Olasz kérdőjelek: Maserati crossover és középkategóriás Alfa
Kémfotón a Maserati Levante és az Alfa Romeo Giulia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
2016-ra ígérik a Maserati crosssoverét és az Alfa új középkategóriását. Közös bennük, hogy mindkettőnek a Ghibli az alapja.
Itáliai utakon tesztelik az olaszok legújabb autóit. A Maserati Levante eddig csak mint tanulmány volt látható, és lehet, hogy a lencsevégre kapott autó még nem a végleges változat. Ami a képeken látszik, az a Maserati Ghibli karosszériájára emlékeztet a leginkább. Annyi biztos, hogy ahhoz képest jelentősen meg van emelve, és szélesebb a nyomtávja is. Nem kérdés, hogy összkerékhajtással készül majd. Az autó tetején látható furcsaság valószínűleg némi pluszsúly, amivel a nehezebb kasztni futóműre gyakorolt hatását tudják vizsgálni. A motortérbe 350 és 425 lóerős V6-osok kerülhetnek majd, a csúcs 560 lóerős V8-as lesz. Dízelkínálata 250, 275 és 340 lóerős V6-osokat sorol majd a jelenlegi információk szerint.
Az Alfa Romeo Giuliája az 1962 és 1978 közötti sportos középkategóriás szellemi utódja lenne. A 159-es után egy olyan modellel állhatnának elő, ami tényleg konkurálhatna a 3-as BMW-vel. A képen látott autó is a Maserati Ghibli kasztniját hordja, de a Giulia egy mérettel kisebb lenne. A Fiat prémiumrészlegének törekvései szerint a Maserati kínálatának alja összeérne az Alfa paletta tetejével, a kettő így egészítené ki egymást.
A Giulia motorkínálata a MiTo és a Giulietta 1.4-es turbósától az 1,75 literesen át egészen a Maseratik - Ferrari segítséggel készülő - V6-osáig terjedne. Lennének természetesen dízelek is, és az összkerekes QV csúcsverzió 400 lóerőnél is erősebb kellene legyen, hogy a BMW M3-mal és az Audi RS4-gyel konkurálhasson.
Tényleg, arról van valami infó, hogy miért kellett kinyírni az egyetlen szép alfát? Lehet megköveznek ezért, de nekem mindig kicsit túltolt, búcsús vackok voltak az alfák, ez az egy tetszett, de ez nagyon, mondjuk ez nem is egy ilyen “túltol” íves munka, de számomra fontosabb a letisztultság, meg, hogy ne szédüljek el, ha végignézek rajta.
Egyébként pont most nézegettem őket használtban :D:D:D Vicces…futóra tényleg sok helyen, nagyon jókat írnak. Viszont ugye, dinamikára elég gyér ezzel a 1.5-1.6 tonnával…legalábbis, ha a gyári gyorsulási adatokat nézem…Nagy V6 meg a fenének sem kell, a 2.4jtd meg majd 1700 kg 😀 Az 1,8 Tbi motorral viszont elég jó, de elég ritka is… 🙁 Kár, hogy nem ezt fejlesztették tovább azért….mi lesz, ha az a giulia egyáltalán nem hozza a várt adatokat?
Nem hozzáértők, hanem az Autobild. 🙂 De elkövették azt a hibát, hogy bevonták az európai testvérlapokat, így nem lehetett akkorát vetíteni…
A 3ernek köze nincs a Corvettehez. Utóbbiban középen ülnek ketten és transaxle (váltó hátul), előbbinél ugyanúgy elöl van minden, mint a 159esnél, mindössze egy kardántengely és difi a súly ami hátra kerül. Csak hátul kapar ami hol előny hol hátrány. De nincs őrült nagy elétér a RWD és a FWD-k között súlyelosztásban.
A 159 futóműve valóban jól sikerült. És az egész autó is, Nem csak ez a teszt, de 2006ban mindenki áradozott róla (pl Clarkson), és azt írták, hogyha ez nem fogja meg a 3ert akkor semmi. Sokáig a 159-es adta az eladások gerincét. Amióta kinyírták azóta esnek az Alfa eladásai.
Nos, ez is egy teszt, valószínűleg hozzáértők készítették… Nekem kicsit furcsa, hogy a bimmer, amiben hosszában van a motor, tömegközeppontja az első tengely mögött, hátsókerékkel (pl.: ilyesmi elrendezést alkalmaz a Corvette) vezethetőségben “rosszabb” a 159-nél. Ami mondjuk keresztmotoros, orrnehéz, elsőkerekes, feltehetően alulkormányzott a 3-ashoz képest. Vagy valami nagyot alkottak a Fiatnál a futóművel, vagy elfogultak voltak a tesztelők… Beltérben nekem is jobban bejön a 159-es, meg még külsőre is jobban tetszik az e90-nél, de ez csak a mi véleményünk, ez “nem oszt, nem szoroz”.
Amúgy sokan nem bírják Kempelen stílusát, de alapvetően jók a meglátásai. Egy teszt, ez alapján nem lehet egyértelműen kijelenteni ezt vagy azt. Itt sok-sok tesztet kellene megnézni, összevetni, illetve hogy mekkora bevételt hozott a Fiatnak. Ez csak egy termék, és (alapvetően) attól függ h elfojtják vagy megmarad, hogy mekkora profitot termelt. Ha keveset, akkor tényleg csak “szopás” volt.
Zöld, ugye nem égeted le magad azzal, hogy egy valami alapján kijelentesz valamit általánosságban? Ne csússz már lejjebb kérlek.
Különben nekem mindegy, mindenki annyit hazudik magának, amennyit akar. Én nem szoktam.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zON4bWsl2Ek
Szóval menetdinamikában jobb volt a 159es. Szerintem beltérben is. A kéziváltó egyikben sem volt olyan jó mint az első-kerekeseké (A4, Accord, S80), ez döntetlen. Automatában is kb egy szinten (amíg nem jött képbe az SMG és a ZF persze). Meg persze nem volt konkurense a 335inek és 335dnek.
De összességében egy minden tekintetben egyenlő vetélytárs volt a 159 ahol állított konkurenset, 40e Eur alatt mindenképpen (és azért az E90esek többsége ezen ár alatt talált gazdára). Fejleszteni kellett volna tovább a 159 platformot, nem pedig elfojtani, ennyi
Ezt a hülyeséget hol olvastad? A 159-es minden előnye ellenére hatalmas szopás volt az Alfának.
A 159-es konkurált is az akkor 3-as BMW-vel. Sőt a tesztek alapján jobb is.
” A 159-es után egy olyan modellel állhatnának elő, ami tényleg konkurálhatna a 3-as BMW-vel. ” Ha volt valami ami tényleg konkurált a 3assal az a 159es volt. Nem hiszem hogy megint sikerül valami hasonlóan nagy dobás, elnézve a Giuliettát és az elmúlt 10 év brain drainjét.
Aki képes volt valami nagyra az már mind a VWnél van…