trükkjeit fogják alkalmazni, hogy növelni tudják a nyomatékszegény motor vonóerejét és a környezetvédelmi előírásokat is tartani tudják. Az RX-9 biztosan hátsókerékhajtású lesz, erejét olyan 300 lóerő körülire saccolják a tűzhöz közeliek belsős források alapján, információik szerint a hamarosan bemutatkozó új MX-5 megnövelt méretű platformjára fog épülni.
zold irasat tapasztalatbol meg kell cafolnom, nekem 2009 ota van egy RX8-am is, a 240LE-s erosebbik, 24.000km-el vettem es most 87.000km van benne. Soha semmi baj nem volt vele, az egyik legjobb japan auto, teljesen egyedi menettulajdonsagai teszik nagyon szerethetove, talan a magasabb uzemanyagfogyasztas irhato fel mint negativum, annyit eszik mint az M6-os BMW-m, es nem megy ugy, de ilyenkor el szoktam mondani, hogy SPORTKOCSIROL beszelunk, nem ehet annyit mint egy 1.3-as Suzuki. Aki sportkocsit vesz, ne nezze a fogyasztast, tonkreteszi az elmenyt! Viszont ez egy igenytelen muszer, nem hisztizik soha semmiert. En nem is adom el, megtartom vegleg, 84.000km-nel kerult bele egy egyedi turbo, igy olyan 340LE korul van, na most mar okoz meglepetest akar az M-es autostarsaknak is az uton, 140km/h-ig eleg nehez uton tartani 🙂
Szoval kivancsian varjuk az RX9-et, bar az extra 2 ules hianyaert nagy kar lenne, hatalmas hasonlo baki lenne a gyartol mint az X6-okba a negy ules….. Egy 25millios SUV es 4 szemelyes…. 🙁 Ahhhhhh…
Sokat segtett volna az RX8nak ha olyan motor kerül bele ami kibír 50e kmét szétesés nélkül, decára az az előírt abnormálisan kímélő használatnak. Így jobb ha kicsit ülnek az újon amíg a volt tulajok kicsit megemésztik a sok szívást az előzővel…
Minden elismerést megérdemel a Mazda és a mérnökei is ezért a kitartásért.