Alvázas, alumínium karosszériaelemekkel épített luxus SUV. A Range Rover újonnan is csoda volt, ma már jellemzően gyűjtőké, a legelső példány minden bizonnyal a legértékesebb. Egy 22 évvel fiatalabb, csak 22 éves kiadás használttesztünkben szerepelt tavaly nyáron, az ehhez képest filléres, modernebb, mégis sajátos
Az angol Silverstone Auctions aukciósház szeptember elején tartja Salon Privé rendezvényét, ahol - egyebek mellett - a legelső Range Rover is árverésre kerül. A Land Rover 1970-ben e modellel lépett be a luxusautók világába, a terepen és országúton is helytálló Range Rovert a kor legsokoldalúbb modelljeként említették.
A Range Rover - immár negyedik -
aktuális generációjával ma is etalon a luxusterepjárók világában, a legelső példány azonban még értékesebb lehet.
Az első példány természetesen jobbkormányos, angol piacra készült
Míg ma már csakis ötajtósként létezik a Range Rover, pályája háromajtósként indult, így természetesen a 001-es alvázszámmal készült legelső példány is "rövid" kasztnis. Az YVB 151H rendszámot viselő példány élete már a gyártástól kezdve érdekesen alakult, 1969. november 24. és december 17. között, vélhetően minden idők leglassabban gyártott példányaként, a teljes gyártógárda oktatását is szolgálva készült. Első forgalomba helyezés dátumaként 1970. január 2. olvasható forgalmi engedélyében, a gyártó utáni első tulajdonos (áprilistól) Michael Forlong volt, aki két reklámfilmet is forgatott ezzel az autóval, s minden bizonnyal utóbbi okán kapta meg elsőként, s jóval a júniusi hivatalos bemutató előtt autóját.
A 3,5 literes, Rover-féle V8-as motor karburátoros és 135 lóerős, 160 km/órás végsebességet ad
Később szinte nyoma veszett az autónak, s sima Range-ként adták-vették a tulajdonosok, majd 1990-ben akadt rá egy típusfanatikus, aki 6 év alatt a legapróbb részletekig felújította a gyári fődarabjaival szolgáló, így több szempontból is érdekes és értékes, már akkor is 20 éves autót.
Minden elem, a kipufogó is gyárinak tűnik, a csomagtérajtó vízszintesen, azaz üveg- és fémrészre osztott
Most viszont teljes komolysággal úgy döntött, hogy eladja a "001-est", s Londonban szeptember 4-én kalapács alá kerül az első Range. A várakozások szerint 100-140 ezer fontot, azaz 41-57,4 millió forintot is érhet. Van új Range is ennyiért, ám ez jobb befektetésnek tűnik.