Magyar autóra magyar abroncsot
Hankook abroncsokat kapnak a Győrben gyártott Audi TT-k
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Hankookot választotta első gyári szerelésű (OE) abroncs-beszállítójává az Audi a Győrött gyártott harmadik generációs TT-hez
A Hankook magyarországi (rácalmási) gumiabroncsgyára szállítja a gyári szerelésű (OE) gumiabroncsokat a Győrben készülő Audi TT és TTS modellekhez. Az idén harmadik generációjába lépett coupé és roadster a Hankook nagyteljesítményű Ventus S1 evo2 abroncsokat kapja - motortól és felszereltségtől függően - 225/50 R17, 245/45 R17 vagy 245/35 R19 méretekben. A Ventus S1 evo2 a Hankook jelenlegi csúcsszériájának számít. Miként azt a márka közleménye írja, úgy tervezték, hogy a sportos modell által megnövekedett igénybevételnek is maximálisan megfeleljen. Mindez a precíz kezelhetőségben, a kimagasló fékteljesítményben és iránytartásban nyilvánul meg. A DTM-ben is használt rendkívül nagy szakítószilárdságú, mégis rendkívül könnyű acélszál-szerkezetes anyagnak köszönhetően a Ventus S1 evo2 kimagaslóan dinamikus vezethetőséget ígér állandó nagyfokú igénybevétel mellett is. Az abroncs fejlesztése során különösen ügyeltek az egyre hangsúlyosabb környezetvédelmi szempontokra is, aminek eredményeként sikerült jelentősen csökkenteni a gördülési ellenállást és a zajt, de ezen felül a nedves úton való tapadás terén is kimagasló teljesítménnyel kecsegtet. A Hankook és az Audi közötti megállapodás újabb jó példa arra, hogyan kerülhet egy kiváló magyar termék a nemzetközi prémium piacra, hiszen az Audi által olyan vevőkhöz is eljuthat a magyar abroncs, akik amúgy nem választanák ezt a márkát. "Büszkék vagyunk rá, hogy az ultramodern rácalmási gyárból szállíthatunk abroncsokat az Audi győri üzemébe a TT modellekhez, vagyis egy Magyarországon készülő prémium abroncs kerül egy szintén itt gyártott prémium autóra. A magyar mérnökök hozzáértése, szakértelme és elhivatottsága is hozzájárul ahhoz, hogy ilyen és ehhez hasonló nagyszabású és stratégiailag fontos megállapodások kötődhetnek" - mondta Lee Sang Il, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Jelenleg mintegy ötven mérnök és technikus dolgozik az európai autógyártóknak szánt testreszabott abroncstechnológiák fejlesztésén a Hankook Hannoverben található Európai Technológiai Központjában (ETC). Itt fejlesztik és tesztelik az Audi számára készülő abroncsokat is, míg a gyártás a cég magyar üzemében, a fejér megyei Rácalmáson zajlik. Az ultramodern gyáregység speciálisan az európai piacra gyárt személygépkocsikra és kisterepjárókra (SUV) szánt abroncsokat.